Viser søkeresultater 31 til 38 av 38
-
20-04-12, 11:45 #31
Sv: Kan noen hjelpe meg å tyde blodprøvesvar før legetime?
Tusen takk!!

Det skal jeg gjøre! det er så utrolig bra at du sier det så konkret når mitt hode er en eneste stor grøt
Prøvemedisinering er nok enklere å få han med på
Har tidligere lest her inne at binyrer skal tas først, deretter levaxin.
Men jeg vet ingenting om mine binyrer, annet enn det som er testet i evt blodprøver. Skal spørre om dette på tirsdag.
Ja,kjertelen merkes veldig godt, dette har økt ganske kraftig.
Takk, igjen
-
20-04-12, 12:03 #32
Sv: Høy anti-TPO, spontanabort. Kan jeg ha lavt stoffskifte? Lege mener ikke det...
Takk for svar igjen Nielsigne

Jeg setter utrolig stor pris på tilbakemeldinger, mer enn noen aner.
Angående at annen lege mistenkte bindevevssykdom, så var denne legen hudlege. En flink hudlege.
Fastlegen kikket gjennom blodprøver, og på bakgrunn av disse samt at jeg var utredet av infeksjonsspesialist så utelukket han det.
Hva er hva vet jeg sannelig ikke
Men jeg vet at jeg aldri har slått meg til ro med å ha ME diagnose og akseptere det. Akseptere det har jeg aldri gjort. Dvs jeg har innrettet meg og kjent mine begrensninger, men jeg har gjennom alle disse årene alltid hatt håp om bedring, og derfor forsøkt masse behandlinger - som ikke har hatt noen effekt.
Nå klamrer jeg meg til håpet om at stoffskiftemedisiner kan gi bedring! Fordi jeg vi være i aktivitet, gå turer, ha energi osv osv.
Eneste jeg har hatt effekt på er mat/mage/tarm. Og kanskje den ene B12 sprøyta jeg forsøkte.
Jeg skal kjøpe ekstra med B-vitaminer nå i helga, men er usikker på om hvilke pga at det er mye B12 i Solaray multivitamin også. Ernæringslegen sa at solaray B-stress var fin å kombinere med multivitaminen, så jeg må finne ut av dette, om jeg skal bestille fra danmark eller ikke.
-
20-04-12, 12:49 #33
Sv: Høy anti-TPO, spontanabort. Kan jeg ha lavt stoffskifte? Lege mener ikke det...
Nej, den der ME-diagnose er vel ikke noget at samle på for de fleste ...
--
Mht. b-vitaminer:
Jeg har prøvet Solaray B-stress men jeg må sige, at jeg ikke har haft så meget ud af den som af multi-b fra Biosym, som jeg har linket til http://www.naturoghelse.dk/shop/mult...stk-1919p.html
Jeg får ikke penge for at fortælle om den, altså ... men synes bare, den er bedst. I en periode to jeg to af dem, men nu bare en enkelt, hvilket også er den normale dosis.
Nielsigne
-
20-04-12, 13:02 #34
Hehe
Jeg er glad for å høre at du synes den er best! Og har lyst til å prøve den. - blir bare usikker på om det blir for mye når jeg bruker solaray multivitamin??
Kan ikke bruke den du linker til hvis jeg blir gravid, men det blir jo ikke ennå så jeg kan bruke den fremover, såfremt det ikke blir for mye av B-vitaminene
Jeg spør og graver, men håper at det er ok
Jeg ser at denne innehoder folsyre, det gjør også solaray sine. Skal jeg ta kutte ut å ta 400 µ folsyre, iom at B-vitaminene innehoder folsyren?
-
20-04-12, 13:45 #35
Ja, det var sådan, at jeg ligefrem mærkede forskel, da jeg skiftede fra den ene til den anden multi-b.
Der ses sjældent overdosering af b-vitaminer, eftersom de er vandopløselige og "vaskes" ud af kroppen. Hvis jeg tager min multi-b om morgenen, så er min urin derefter mere gul end ellers, men dette aftager i løbet af dagen, efterhånden som b-vitaminerne enten bruges af kroppen eller bare forsvinder med urinen.
Jeg har læst et sted, at man godt kan få for meget folsyre i forhold til enkelte helse-aspekter, som nogle forsker i, men jeg kan se flere steder på nettet, at der sjældent sker overdosis. Hvis man mangler b-12 men tager folinsyre /folat, kan sidstnævnte skjule manglen på b-12, og det er rigtig dumt
Alene af den grund bør man ta alle slags b-vitaminer.
Men man kan så ta ekstra af enkelte b-vitaminer ved siden af. Jeg tog i en periode b-12 ved siden af - men fik så for meget, sagde en blodprøve - nu tager jeg hver dag b-6 for bl.a. at få mest muligt ud af min magnesium som jeg har meget glæde af.
Lige folinsyre /folat ville jeg ikke ta ekstra af lige nu, hvis jeg var dig; det kan du gøre senere, når du er blevet mere frisk og forberede graviditet
Så risikerer du heller ikke, at det kommer til at rode i dine b-12-værdier, og det er en fordel af få dem på plads.
Jeg bruger selv en Solaray multivitamin - jeg bruger denne, Spektro Multi-Vita-Min uden jern og Vitamin K:http://www.naturoghelse.dk/shop/spek...min-2697p.html Men tager så i øvrigt både jern og k-vitamin i form af k2 ved siden af
Lille artikel om folsyre og b-12: "Folsyre kan beskytte mod hjertesygdom, B12 mod demens": http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cm.../grp=8/menu=2/ ... b-6 kan alt muligt andet, bidrager fx i over 100 enzymatiske processer, så den er ikke helt dum heller ...
Nielsigne
-
20-04-12, 13:54 #36
Vil bare lige sige, at dette med rækkefølgen i forhold til stofskiftemedicin eller binyrer - hvad man skal ta sig af først - at ikke mindst binyrerne lider under manglende eller dårlig medicinering. Jeg ved ikke, hvad det er, du har læst. Men jeg ville sige, at rækkefølgen må komme lidt an på, hvordan man har det /hvor langt nede, man er og hvor lang tid, man har været dér, og så vil jeg tro, at det for mange kan betale sig at sætte begge dele i gang samtidig. Men det er så min mening.
Jeg tror, de allerfleste sætter gang i behandling af stofskifte uden at ta binyrerne i betragtning overhovedet, og det er jo vældig synd. Der står jo endda på pakningerne til alle former for stofskiftemedicin, at har man problemer med binyrerne, så bør man ikke gå i gang med at ta medicinen, før man har taget hånd om dette. De fleste får imidlertid ikke en gang tjekket, om der skulle være et problem i det hele taget
Går den, så går den - og det gør det jo også i de fleste tilfælde; folk falder jo ikke døde om, fordi de får stofskiftemedicin. Men man kunne jo gøre behandlingen så utroligt meget mere effektivt, hvis binyrerne også kom med i betragtning!!
Nielsigne
-
20-04-12, 21:39 #37

Det med binyrene leste jeg av n`Finn et sted her inne. Men det er ikke enkelt å vite hvor man skal starte...
Takk for forklaring Nielsigne
Åååå, enn om vi kunne hatt en lege som hadde gransket og vært interessert i "vår" problematikk.
Ha en fin kveld!
-
21-04-12, 09:57 #38
Jeg må lige tilføje, at der er folsyre /folat i både multi-b'en og i min multivitamin fra Solaray. Det blir til 400 µ i alt. Det skulle være ok - men tager man et tilskud oven i de to, så tror jeg, det blir for meget. Så vidt jeg husker, så er 400 µ faktisk det, man anbefaler til kvinder, der forbereder sig på graviditet?
Tilskud med b-12 uden tilskud af folsyre har jeg aldrig set, tror ikke det findes. Så vil man ha ekstra b-12, så må det vist bare være sådan.
Nielsigne
Åh, for noget pladder. Natur-Drogeriet laver selvfølgelig sådan nogle
Der er et par stykker her http://www.naturoghelse.dk/shop/sear...ml?keyword=b12 Og Dansk Farmaceutisk Industri. Der er hele tre med bare b12 i den øverste række ... Og så en depottablet. De er alle med cyanocobalamin, for methyl-cobalamin har vi vist slet ikke endnu i Danmark.
Sist endret av Nielsigne; 21-04-12 kl 10:28
Lignende tråder
-
Fastlegen min mener jeg ikke har så lavt stoffskifte at jeg bør ha symptomer...
Av Anino i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 06-05-11, 23:04 -
anti-tpo på over 300... lavt stoffskifte
Av lykkepillen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 30Siste melding: 08-02-11, 10:11 -
To spontane aborter på rad.
Av Linn i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 16Siste melding: 02-08-10, 19:29 -
Større fare for spontan abort?
Av lady90 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 02-08-10, 19:29 -
Hvilken form for lavt stoffskifte? Høy anti-TPO
Av Cossie77 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 19-03-10, 13:56

Svar med sitat

Bokmerker