Side 23 av 28 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728 Siste
Viser søkeresultater 221 til 230 av 278
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hm. Tolvon har nok flere bivirkninger enn en melkeskvett har, for å si det slik. Det blir litt som røkeren som vil forbedre helsa si - og kutter ut smør på brødskiva - synes jeg da.
    Tolvon øker matlysta for det øker hjerneaktiviteten.
    Klaget ikke du over at du gikk opp litt i vekt ?
    Du kan sikkert få noe som er bedre ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Glemte å si at jeg sluttet med Tolvon for noen år tilbake. Rett og slett pga vektøknning som bivirkning. Fikk den for å få dypere søvn. Ikke fordi jeg var deprimert. Dro den frem her som et eksempel på hydroclorid....ett eller annet...bivirkning. Bare for å sammenligne.

Ellers er jeg enig i teorien om melkeskvetten. Jeg er allikevel dog en smule forvirret.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Laktose er melkesukker.
    Melk inneholder en sukkerform som er melkesukker.
    Grunnen til at man kan prøve å holde seg unne malk hvis man fortsat er dårlig til tross for bra medisinering, er at melk kan inneholde goitrogene stoffer.
    det er beskrevet i vitenskapelige artikler , her i skalninavia også.
    Da vil mengden være utslagsgivende.

Jeg vet ike hvor nycomed får sin laktose fra, men man kan jo spørre dem om melkeallergikere tåler levaxin.
    min datter er allergisk mot melk (påvist ved blodprøve) og kan sove i tre dager hvis hun får i seg spor av melk.
    Hun har ikke reagert på laktose i levaxin.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg bruker I.E 7 beta2 og den klappa sammen før jeg fikk sendt minn lange innlegg - og uten å lagre det ! Det er takka for det en har igjen når en bruke rbetaversjoner !
    Men kort : Overfølsomhet for melk har mange og det arter seg ganske forskjellig.
    Noen voksne (få barn) har ikke enzymet Lactase som er nødvendig for å ta opp melkesukkeret. Melkesukkeret passerer da tynntarmen uten å bli tatt opp av kroppen og havner i tykktarmen, som jo funker som en komposthaug. Når den får sukker skjer det luftige saker som kan bli mer enn morsomme !
    Så er det jo rein allergi for et av innholdsstoffene - ikke nødvendigvis lactosen, og den gir seg mange forskjellige utslag.
    I levaxintabletten er jo ikke alt melkesukkeret brukt - bare monosaccariden.
    Det kan utgjøre en forskjell.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg har ikke prøvd betaen av IE7, tror mange andre prøver den.

Jeg vet om en som blir veldig dårlig a minste mengde melksukker og må ha laktosefire medisiner.
    Hun må ha dialyse osv. hvis hun får i seg melkesukker. Vet ikke hva det heter, husker ikke.
    Dert fins også det motsatte, fruktsukkerintoleranse, de tåler bare melkesukker synes jeg å huske.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Du skriver at du har trent mer i det siste. Det kan jo være at du har fått flere muskler og muskler veier mer enn fett at det kan være derfor du veier mer?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Nei jeg har ikke trent noe mer enn jeg pleier. Har jeg skrevet det? Da har jeg uttykket meg litt feil. Treningsmengden min er ganske stabil og har vært bortimot den samme gjennom 22 år. Vet det fordi jeg har ført "logg".

Men jeg er fortsatt på jakt etter synderen da dette henger ikke på greip.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    162

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Nei jeg har ikke trent noe mer enn jeg pleier. Har jeg skrevet det? Da har jeg uttykket meg litt feil. Treningsmengden min er ganske stabil og har vært bortimot den samme gjennom 22 år. Vet det fordi jeg har ført "logg".

Men jeg er fortsatt på jakt etter synderen da dette henger ikke på greip.
    Hvis matinntak og aktivitetsinntak ikke er endret, må uønsket vektendring skyldes mer eller mindre saltinntak - eller endret stoffskifte. Selv erfarte jeg vektnedgang ved å spise mer frossenpizza, men drikke mindre Farris. Farris inneholder salt, og binder således mer vann enn springvann. Trolig ville jeg gått mer ned i fettvekt dersom jeg hadde unnlatt å spise frossenpizza fremfor å redusere Farris-inntaket.
    Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Jon
    Hvis matinntak og aktivitetsinntak ikke er endret, må uønsket vektendring skyldes mer eller mindre saltinntak - eller endret stoffskifte.
    JA nettopp! Og når det ikke er matinntak, ei heller aktivitetsnivå så MÃ… vektøkning skyldes ett_eller_annet_stoffskifteproblematikk. (Stjæler stilen din baremei. Synes du får understreket sterkt når du skriver slik). Men jeg finner ikke nåla i høystakken! Tempen er ok stort sett hver dag. Derfor jeg begynte å "tygge på" disse hjelpestoffene, men kommer ingen vei - ennå. Gir meg ikke - ennå.

baremei Gjest

Standard

Farris inneholder salt, og binder således mer vann enn springvann.
    Farris inneholder "salter" som i "mineralsalter". Ikke vanlig salt, i det minste ikke mye. Og det er ikke tilsatt.

Og hypo-kropper klarer faktisk å øke i vekt på tross av lavt næringsinntak. Når alle prosesser i kroppen går på lavgir må man spise nesten ingenting for å unngå å øke. Og det gjør vondt verre, det må man _ikke_ gjøre. Da blir det desto viktigere med et godt kosthold.

Og mange føler seg bedre på mat fattig på de _kjappe_ karbohydratene. Alle trenger noe karbo, men altså ikke dem i loff, pasta og ris. Hvis ikke det er fullkorn, da. Man da er ikke karboene kjappe lenger.

Side 23 av 28 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 57
    Siste melding: 14-06-15, 14:49
  2. Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
    Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 56
    Siste melding: 03-07-10, 15:08
  3. UTEN DUSJ
    Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 0
    Siste melding: 23-03-07, 22:37
  4. Hva betyr det å ha blokkerende antistoff? (hypothyreose)
    Av maximus i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 9
    Siste melding: 12-03-07, 20:24
  5. brun uten sol
    Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 27-05-05, 19:01

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn