Viser søkeresultater 21 til 30 av 67
-
28-01-07, 12:32 #21
Sussi
Hvis man har fått kikhostevaksine, kan man da få kikhoste (jeg tror faktisk det)? (For jeg har hatt kikhoste som barn, men vet ikke om jeg har fått denne vaksinen.)
Og har det ikke vært snakk om at poliovaksine også kan føre til ME? Kan den da også evt føre til hypotyreose?
Når det gjelder vaksiner, så er de nok ofte bare en utløsende årsak, akkurat som så mye annet. Mye har vi jo latent i genene, men så kommer det an på om noe utløser det eller ikke."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
28-01-07, 14:10 #22
Kan fortelle at da min sønn fikk meslingevaksine i sin tid, så fikk han fullt utbrudd med meslinger. Høy feber, dekket av utslett og var syk i mange dager.
Så jeg tror nok at vaksiner kan utløse så mangt ja..• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
28-01-07, 16:09 #23
Men jeg må bare... Vaksiner er ikke og har ikke bare dårlige sider. Det som vi snakker om nå er jo egentlig noe for forskere å kartlegge. Interessant, men kanskje litt langt på sidelinjen? (Da mener jeg ikke ME og Meningokokkvaksinen - for det er noe annet. Om generasjonen 73-74 har mange flere syke enn 70-72 så er det jo interessant å kikke på....) Ikke for det at vi ikke skal ta diskusjonen altså, ikke misforstå meg!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
28-01-07, 21:56 #24
Anne Ma
Jeg mener bestemt ikke at alle vaksiner er av det onde, men jeg mener at kanskje noen blir syke av dem, evt hvis de er disponible med diverse ting fra før.
Når det gjelder Meningokokk-vaksinen, så er de jo da "heldige" de som har fått den og kan evt få diagnose, evt erstatning. Men hva da hvis man har blitt syk av en annen vaksine - er ikke det like viktig det da, og er ikke de menneskene like viktige også? Bare fordi det evt er litt lengre tid siden.
Jeg tar ikke det med andre vaksiner ut av luften, jeg har sett diskusjoner og påstander om dette på ME-forum, at det kan føre til ME. Og kan det da ikke også utløse hypotyreose f.eks.? Det er jo til og med folk som blir hjerneskadet av vaksiner.
Jeg liker ikke diskriminering i noen form, men jeg forstår at noe kan være lettere å finne ut av enn noe annet. Desto viktigere for de ofrene som kanskje ikke er så mange, og ikke har så mange til å kjempe for seg.
Forskere - hvem har ni liv til å vente på hva de finner ut av?
Men jeg misforstår kanskje noe, Anne Ma?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
28-01-07, 22:19 #25
Jeg ble veldig syk som baby på grunn av trippel vaksinen.Jeg ble faktisk så syk at den aldri ble fullført.
Har vært veldig spent på om mine barn også ville reagere på den ,men det har de heldigvis ikke.
Men hva utløste stoffskifte sykdommer før i tiden?
Er bare nyskjerrig da vi har flere tilfelle av dette i min familie.
-
29-01-07, 07:20 #26
Hei Stina

Ja, jeg tror du har misforstått hva jeg prøvde å si. Jeg tror at det kan være sammenheng, men at det blir for vidløftig for oss å finne ut av det her på Sonjas. Det med ME kan jo også forårsakes av alle slags infeksjoner, sånn som Kyssesyken osv. Det ville nok blitt oppdaget at vi som fikk vaksinene som barn i stor utstrekning hadde blitt sykere enn generasjonene før oss. Vårt problem vi som har stoffskifteproblemer er jo at det er så enormt dårlig med forsknings materiale. Hadde det vært mer materiale så kunne vi kanskje funnet ut om vår generasjonen er sykere enn generasjonene før oss.
Selv tror jeg at det er flere som blir syke unge enn før. Men gjelder det også de som er eldre enn oss? Det kunne kanskje ha svart på spørsmålet om Tsjernobyl, For hvis det har økt blandt alle som levde under utslippene, så vil man kunne komme frem til en konklusjon.
Ikke bare det: Nå som folk slutter å vaksinere barna sine så dukker de gamle dødlige sykdommene opp igjen og krever liv. Mange tror at mange sykdommer er borte for godt, mens sannheten er at de lever i beste velgående i verden rundt oss.
