Viser søkeresultater 21 til 30 av 278
-
27-06-05, 15:43 #21
Armour må foreskrives av lege. Det må søkes om såkalt "registreringsfritak". Det kan fastlegen ordn, men kun egnet spesialist er kvalifisert hvis du tenker på å få det på plå resept. Derom strides man om lovteksten, men det er vel er proffesjonsspørsmål ?
Alle kan i prinsippet få dette, men må betale det selv. En vanlig fulldose koster 2 - 3000,- i året.
nettside : www.armourthyroid.com• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-06-05, 16:11 #22
Dette fant jeg på den siden du linket til, Yvette:
...og faktisk har jeg gått og spekulert på en sånn årsakssammenheng selv! Kanskje grunnen til at jeg har fått lavt stoffskifte er at binyrene mine ikke har fungert godt nok...? Kanskje kroppen selv har satt i gang et autoimmunt angrep på skjoldkjertelen min fordi binyrene ikke har tålt produksjonen av tyroksin...? Kanskje det er grunnen til at mine anti-TPO-nivåer skjøt i været da jeg begynte med Levaxin...?moderne forskning har avslørt at lavt stoffskifte også kan skyldes svekket binyrefunksjon
-
27-06-05, 16:38 #23
Ja hvem vet kris
man kan saktens undre seg. Jeg håper jeg klarer å finne "rette stien" her. Dette er vanskelig. Jeg fikk ikke høye TPO. 3 målinger viste 11 på antistoff, og det er vel ingenting. Men det er lenge siden siste måling da. Kanskje jeg bør få tatt den også ved neste korsvei?
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
27-06-05, 16:55 #24
Det kan vel ikke skade, Yvette! ;)
Boken du nevner lenger opp finnes forøvrig å få kjøpt på Amazon i England:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/...769720-9301228
-
05-07-05, 19:58 #25
Kom over noe nytt, og jeg har allerede bestilt time. Som dere forstår er jeg ganske desperat for tiden. Ikke kommet så langt at jeg greier å roe meg ned og ta litt tiden til hjelp.
Litt feil å bruke tema "Hårmineralanalyse", men er vel noe i samme gate. Leste om det i avisen, der det stod at dette også hjelper på stoffskifte. Jeg snakket med en terapeut, (sykepleierske), som nå bare vil jobbe med dette. Hun hevdet at dersom vi mangler en essensiell fettsyre (husker selvfølgelig ikke navnet) så går ikke tyroxin inn i cellene. Dette siste med at vi opplevver at alt er bra i blodet, men ikke i kroppen er jo ikke nytt.
Kan noen av dere kikke på dette. Tar gjerne imot tilbakemeldinger. Mulig dette er bare buisness, men jeg er klar for å prøve ALT!!
http://www.naturterapeuten.com/default.aspx?page=1• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
05-07-05, 23:28 #26
Det er jo fristende å prøve - nesten alt.
Hos meg er kjertelen død og ikke noe kan "vekke" denne igjen.
Eller kan det det ?
Sånne saker som dette er vel beregnet på de som har en funksjonsfrisk kropp, men som bare er "skakkjørt" ?
Det at ikke T3 kommer inn i cellene heter jo resistens og skyldes vel oftest en genfeil. Forekommer sjeldent.
Som du sier, er det velkjent at blodverdier er fine, men man ikke føler seg bra likevel. Dette kan skyldes mye forskjellig. Har ikke sett så mye, men kanskje dere har ? Og dette er vel et tema vi burde skrive mye om her ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-07-05, 00:26 #27
For å være helt ærlig synes jeg ikke den siden innga overvettes mye tillit... Og når behandlingsstedene heter ting som 'Salong Shamira' o.l. blir jeg ikke akkurat imponert over medisinsk kunnskapsnivå, må jeg innrømme.
Men det kan vel så mye handle om mine fordommer, altså! Og selvfølgelig kan det tenkes at dette har en gunstig effekt. Siden du allerede har bestilt time får du fortelle oss hvordan du opplever behandlingen!
-
06-07-05, 12:00 #28
Dere skal få rapport.
Vel - Hansen. Min kjertel er også død. Tror du ikke det er mulig å gjenopplive? Jeg har et lite håp, men det er ørlite altså.
Oppløftende det du skriver om T3 og genfeil. Betyr det at jeg kan regne med at T3 mest sannsynlig kommer inn i cellene? Har virkelig lurt på det. Det tar bare litt tid altså?? Jeg har tenkt at jeg går med "ubehandlet" hypothyreose i og med at kroppen er like dårlig.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
06-07-05, 22:03 #29
Mange har tydelige og sterke symptomer som folk med hypothyreose også har. Har de da hypothyerose ?
Jeg mener faktisk JA !
Legene stoler ensidig på at dagens blodanalyser kan vise stoffskiftetilstanden. Jeg mener at det kan de ikke, og slett ikke alltid !
Symptomene er et viktig identifikasjonsgrunnlag som blir bagatellisert og nedprioritert i dag. Er det fordi man ikke har tid til å lytte ? Er det fordi vi som skal fortelle om dem ikke har tid eller syns vi kan binde andres tid til våre problemer ?
Så hender det jo at folk med symptomer får Levaxin - og så virker den ikke !
Konklusjonen blir da ofte at " der kan dere se - hva sa vi ! "
De kan ikke tenke så langt at det faktisk er Levaxinen som ikke fungerer !
Neida - det er pasienten som har feilen !
Makan !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-07-05, 22:44 #30
Jeg skal til fastlegen min i morgen, og han lovte i telefon at han skulle skrive ut resept på Liothyronin, selv om: "jeg personlig ikke tror du vil ha nytte av den".
Hvorfor i all verden sitter den så langt inne når det er så tydelig at Levaxinen ikke virker? Kanskje har jeg ikke "vært flink nok" til å fortelle om plagene mine? Synes likevel jeg har vært både masete og krevende.
Nå har jeg brukt Liothyronin flere dager, men det blir litt sånn prøve og feile. I dag tok jeg 50µg Levaxin og 20µg Liothyronin, mot 100 og 10. Jeg fikk mye skjelving utover dagen. Virker det så fort? En doseendring mener jeg? Eller er det først nå jeg merker at jeg har tatt Liothyronin ca 14 dager?• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
Lignende tråder
-
Jeg har hypothyreose som nok er relatert til hjernen, uten at noe galt er påvist der
Av Halla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 57Siste melding: 14-06-15, 14:49 -
Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 56Siste melding: 03-07-10, 15:08 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 22:37 -
Hva betyr det å ha blokkerende antistoff? (hypothyreose)
Av maximus i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 9Siste melding: 12-03-07, 20:24 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 19:01
Svar med sitat

Bokmerker