Viser søkeresultater 31 til 40 av 94
-
19-08-07, 17:02 #31
Enig i det jeg og.
Tror det verste en kan gjøre både for kropp og psyke er å slutte å bevege seg. Gjør så mye en klarer uten å måtte svi så mye for det at det blir negativt. Holder en knapp på at det er bedre å gå en rolig tur enn å ligge kun på sofaen
Bare det å få frisk luft hver dag er en renselse for sjelen. Kan være en kamp å komme seg ut, men det er verdt det i lengden er jeg helt overbevist om. 
PS: Ikke alltid så flink selv altså ;)Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
09-09-07, 04:10 #32
så trøtt, så trøtt ..........
kl 3 kom gubben hjem fra byen. jeg våkner alltid når han kommer hjem og vi lå og snakket en stund og han sovnet. sikkert 3.45-4 ... kl 4.40 ga jeg opp... er kjempetrøtt, men liksom veldig våken - klarer hvertfall ikke sove.
så nå sitter jeg på kjøkkenet med en kopp te, sendt litt mail og surfet litt, men føler meg ikke særlig trøttere.. så utrolig kjedelig - husker dette skjedde på slutten av graviditeten også, men da kunne jeg sove på dagen. i morgen skal vi ha lunsjgjester og siden gubben var ute skal jeg stå opp med snuppa og hun våkner sikkert ikke etter 7... hun pleier å sove rundt 12-13, men da er det folk her, kan ikke legge meg .. de drar 15, men da er snuppa våken igjen. og gubben skal kjøre gjestene våre til flyplassen med full bil, så hun kan ikke være med. arghhh!
tror det er kroppen min som er tilvendt ny dose allerede og stoffskifte er dermed for lavt igjen, men får ikke/kan ikke øke igjen før det er gått 6 uker siden siste økning. vi snakker 21. sept .... hva er det - 14 dager til ....... ?
måtte bare syte litt. sov godt videre allesammen
-
09-09-07, 06:22 #33
God morgen til deg !
kanskje du har gått til sengs igjen, håper at du har fått sove igjen. Sitter i samme situasjon som deg. Får ikke sove, for lavt stoffskifte herjer igjen. Jeg øker hver tredje måned, og denne gangen har han sagt 25 µ i uka....
Tida kan bli lang med et hjerte som herjer, en mann som sover godt ved siden av og dager som ikke er gode.
Hjernen virker bare på lavt gir, men en trøst at det er fler enn meg som har det slik. Fattigmanns trøst !!
Syt og klag litt du, det er godt å få det ut, selv om det ikke er mange her inne på natten. Stor natteklem fra
-
10-09-07, 07:37 #34
Stakkars deg! :( Det blir snart bra skal du se
Hvorfor må du vente i 6 uker med å øke hvis du føler deg sånn egentlig? Det høres ikke logisk ut. Så det er vanlig at man må øke hver 3.de mnd altså? Det sa ikke legen min noe om. Jeg har fått 75mcg Levaxin og 10mcg Lio etter 9 mnd med medisiner og da er jeg ferdigmedisinert og skal bare komme på kontroll hvert halvår mente han....det stemmer kanskje ikke det da? Det er 4 mnd siden min siste doseøkning og jeg ble kjempetrøtt og hypo for noen uker siden så jeg lure-økte med 12,5 mcg pr dag. Siden FT4 nivået mitt ikke var mer enn 20% av ref på siste måling tenkte jeg at det var greit. Men hvorfor blir stoffskiftet lavt igjen etter noen måneder og hvor lang tid kommer dette til å pågå? Til evig tid? Vil det aldri stabilisere seg?
-
10-09-07, 08:17 #35
Kjenner meg igjen i det du skriver mammantileir, hadde omtrent en lik natt som deg natt til søndag.
La meg 23.00 og våknet av en full mann 03.30.... Det tok laaang tid å sovne igjen.
Jeg har aldri hatt problemer med å sove, heller tvert imot, men nå etter at jeg har begynt på levaxin, så føles det som om kroppen ikke klarer helt å slappe av. Selv om jeg er stuptrøtt, så dirrer øyelokkene, hjertet banker og den indre uroen er stor.
Fra å sove 12-14 timer i døgnet sover jeg nå "bare" 8-9, men føler at det er alt for lite.
Glad jeg ikke har barn oppe i det hele, all ære til dere som klarer å ta seg av de små også!
