Jeg fikk påvist lavt stoffskifte for et par måneder siden, og da viste blodprøvene:
Anti-TPO under 25
TSH: 6,3
FT3: 4,6
FT4: 13
Tras: Normal

Jeg begynte på Levaxin 25 mikrogram for ca. 1,5 måneder siden, og trappet opp til 50 mikrogram for litt over en uke siden.
Da viste blodprøvene:
Anti-tpo under 25 (har alltid vært under 25),
TSH: 2,6
FT4: 12
FT3: 4,6.

Etter en måned med 25 mikrogram merket jeg så å si ingen bedring, men etter opptrappingen har formen endret seg ganske mye. Endelig er det greit å rydde og ordne opp hjemme, trene, jobbe osv., og jeg sover ikke inntil 13 timer, slik jeg gjorde før. Men nå lurer jeg nesten på om jeg er overdosert. Jeg har problemer med å sovne om natten, våkner tidlig og har ganske dårlig søvn. Allikevel føler jeg meg nesten overenergisk om dagen og rastløs, samtidig som jeg ofte har en småskjelven følelse i kroppen (litt vanskelig å forklare). Jeg er varmere enn før, og kan gå med singlet inne, noe jeg ikke kan huske jeg gjorde før jeg ble syk engang. Egentlig plager ikke dette meg noe særlig, bortsett fra søvnproblemene. Det er deilig å ha overskudd til både å studere/jobbe og trene samme dag, og jeg kan absolutt ikke tenke meg å gå tilbake til slik jeg hadde det da stoffskiftet var for lavt. Men kan det hende jeg er overdosert? Eller kan det hende jeg bare føler det slik fordi jeg ikke "husker" hvordan det var å ikke være syk?
Jeg har bare følt det slik den siste uken. Kan det hende det normaliserer seg etterhvert?

Jeg skal ta neste prøve om tre uker. Bør jeg kontakte legen før dette, eller er det greit å vente så lenge jeg ikke synes det er plagsomt?

Mange spørsmål her..men takk til de som tar seg tid til å svare