ME er som så mange andre kvinnesykdommer, som de sliter med, særlig med å få ned noe konkret på papiret. Slik som fibromyalgi som det heller ikke kan tas blodprøver av. Noen leger lurer jo på om det er flere sykdommer som hører til samme gruppe, men som de ikke har funnet ut av enda. Det er jo desverre heller lite prioritert i å finne ut av det...
Man kan få diagnosen uten å fått denne vaksinen. Man kan ikke søke erstatning og det er vel slik det må være. De med denne prøvevaksinen var egentlig med på et eksperiment og av dem er det utpreget mange som har fått ME. Stakkars dem som tok denne vaksinen og ble syke av det!!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
29-01-07, 09:11 #27
Du har ett poeng! Og det er kanskje også viktig å se på andre ting som kan forårsake hypo/hyper.
Opprinnelig skrevet av Stina
Uansett, ME foreningen har allerede startet noe som kan skape presidens også for oss med Hypo.
Og kommer vi igjennom på noen måte, så åpner vi også døren for andre som har fått andre typer vaksiner.
Vi kan ikke bite av for store biter, da går det galt. Men gå i små skritt, og som jeg skrev: skape presidens.
Håper du skjønner det
-
30-01-07, 01:41 #28
Anne Ma
Forundrer meg ikke, har en tendens til det.Ja, jeg tror du har misforstått hva jeg prøvde å si.
Javisst tror jeg at Tsjernobyl og annet radioaktivt nedfall/avfall er med på å gjøre syke. Og all slags forurensning. Og degenererte gener. Og dagens veldige stress og mas og krav til effektivitet. Og ødelagte familier. Sikkert mye mer som er skadelige belastninger for mennesker.
Alle vaksiner har jeg ikke tatt noe standpunkt til enda. Men jeg hørte en teori forleden: Om å individualisere vaksiner. Se på den enkeltes behov. Hva er farene i regionen. Hvilke disponible sykdommer har vedkommende som evt kan utløses ved en vaksine. Noe slikt. Altså behov kontra belastning av evt vaksiner. Og jeg synes det var en interessant tanke.
Joda, stakkars dem som tok Meningokokk-vaksinen og ble syke av den, det synes jeg også. Men det var jo også en viktig vaksine, om den ikke hadde vært så farlig. Og stakkars alle andre også som blir syke, uansett hvilken grunn det er til det.
sivcath
Joda, det går bra. Jeg er bare litt opptatt av mange ulike sammenhenger, kanskje spesielt fordi jeg lurer på hvor "all dritten min" kommer fra.Vi kan ikke bite av for store biter, da går det galt. Men gå i små skritt, og som jeg skrev: skape presidens.
Håper du skjønner det"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
30-01-07, 02:43 #29
Det er klart at du lurer på det. Det gjør vi alle. Vi forsøker alltid å finne en grunn til at ting er som de er. Det er helt klart.
Opprinnelig skrevet av Stina
Og definitivt menneskelig.
Jeg kan kun starte med det jeg kjenner selv, og håpe at jeg kan hjelpe andre ved å starte noe. Men å lede ett korstog for alle slags årsaker til hypo, det blir for mye for meg. Jeg kan kun gjøre det som jeg selv er familiær med...
Men til slutt så håper jeg at vi kan hjelpe alle til å hjelpe seg selv, ved å starte ett sted.
(sorry, det er 3.45 om natten, så det er mulig jeg babler
)
-
30-01-07, 14:56 #30
Jeg kan kun starte med det jeg kjenner selv, og håpe at jeg kan hjelpe andre ved å starte noe. Men å lede ett korstog for alle slags årsaker til hypo, det blir for mye for meg. Jeg kan kun gjøre det som jeg selv er familiær med...
Du fortjener denne for det!
Vår tapre kriger...
Hilsen Anne Ma
Lignende tråder
-
Lave verdier av vit. D og stoffskifte problemer
Av Shanita i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 16-10-07, 06:39 -
Fikk brain fog i dag...
Av Ida i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 11Siste melding: 04-06-06, 11:25
Svar med sitat
Bokmerker