-
10-09-07, 18:40 #36
tusen takk, jenter
jeg gikk og la meg igjen kl 6, tror jeg sovnet, men så våkner eir kl 7 og skal opp. rimelig sliten igår, men la meg tidlig og sov heldigvis veeeeldig godt nesten 9 t. er fortsatt ikke helt i gjenge, skal legge meg tidlig i kveld og. neste gang mannen er ute får han liste seg inn ..... :evil: men våkner av dørlåsen, så da er man like langt .. iblant våkner jeg bare sykt tidlig 5.30 og sånt og da kan jeg sette meg og lese (student), men midt på natta går jo ikke det ......
minnie: når man øker bør man vente 6 uker mellom hver økning fordi levaxin har så lang halveringstid, dvs det tar lang tid før det brytes ned i kroppen. dermed har ikke kroppen stabilisert seg på den nye dosen før det har gått 6 uker. stoffskiftet synker etterhvert som kroppen vennes til høyere dose, helt til man er på det nivået man skal være. jeg har vært stabil før og håper på/regner med å bli stabil igjen etter neste økning. time will tell ...
hvis man øker for fort kan man bli overdosert, også kutter man også er man i gang med en lite hyggelig rundt. prøvd det før ... når man er stabil behøver man bare kontrollere det hver 6 mnd, men under økning må man kontrollere oftere, hver 6 uke.
mohaienne: kan du være overdosert? symptomene ligner veldig...
-
10-09-07, 19:38 #37
Jeg hadde vanskelig for å sovne sist natt og var trøtt udag jeg også. Te andre normale mennesker jeg snakket med idag hadde hatt det slik også. Knaskje noe i lufta? Energier? omtrent som det er ved fullmåne.
-
11-09-07, 09:18 #38
Spørs om det ikke er den runden jeg er på nå....
Opprinnelig skrevet av mammantileir
Følte meg overdosert på 75, gikk ned til 50, men prøver nå 75 igjen.
Skal til legen i dag, så jeg skal høre hva han mener jeg bør gjøre fremover.
-
11-09-07, 19:35 #39
Hei alle som er på doseøkning...
Jeg ble medisinert med for mye for fort og ble veldig dårlig. Så fikk jeg time hos en privatpraktiserende endokrinolog ( rekvisisjon fra primæren min). Han doserer meg sakte opp. Som jeg skrev tidligere har jeg nå økt igjen med 25µ en dag i uka. Det er lite det...og jeg skal ikke ta nye blodprøver før etter tre måneder. Jeg velger å være med på dette, vell vitende om nedturen jeg får. Men jeg vet også at den nedturen ikke blir i nærheten av så jæv,... som det er å være overmedisinert. Altså så lister jeg meg sakte, men sikkert mot en riktig dose...forhåpentligvis.
-
11-09-07, 19:46 #40
prøvesvar
ikkeno gøy nei ... *føler med deg og alle andre i denne situasjon*
Opprinnelig skrevet av Tussa
jeg tok nye prøver for en uke siden, samme dag som jeg økte (etter prøvetaking såklart) og har nettopp fått resultatene. først kan jeg fortelle hvor j$%## sliten jeg var, kom meg nesten ikke ut av sengen og sov minst 9t ila natta. var dritsliten og deprimert og sikker på at jeg hadde kjempelave (høy tsh) verdier.
bp sier at tsh er 3.8 (6 uker siden 6.4) så jeg er jo på rett vei. men syns det er rart jeg skal være så kjempedårig når jeg tidligere har hatt over 11 uten å føle meg så sjuk som jeg har gjort nå. ft4 har økt til 12.4 (6 uker siden 11.2) (ref 10.0-22.0) og ft3 økt til 6.7 (fra 6.2) (ref 2.5-5.7)
leser meg til at ft3 og ft4 øker med stoffskiftet (og det er jo bra) og høye verdier sees i forbindelse med hypertyreose ... (?)
nå må det sies at jeg føler meg veldig bra, litt høy til tider kanskje, men heller det. også bare en uke siden jeg økte, tar jo litt tid dette. skal ikke fokusere på prøvesvar, kroppen min bestemmer! men lurer jo litt da ...
har også plutselig blitt veldig trett på morningen - er a-menneske og har ikke hatt problemer med morgentrening (opp kl 6) men det er bare å glemme nå .......
noen som kan synse litt? takkerogbukker
Lignende tråder
-
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Hypotyreose siden 1987
Av AnneB i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 24-11-09, 11:19 -
Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifteSvar: 226Siste melding: 17-08-09, 16:33 -
Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 1Siste melding: 09-01-08, 09:50 -
vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
Av porselen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 06-08-05, 22:12
Svar med sitat
Bokmerker