Viser søkeresultater 21 til 30 av 52
Hybrid View
-
16-04-10, 11:30 #1
Sv: Ashwagandha urt mot binyretrøtthet
I dag har jeg rundet en uke med Ashwaganda (fra NOW), jeg tar nå 3 kapsler pr dag (ruffly fordelt utover dagen).
Etter bare et par dager merket jeg at utslett ved albuene sakte men sikkert forsvant -
det som er igjen av det nå er kun sårskorpene (fordi jeg ikke klarer å la være å plukke/klø på "alt"
).
Jeg hadde også utslett på baken - det er helt borte
(plukker meg vel ikke så mye der da, ..kanskje
).
..fortsettelse følger
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
03-06-10, 19:53 #2
Har fått påvist lavt kortisol (Scandlab-test). Tenker å starte med ashwaganda.
Anisa: Du kjøpte visst i helsekostbutikk i Danmark? Kan ta turen til København (en del timer med tog). Noen spesielle forhandlere der? Håper dere som bor i Danmark kan svare.
-
03-06-10, 20:19 #3
Hei Akas!
Du trenger ikke dra til Danmark for å kjøpe det. Jeg kjøpte 5 bokser på www.iherb.com og det gikk fint, fikk det på døren etter 4 dager.
-
03-06-10, 20:20 #4
Du trenger ikke dra til Danmark...
bare bestill her:
http://www.iherb.com/Search?kw=ashwagandha+
Hadde jeg bodd i USA hadde jeg fått behandling for lavt stoffskifte. Nå har jeg kjøpt meg ARMOUR og skal prøve ut dette alene.
-
03-06-10, 20:34 #5
Takk skal dere ha.
Men jeg bor i Sør-Sverige og tenkte å få tak i produktet fort for å oppnå bedring så snart som mulig!
Kanskje en lørdagsutflukt?
-
27-11-09, 20:31 #6
Ashwagada urt- trette binyrer
Har forsøkt ashwagada urt for å støtte binyrene, men opplever at jeg får hodepine/ smerter bak øynene. Føler meg også litt rar/ vanskelig å fokusere på en måte, Flere som har det slik?
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
27-11-09, 22:03 #7
Sv: Ashwagada urt- trette binyrer
Hvis du bruger regelmæssigt antidepressiv medicin eller medicin mod angst, eller sovemedicin - bør Ashwagandha ikke anvendes. Eller omvendt - den slags mediciner bør man først trappe ud af og så bruge Ashwagandha. Det er ikke fordi det skader, man Ashwagandhas kan forstærke psykofarmakas virkning og gøre brugen af dem temmelig uoverskueligt.
Hvis du ikke regelmæssigt bruger nogen af de ovennævnte mediciner - stammer de symptomer du beskriver ikke fra Ashwagandha, uanset at du føler at de er kommet til efter du begyndte at bruge urten.
Hvor længe har du brugt urten og hvor meget du bruger, og hvor mange gange om dagen?
På tom mave eller til mad?
Er det første gang at du oplever de symptomer du beskriver, Rigg?
Hvilket produkt er det? Mange spørgsmål, men nødvendige.
Ashwagandha giver meget sjældent bivirkninger og skulle det ske alligevel, er det ikke andet end milde og ikke henført til sindet eller hovedet. Normalt kan man højst opleve en svag stigning i kropstemperaturen efter brug over en uge - svag = 2-4 tiendedele af en grad, og ellers en lettere mave-irritation.
Du kan også prøve tage Ashwagandha før/efter et måltid mad, nogle dage og hvis der intet ændres, prøv at tage den om aftenen, før du skal sove og se, hvordan du har det dagene efter. Hvis der fortsat ingen ændringer sker, læg dem væk i nogle dage. Er der ingen er kun lille forskel - stammer problemet fra noget andet. Det er lidt omstændelig med disse "tests", men urten er så absolut værd at ofre lidt for, i tilfælde af at det ikke er den, som problemet stammer fra.
