Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 22 av 22
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Standard Sv: Trætte binyrer og træning

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Sjældent godt forslag, Bettie Jeg har kendskab til mange (mange!) med hypothyreose, der siger at netop den "bløde" yoga har (liksom) ført dem tilbage til den tilstand, hvor de igen kunne bevæge dem mere, end før hypothyreose/binyreproblemer har "lammet" dem. Fælles for de fleste var/er dog, at denne fandens initiativløshed (tiltaksløshet) som er et stort symptom på hypothyreose, var meget sværere at overvinde end selve yogaøvelserne (har det vist sig).

Hvordan har du klaret at overvinde tiltaksløsheten, Bettie?
    For meg var det en stor fordel at det var yogaklasse en gang pr. uke, til fast tidspunkt som jeg kunne gå til rett etter arbeid. Dessuten var det ganske dyrt ... men med en veldig dyktig instruktør, så jeg hadde liksom ikke råd til å utebli. Dessverre har hun sluttet med timene sine, og jeg har ikke funnet noen god erstatning.

På jobb finnes det en selvdrevet yoga-gruppe, hvor en av de mer erfarne deltagerne vanligvis instruerer. Jeg meldte meg på den og har vært med en stund, men av og til er instruktøren borte, og da spør de meg om jeg kan overta fordi jeg har holdt på med yoga lenge. Og det kan jeg jo, sånn rent teknisk, men jeg trenger egentlig å komme til yoga for min egen del, og ikke for å være instruktør. Hvis jeg hadde vært frisk, ville jeg ha syntes det var morsomt å prøve på å instruere en gruppe, men det er ikke det rette akkurat nå.

Så er det tiltaksløsheten da - og den er et hinder for å få gjennomført noen økter med yoga hjemme. Jeg kan øvelsene godt, men det er ikke så ofte jeg får tatt meg sammen til å gjøre noe alene. Plutselig har dagen gått, og jeg har ikke fått gjort noen verdens ting syns jeg. Burde hatt all verdens tid til det nå som jeg er sykmeldt, men det blir med det som er absolutt nødvendig. Jeg kommer meg ut med hunden, men det er fordi den setter seg og glor innstendig på meg - det gjør ikke yogamatta ....

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Standard Sv: Trætte binyrer og træning

For de som trener vekter kan det være lurt å se på s.k myoplastisk trening (om jeg ikke har oversatt helt feil i morgentåken). Mine treningsøkter, når jeg først orker å trene, er skjelden på over 20 minutter og da har jeg fått kjørt musklene mine godt. Hovedpoenget der er å aldri gå så langt at man ikke klarer å løfte vekten flere ganger, som ofte blir sett på som det ultimate målet ved trening. Mye forskning viser at trening ala myo-reps ikke sliter like mye på kroppen, og at man derfor kan trene oftere - eller for dem som sliter med immunforsvaret; at de faktisk *kan* trene ;)

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Hormonel reaktion på (over)træning
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 15
    Siste melding: 17-09-14, 19:14
  2. "Trætte" binyrer, binyretræthed, binyretretthet
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 19
    Siste melding: 31-10-13, 15:21
  3. Hypoglykemi. sliter med blodsukkerfall uten å ha diabetes
    Av Knøttet i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 29-09-09, 21:32
  4. Binyrer
    Av Persa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 26-01-09, 22:01
  5. Hva er forskjellen på slitne binyrer og stive binyrer?
    Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 03-08-07, 15:35

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn