Viser søkeresultater 21 til 30 av 110
-
11-01-10, 07:59 #21
Sv: Oppstart Levaxin, oppfølging og fungering
Takk for svar.

Tror ikke det er slike ting som er årsaken denne gangen nei, for jeg gjør stort sett ingenting. Etter jeg har hentetet ungene, har jeg stort sett sofatjeneste.
I løpet av helga har mye av svimmelheten kommet tilbake, og tinnitusen er blitt veldig intens igjen. Virker alltid som om den og svimmelheten følger hverandre endel.
Verker stadig mer i kroppen også, og i går kveld fikk jeg trøbbel med ryggen igjen. Heldigvis får jeg nå sove på natta igjen, men jeg sover jo likevel på dagen. Så selv om jeg er klar for å bli bedre, så blir jeg faktisk bare stikk motsatt.
-
11-01-10, 10:37 #22
Da jeg begynte på Levaxin fikk jeg masse kroppsverk. For min del kom den umiddelbart etter oppstart. Jeg hadde aldri hatt noe lignende før. Måtte gå til innkjøp av "liggestol" bl.a. - da jeg ikke greidde å sitte lenge i gangen. Jeg ble mye plaget med svimmelhet og måtte kikke ned for hvert skritt jeg tok for ikke å falle. Fra å være aktiv på aerobic-gulvet følte jeg meg som et vrak. Dette var i 2004 så jeg husker ikke hvor lenge det varte. Fikk også masse skjelvinger. Det jeg husker er at jeg hadde et opphold i treningen, men ikke lenge så hos meg bedret det seg rimelig fort - selv på Levaxinen. Jeg skiftet til Armour i 2006, men jeg ble bedre av disse symptomene lenge før det.
Jeg ble altså ikke kortvarig bedre slik som du, men fikk symptomer med en gang. Så det er vel individuelt. God bedring.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
11-01-10, 12:12 #23
Takk for at du delte din erfaring.
Godt å høre at det gikk over hos deg, for da blir det nok bedre her også, selv om det for øyeblikket går motsatt vei.
-
16-01-10, 19:18 #24
-
16-01-10, 19:25 #25
-
16-01-10, 19:40 #26
-
16-01-10, 19:59 #27
Var det jeg kanskje trodde.

Takk for oppklaring og takk for at du svarte i tråden min.
-
18-01-10, 09:15 #28
Hei!
Jeg går til kontroll hver 6 uke.
Har måttet endre dose mange ganger.... det er visst veldig vanskelig å få kontroll på stoffskiftet mitt.
Maten spiller også stor rolle for meg i hvertfall, når jeg holder meg til lavkarbokost får jeg mye mer energi og kommer meg opp av soffan.
Og kan trappe ned på levaxin også iblant. Men det går veldig opp og ned for meg. Har gått til sjekk hver 6 uke i 1 år - så jeg syntes hver 12 uke hørtes litt for sjeldent ut.Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
18-01-10, 12:46 #29
Ja, det synes jeg også er sjældent, specielt (som for Qa) i den spæde begyndelse af medicineringen.
Jeg vil meget gerne anbefale at bruge Annemarie`s Stofskifte-skemaer, eller få lavet sine egne. Det giver et fantastisk overblik og så gør det altså indtryk på lægerne, når sygdommens forløb skal overskues ved senere udsving og samtaler. Man bliver taget helt anderledes alvorligt, når den slags optegnelser bliver ført. Man bliver også selv mere selvsikker når man har et udfyldt skema til at huske for sig under samtalerne med lægen.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
19-01-10, 20:23 #30
Tusen takk for flere innspill og svar. De skjemaene var smarte.

Jeg tenker jeg skal kontakte legen etter 6 uker og høre om jeg kan få ta nye blodprøver og så øke dosen da. Nå for tida nærmer jeg meg faktisk litt slik jeg har vært i mine dårligere perioder i forhold til verking i kroppen og det at jeg får lavere kapasitet igjen, enda jeg gjør nesten ingenting. :(
tenker at hvis jeg venter til 6 uker, så håper jeg legen går med på det. Jeg har helt ny lege, så jeg kjenner ikke han og han kjenner ikke meg, så da får jeg prøve å være litt tålmodig, men 12 uker er nok langt over min tålmodighet.
Lignende tråder
-
Damens dagbok. Mitt lave stoffskifte har 10 års jubilerium i år
Av Damen i forumet DagbokerSvar: 125Siste melding: 13-10-10, 22:50 -
Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?
Av Stavanger i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:51 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14 -
Depresjon og lavt stoffskifte
Av -diab- i forumet DepresjonSvar: 4Siste melding: 27-07-07, 00:10 -
ny her: lavt stoffskifte, våkenhet, psyke, depresjon
Av sloevingen i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 13Siste melding: 26-12-06, 14:16
Svar med sitat

Bokmerker