Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 48
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

Jeg tok en binyreprøve i våres *blodprøve* men hørte ikke noe mer etter det.

Har nå byttet lege. var hos han gamle for siste gang i dag. gadd ikke engang si at jeg hadde byttet... orker bare ikke...

Han nye legen min er i slutten av 30 årene, så kanskje han er litt mer oppegående og mottagelig for å se andre veier. lei av og fortelle legen ditt og datt...

Har hatt lavt blodtrykk i 1 år nå. så kanskje det er noen slitne binyrebarker...

STØNN.... orker snart ikke mere flying til legen jeg....

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Det kan hjelpe å spise lakris, eller ta salttabletter eller drikke buljong dersom blodtrykket er plagsomt lavt. Dersom noe er galt med binyrene dine bør det vel behandles?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Ja, dere har allerede nevnt flere ting som kan støtte slitne binyrer. Salt er en klassiker - for mange med binyrebarkproblemer kan det hjelpe veldig å røre ut litt "skikkelig" salt i et glass vann før frokost om morgenen. (Ikke vanlig kjemisk behandlet salt, altså - men for eksempel Maldon-salt, som fås kjøpt i helsekost.) Lakrisrot kan også kjøpes som kosttilskudd i helsekosten, det var effektivt for meg. Ulike adaptogener som for eksempel rosenrot og schizandra kan også hjelpe. Man kan forsøke å tilføre lave doser hydrokortison; fås kjøpt reseptfritt på apotek i salveform. Det kan også hjelpe å ha et lavglykemisk kosthold, slik at man holder blodsukkeret så jevnt som mulig.

Men det viktigste er antakelig å lære seg bedre måter å håndtere stress. Avspenning, meditasjon osv. kan være til god hjelp.

Har skrevet mer om dette andre steder her inne - prøv et søk. ;)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

TAKK FOR ALLE TIPS

Dere er noen engler alle sammen.

Er sykemeldt 20% nå så, kanskje jeg klarer og stresse ned litt. får knaske lit maldon salt. har en boks hjemme.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard ortostatisk blodtrykksfall

heter det hvis trykket går ned når du reiser deg. har det på amme måten...kanskje det henger sammen med sykdommen vår?
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard lavt blodtrykk?

Er lavt blodtrykk et vanlig symptom ved lavt stoffskifte?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Nei, lavt stoffskifte kan gi høyt blodtrykk - og da kan det høye blodtrykket også være spesielt vanskelig å kontrollere med medisiner.

Derimot er lavt blodtrykk et viktig symptom på binyrebarkproblemer, som i sin tur ofte henger sammen med lavt stoffskifte.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Takk for svar, Kris.

Men er ikke det litt forvirrende da? Hvis man har lavt stoffskifte med påfølgende høyt blodtrykk og binyrebarkproblem med påfølgende lavt blodtrykk bør vel blodtrykket jevne seg ut til slutt og bli normalt? Eller?

Da er kanskje svimmelhet også et tegn på binyrebarkproblem da? Det lave blodtrykket er vel grunn til at man blir svimmel....?

Så svimmelhet skyldes lavt blodtrykk som skyldes binyrebarproblem som skyldes lavt stoffskifte...puh....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kan da lavt blodtrykk være et symptom på for høyt stoffskifte?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Jeg trodde lavt blodtrykk kanskje var et symptom på lavt stoffskifte.
    Jeg var hos Oftebro for ikke lenge siden. Han målte blodtrykket mitt. Det var lavt. Og slik jeg forstod det var det et tegn på at stoffskiftet kunne være lavt. Men har ikke lest om det så derfor var jeg i tvil. (Det var forsåvidt mye jeg ikke har lest om som jeg fikk vite der.....)

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 9
    Siste melding: 21-11-06, 23:32

Søkeord for denne tråden

Bokmerker