Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 47
    Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Hehe, dosett har jeg selvfølgelig kjøpt for lenge siden. Men takk for tipset:-)

Ja, jeg merker faktisk stor forskjell på bare en liten doseendring.
    For meg kan det være nok å øke med 25 mcg i uken hvis jeg merker at jeg begynner å bli mer hypo. Kan ha med at kjertelen blir gradvis dårligere. Når jeg har hatt influensa, har jeg gjerne måttet øke opp Levaxinen mer, kanskje 50-75 mcg mer pr uke.
    Jeg bruker nå ca 125 mcg mer Levaxin pr uke enn i fjor sommer. Men jeg har økt gradvis ettersom behovet gradvis har blitt større. For meg fungerer dette så bra at jeg kan jobbe 100%. (Kanskje jeg trenger denne finjusteringen nettopp pga jobben)

Men, Janike, dette er helt individuelt. Det er det riktige for meg, men ikke sikkert at det stemmer for deg. Vil bare si at en så liten doseendring kan ha betydning og at det derfor kan ta tid å finne helt riktig dose. Ta vare på deg selv og ikke press deg for mye i mellomtiden.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Nordland
    Meldinger
    39

Standard

Har kjøpt dosett for lenge siden, man blir jo helt sløv av at stoffskiftet ikke fungerer som det skal. Hadde jeg ikke hatt dosett, ville jeg glemt av medisin mange ganger/dager

Da vil jeg prøve på å øke dosen min litt, jeg synes at det er rart at man kan merke sånn forskjell bare på 3 uker??? Er det ikke fra 6-8 uker at kroppen på en måte har lært seg til å registrere doseendring? Er jeg helt på bærtur nå eller?

Er 100 % sykemeldt for tiden, klarer ikke tanken på jobb, har nok med å komme meg gjennom dagen sånn som formen er nå.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg merker en doseforandring etter 12 dager, men hele endringen er ikke komplett før det er gått mange uker.
    Det du føler - er rett !
    alltid !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Nordland
    Meldinger
    39

Standard Hvordan få TSH verdien opp til 1?

Jeg har ikke vært så aktiv her inne, meldte meg inn i august, og da som nå holder vi på med babylaging

Har lest her inne på forumet at TSH verdien bør ligge rundt 1 for å kunne bli gravid.

Den 13/8-07 tok jeg følgende prøver:
    TSH: 0.15
    FT4:16
    FT3:4.8

Den 29/10-07 tok jeg nye prøver:
    TSH:0.29

Fra august og frem til idag har jeg minisert på levaxin dosen. Jeg synes at det tar så lang tid før verdien nærmer seg 1.
    Jeg er mye trett og uopplagt for tiden, det har jeg egentlig vært siden jeg reduserte dosen.
    Er det noen kloke hoder som kan gi meg gode råd? Bør jeg redusere mer på dosen selv om jeg blir trettere? Vil jo så gjerne ha en bebis til!

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Nordland
    Meldinger
    39

Standard TSH og påtenkt svangerskap

Jeg har ikke vært så aktiv her inne, meldte meg inn i august, og da som nå holder vi på med babylaging Embarassed

Har lest her inne på forumet at TSH verdien bør ligge rundt 1 for å kunne bli gravid.

Den 13/8-07 tok jeg følgende prøver:
    TSH: 0.15
    FT3:4.8

Den 29/10-07 tok jeg nye prøver:
    TSH:0.29

Fra august og frem til idag har jeg minisert på levaxin dosen. Jeg synes at det tar så lang tid før verdien nærmer seg 1.
    Jeg er mye trett og uopplagt for tiden, det har jeg egentlig vært siden jeg reduserte dosen.
    Er det noen kloke hoder som kan gi meg gode råd? Bør jeg redusere mer på dosen selv om jeg blir trettere? Vil jo så gjerne ha en bebis til!

baremei Gjest

Standard

Reduserer du på dosen for at TSH skal stemme med tabellen, eller fordi legen har sagt du er overdosert?

Din TSH ser ikke skummel ut i det hele tatt, og man "skal" ikke ligge rundt 1, det som blir sagt er at man bør etterstrebe det. Altså ikke ligge over.

Derimot ligger mange under, og det er individuelt. Hvis FT4 og FT3 er greie (som regel best i øvre tredel av normalen) er det ikke noe å bekymre seg over at TSH bikker ned mot 0,2.

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    73

Standard

Nå er jeg veldig ute på tynn is, det er nok mange andre her inne som har mye mer greie på dette en meg.

Meeeen, jeg tror ikke TSH må være på 1 hvis man er medisinert, men det som er viktig er at T4 er i øverste del av ref.området.

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    73

Standard

Greit å lese alt du skriver før jeg svarer også, men man må være opplagt for å bli gravid også så jeg veit ikke om det er så lurt å kutte på levaxinen når du merker formen daler.

Vi sliter med å bli gravide og formen er iallefall ikke på topp, men så har jeg lav T4 også da.

Lykke til.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Har vel enda mindre greie på dette enn noen her, men jeg reagerer på at formen føles dårligere og at du fortsetter å redusere tross dette.
    Jeg mener det må være feil strategi - stol på deg selv fremfor blodprøver !
    Blodprøver kan ikke si deg hva som er best for hverken deg eller babyen.
    Det er likevel nødvendig å ta blodprøver ofte om du nå lykkes i dine "bestrebelser" - thyroxinbehovet kan nesten dobles i 3 semester.

Jeg sier som oftest : Har du symptomer, så øk dosen.
    Har du hjertebank - så senk den. Et sted like før du får hjertebank er idealdosen - og jeg vil tro at det også er den dosen som best vil oppfylle dine ønsker.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    27

Standard

Jeg spurte legen min min om det var bra å ta levaxin nå som vi prøver å bli gravide. Han sa at det var bedre for bebisen at jeg brukte medisiner og var i form, var jeg kvikk ville bebisen ha det godt

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
    Av knokkel i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 72
    Siste melding: 11-05-13, 22:25
  2. Fikk konstatert hypotyreose i april 06
    Av Linn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 88
    Siste melding: 19-01-10, 10:13
  3. Jeg fikk påvist hypotyreose i 2005
    Av Reven i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 37
    Siste melding: 02-10-08, 23:13
  4. Jeg fikk operert ut hele skjoldkjertelen i november-06 (hyper med kalde knuter)
    Av Zena i forumet Lavt stoffskifte etter operasjonen
    Svar: 55
    Siste melding: 20-04-08, 10:50
  5. Jeg fikk påvist lavt stoffskifte etter at jeg fikk mitt første barn
    Av Line i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 38
    Siste melding: 09-04-07, 22:40

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn