Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 45
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av lolipop2000
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lissa
    ang inkontinensen din...
    jeg har nå slitt med det like lenge som jeg har hatt sykdommen, siden jeg fikk mitt første barn.
    siden detmedfødsler ofte har sammenheng med inkontinens trodde jeg det hadde med det å gjøre, på tross av at første barn ble forløst ved keisersnitt
    men... jeg har nå blitt hyper isteden for hypo og verdiene mine er helt andeledes enn de før har vært.
    jeg har det topp med uleselig TSH og T4 på rundt 30.
    og trodet eller ei... inkontinensen er mye mindre. nesten borte faktisk.

1. finn deg en ny lege!
    2. få time hos Endokrinolog
    3. få time på Aker
    Du ble kvitt inkontinens plagene ved å gjøre hva da?Øke dosen? Hva slags medisiner og doser bruker du?

Skal bestille time hos Endokrinolog, men hva kan de hjelpe meg med på Aker?
    jeg er ikke kvitt dem,men med høyt stoffskifte er det merkbart bedre. bind er ikke nødvendig lenger for å si det sånn...

jeg gjorde ikke noe, kroppen min gjorde.
    jeg fikk høyt stoffskifte etter å ha vært hypo i 6 år.

poenget mitt var at når du blir medisinert slik at du ligger på et nivå som er bra for deg, kan det hende at inkontinenens problemet og muligens også luftproblemet bedrer seg radikalt.

men ang luft:
    prøv å unngå hvitt mel og gjær, eller begrens det kraftig. det gjør stor forskjell for meg i alle fall.

Aker er eksperter på Thyreodeasykdommer. de har en egen thyreodeaklinikk. det er verd et besøk eller 10. en helt annen verden spør du meg

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

nå er jeg ingen ekspert, men de resultatene er ikke normale. skjønner godt du er frustrert, har hatt mange deppe perioder selv.....for det første må du bytte fastlege med en gang.

de fleste her inne har tidvis sterke symptomer, men jeg tror inkonsitensen din skyldes noe helt annet. har iallefall aldri vært borte i det før?

jeg har slitt selv med dette greiene siden videregående, og er nå 26. har sovet meg gjennom studiene(ufrivillig selvfølgelig), men er snart ferdig med masteren og har fått bra karakterer - så det går faktisk an

selv måtte jeg skifte fokus fra det negative, og bare infinne meg med situasjonen. jeg innså at ingen andre kunne gjøre det, og faktisk føler jeg meg bedre nå som jeg forsøker å fokusere på det positive.(ikke fysisk da, men likevel..)

du er nok inne i en mørk periode nå, og det dummeste du kan gjøre er å sitte inne foran pc`en. det gjør deg enda mer apatisk og kjip i humøret. prøv å få deg noen turer ut, selv om de er korte!

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Malvik
    Alder
    61
    Meldinger
    70

Standard

Jeg ble kvitt min inkontinens da jeg gikk masse ned i vekt.

Gjest

Standard

Heisann.... skjønner godt korleis du har det!!!! mitt råd til deg er å skifte fastlege, det kan du gjere på nettet via NAV...

Ellers har eg eit par gode linkar angåande stoffskiftet - og korleis du kan hjelpe deg sjøl til å bli frisk: (det går faktisk an å sjølv-medisnere!)

http://www.drrind.com/article.asp

Der er det ei liste med diverse medisinar du kan ta for stoffskiftet-og binyrene(binyrene er veldig viktig). mesteparten kan bestillast på nettet frå UK.

Og viktigast av alt - kutt ut Levaxinen og gå over til armour/westhroid eller Cytomel (liotironin - T3)!!!! du kan lett bestille på nettet, og kom deg opp i høg nok dose samtidig som du behandlar binyrene.

sei ifrå viss du vil ha linkar til nettbutikkar....

Det finst ein lege/spesialist i USA som gir råd og veiledning for sjølv-behandling av stoffskiftet - og han har ei bra nettside - der er også godt begrunna forskjelen på medisinering med T4 og T3. les deg igjennom alt, så får du eit nytt syn på heile greia.

www.drlowe.com

ikkje vent og tru at det kjem til å ordne seg, enten må du få legen til å gjere som du vil, ellers ta saken i eigne hender!!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard Re: Dette tar livet av meg

Sitat Opprinnelig skrevet av lolipop2000
    Ã… joda, jeg har vært til undersøkelse halve norge rundt for å finne ut hva som er galt når det kommer til inkontinensen! De finner nedsatt sensibilitet i anal kanalen. Enkelte mener det kan være pga dårlig blodomløp eller noe., men ingen kan si noe sikkert. Det eneste de kan si sikkert er atDE KAN IKKE GJØRE NOE MED DET!