Jeg har også haft bivirkninger, men det var så med modsat fortegn. Der var nogle dage, hvor jeg ikke havde urten hjemme fordi jeg havde ikke tid
til at hente nye forsyninger. På tredje dagen, fra morgenstunden begyndte jeg sørme mærke lige så stille tiltagende de gamle små-unoder, hvis udeblivelse jeg slet ikke har bemærket før. Det kunne jeg nu når jeg ikke havde Ashwagandha hjemme i 5,5 dage. Det 10 dage siden jeg hentede nyt og jeg love for, at det kan mærkes. Jeg har brugt det i flere måneder....
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
28-11-09, 00:30 #8
Kan hvem som helst ta dette, eller skal man ha problemer med binyrene
spesielt for å ta det?
-
28-11-09, 00:47 #9
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-04-10, 20:22 #10
Sv: Ashwagada urt- trette binyrer
Nu er det efterhånden længe siden, at jeg begyndt at bruge Ashwagandha og så skete det igen, at jeg er løbet tør og denne gang gik der næsten 3 uger før jeg begyndte mærke at "noget var ikke som før". Mentalt blev jeg noget mere træg og tålmodigheden blev mindre over for bagateller, men frem for alt kunne jeg mærke adskillige snært af stress, hvor jeg før var uberørt af det som plejer at give stress. Generelt blev trivslen ringere uden at jeg kan sætte en finger på, hvad og hvor det kunne mærkes mest.
Det er min (både) overbevisning og efterhånden også erfaring, pænt bekræftet af adskillige kilder, både skriftlige og digitale, at Ashwagandha er et adaptogen, der støtter bredt under helheden af de mekanismer, der hormonalt styrer vores kropsfunktioner. Ashwagandha er ikke et lægemiddel, der enten virker eller bivirker og som gør det promte, som f.eks. en hovedpinetablet.
Hvis man vil have gavn af Ashwagandha bør man indstille sig på, at lige som der er brug for salt i kosten - er det også nødvendigt med tilskud af Ashwagandha såfremt, der findes forhold i vores krop/helbred, der kræver en vedværende støtte til at opretholde den hormonale balance, eller genoprette den helt/delvis, afhængig af hvad man egentlig fejler. Vil man gerne have en medicinsk virkning her og nu, er det ikke Ashwagandha man skal bruge.
Jeg skriver det fordi jeg er blevet kontaktet af mange her på forummet og de fleste spørgsmål var utålmodige: "Hvornår virker det? Eller: "Hvorfor virker det ikke?" Jeg kan kun svare, at Ashwagandha "virker ikke". Den arbejder og samarbejder med kroppens egne hormonkirtler, som vi trækker vejret.... Vi kan heller ikke ophøre med at trække vejret og forvente at overleve iltmangel. Luft skal vi have hele tiden, ellers dør vi. Det er samme princip for Ashwagandha's "virkning", selv om vi dør ikke af ikke at tage den.
Vi har nok levet (for) længe i en verden, hvor pillerne og kapslerne skal have en (bi)virkning der mærkes straks, for at vi kan stole på at de "virker". Det er også ok i forbindelse med sygdom, smerter eller andre tilstande, der kræver en hurtig effekt. Men er der tale om et "støtte-remedie" til kroppens allerede eksisterende mekanismer og funktioner, der svækkes enten pga. sygdom eller pga. alder - har vi ikke en jordisk chance for at kunne mærke "her-og-nu" at Ashwagandha "virker". Det er et støtte-remedie/adaptogen, der går ind i kirtlernes funktion og understøtter, hvad alderen eller sygdommen har svækket. Idet vi ikke kan vide, i hvor høj/lav grad de forskellige hormoner/funktioner har været udsat for svækkelse, kan vi heller ikke vide/bedømme hvor meget/lidt det "virker". Hvis man har brug for den slags vished, bør man ikke bruge adaptogener som Ashwagandha.
Lignende tråder
-
"Binyretrøtthet" av James L. Wilson
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 25-09-11, 20:28 -
Ashwagandha urt mot binyretrøtthet
Av queenie i forumet UrtemedisinSvar: 17Siste melding: 18-03-10, 12:39 -
"Binyretrøtthet" av James L. Wilson
Av Anisa i forumet BiblioteketSvar: 5Siste melding: 29-06-09, 13:16 -
Levaxin, Armour, binyretrøtthet
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 28-05-09, 00:07

Svar med sitat

Bokmerker