Jeg er 21 år gammel gutt, som har fått beskjed om at dette må jeg leve med! Hhaha? Hva faen snakker de om? Ikke faen.

Hva er deres mening om dette? Jeg har undersøkt alt som er mulig å undersøke i forhold til inkontinensen, de finner ingenting galt. Bortsett fra dårlig sensibilitet i anal kanalen, som de ikke har peiling på hvorfor er sånn. KAN DETTE HA NOE MED DET LAVE STOFFSKIFTET Ã… GJØRE? STOFFSKIFTE ER JO ROTEN TIL ALT ANNET FAENSKAP I KROPPEN MIN!
    Er innom bare sånn kjapt med lånt pc. Får kanskje min egen opp å gå igjen i løpet av onsdag.

Dette kan godt ha noe med stoffskiftet å gjøre. Jeg har ikke noen medisinsk utdannelse eller noe, men selv slet jeg med løs mage og diare i fjorten år før jeg fant ut hva det var. Ingen leger hjalp meg, den beste kommentaren jeg fikk fra en lege var at jeg "bare skulle se på diareen som en fin måte å gå ned i vekt på".
    Jeg har nemlig i alle disse årene hatt for lavt B12-nivå! Jeg har hatt B12 innenfor "normalen", men dog for lavt for meg. En gang kom B12 såpass under normalen at legen reagerte og satte meg på B12-sprøyter. Og da var det tvert slutt på mageproblemene!
    B12 har nemlig innvirkning på nervene som styrer tømmefunksjonen både i tarmen og urinblæra, og ved mange på B12, kan dette altså gjøre utslag i tarmen.

Det er nå to år siden jeg fant ut av problemene, og nå går jeg på en stor dose B12 sugetabletter som jeg kjøper helt lovlig her: www.vitaviva.com

Har du vært hos endokrinolog? Hvis ikke så bør du forlange å bli henvist til en!

For dere som tenker på å gå til endokrinolog kan jeg tipse om at det finnes en slik ved Sandvika Spesialistsenter. Man må dog ha henvisning fra fastlegen, men det kan være et greit alternativ for dem som ikke vil vente på tid ved Aker sykehus.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Vi får ringe Stoltenberg, hvis det snart ikke skjer noe av det regjeringen lover ;)
    Konklusjon
    Det er behov for forskning omkring sykdomsmekanismer og utløsende faktorer. Videre bør forekomsten i forskjellige befolkningsgrupper kartlegges. Man bør vurdere om enkelte grupper bør screenes (masseundersøkes) med laboratorietester. Det er også viktig å studere sammenhengen mellom stoffskifteforstyrrelser og andre sykdommer, slik som depresjon, fibromyalgi og ubestemte tarmplager.
    http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/do ... ?id=352991
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    40

Standard

Du burde finne deg en annen fastlege, kanskje en dame. De pleier å ta pasientene mer på alvor. Gå inn på www.stoffskifte.info å les litt. Print ut noe å ta med til legen neste gang. kanksje han/hun får noe å tenke på... Tror ikke leger vet hvordan det er å være deprimert, eller hva denne kroniske sykdommen innebærer.

Første fastlegen min sa at jeg kan jo ta en blod prøve av deg om du vil. Jeg hadde bare vondt i halsen (i 4uker) Jeg så at han krysset av på masse, og 1uke senere ringer han meg å forteller at jeg har lavt stoffskifte, hva verdiene min e lå på og hva de burde være, og la på. Ingen forklaring på noe, eller hva jeg burde gjøre, eller at dette forandrer livet ditt totalt og du vil slite med det mest sansynlig resten av livet ditt. Neida... Takk og farvel....

Leste et sted at 1 av 5 vil alltid ha symtomer, og resten vil føle seg friske eller uten medisin. Men det er mye annen man kan få av å ha stoffskfte, andre sykdommer.

Det med tørt hår, gå til en frisør å få en fuktighets krem med kanksje litt glans i til tørt hår. kan hjelpe litt på lang sikt. Noe som kan tas i både tørt og vått hår. det hjelper på mitt. da får du liksom litt "fett" i håret. Men du burde ta det opp med legen din. det skal ikke være så tørt uansett. men krem hjelper masse. Leave-in kur. (jeg er frisør)

Det med at du har inkontinensen, hvem vet, kan selvfølgelig ha noe med stoffskiftet å gjøre. Ingen som er fult ut ekspert på området. (ENDA)

Det som er verst er når man føler at ingen tar deg på alvor. Humørsvigninger, deppa, sliten, orke ikke være med ut. orker ikke trene idag. Sosial livet mitt har blitt utrolig dårlig, er bare 20år og har gått glipp av mye moro, FORDI JEG IKKE ORKER. hva er det for noe. Dustete... Stakkars samboeren min, han har fått gjennom gå de verste anfallene, humørsvigninger og deprisjoner. Gråter for ingen ting. Er bare tom invendig. alt verker.
    Jeg har jo en fysisk krevene jobb, men føler ikke jeg kan si til sjefen, jeg er litt sliten idag jeg , så jeg komme ikke idag, har forresten en sykemelding til deg. Har heldigvis ikke trengt ta den enda, men det er jo flere ganger jeg burde ha gjort det. Nye doser tar jo litt tid før de virker.

Nei som sagt burde du printe det ut å ta med til legen din. Det skal hvertfall jeg gjøre, å se hva hun sier. Tar hun det ikke på alvor vet jeg ikke hva jeg gjør. Da prøver jeg en annen lege til jeg finner en som tar meg på alvor.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg har tenkt litt på dette med inkontinens, og jeg tror faktisk det kan ha noe med stoffskiftet å gjøre - hvis blæra er en muskel, som jeg har fablet om så mang en gang.

Jeg har jo noen forferdelige smerter i musklene, og de er t.o.m. så stramme at de fysisk skader nakken min.

Så har jeg hyperaktiv blære, tror legen min - det hjelper i alle fall med medisiner mot dette - så det kan dere evt prøve. Og hvorfor har jeg det? Har vel lest om det i forbindelse med fibromyalgi? Og mange av oss med stoffskifteproblemer har jo også fibromyalgi/muskelsmertesyndrom. I tillegg til dette sliter noen av oss med mer eller mindre kronisk blærebetennelse, og det har vi vel funnet fram til er relatert til stoffskiftet. Så jeg må i de verste periodene på do hele tiden - om natta, kanskje 5-6 ganger. Når jeg bruker tranebær mot blærebetennelsen og disse tablettene mot hyperaktiv blære, så er jeg oppe 1-2 ganger om natta, og det er jo stor forskjell. Om vinteren er forresten "tisse-hyppigheten" mye verre, og musklene mine er generelt verre da. Kan være vanskelig å rekke butikken og hjem igjen på det verste...

Så jeg vil bestemt ikke utelukke sammenhengen mellom inkontinens og stoffskifte. Men forsøk da gjerne tranebær og dette mot hyperaktiv blære. Kanskje man også blir bedre ved å finne den dosen thyroxin man generelt fungerer best på?
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Gjest

Standard

Trur inkontinens/blære-problem/hyppig vannlating er forbunde med trøytte binyrer.

Når du kuttar ut alle slags allergen (som kveitmjøl, melk, soya, gjær osv) og ting som slit på binyrene som for mykje syre (sukker m.m..)
    og i tillegg brukar binyre-styrkande kosttilskot; masse vitamin B5 (som binyrene er avhengig av for å produsere pregnenelon/over-hormonet i binyrene og forløparen til kortisol som du treng til stoffskiftet), store mengder vitamin C, og gjerne i tillegg dissekerte binyrer (Cytozyme AD frå Nutri-Link eller adrenal glandular/adrenal support-produkt frå NutriCentre,) MSM, progesteron, pregnenelone m.m. ---får binyrene avlastning og stressar ned. Det merkast på blære-funksjonen, garantert!!

Helsing ei som er kvitt netter og døgn med opp til 20 toalett-besøk....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Helledussen - DCS - 20! Trodde jeg var unormal jeg.

Spennende med det du skriver... ;)

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. LIVET MED OG UTEN ARMOUR THYROID
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 06-07-07, 18:52
  2. LIVET I DELVIS KOMA
    Av Tor i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 20-02-07, 11:50
  3. ta tabletter resten av livet?
    Av komlå i forumet Lavt stoffskifte