Viser søkeresultater 211 til 220 av 278
-
30-05-06, 08:19 #211
Han endo`n som hadde det møte jeg var på for en stund siden sa att en skulle øke dosen v graviditet og hvis en tar østrogen, så det stemmer nok!!!
Opprinnelig skrevet av nora
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
30-05-06, 09:23 #212
Takker for svar begge to. Jeg tror jeg har skjønt dette nå. Og i og med at jeg medisinerer meg med østrogen og at østadiol har øket, så beholder jeg iallefall dosen min med Levaxin - forløpig.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
30-05-06, 23:04 #213
hmmm...
jeg kom i overgangsalder da jeg var 39 år. Fikk plagene samme uka som jeg ble oppsagt fra jobben etter innskrenkninger, med påfølgende store økonomiske problem, tapet av pigmentet "eksploderte", fikk unormal celledeling i livmorhalsen som ble tatt bort, og som om ikke det var nok viste det seg at legen min hadde feilbehandlet meg med hormonbehandling (iflg. gynekologen) gjennom flere år.
Men var likevel såpass frisk at jeg løp langdistanseløp, trente mye, var i 100% jobb og gikk på skole om kvelden.
Nå, 15 år etter, er jeg uføretrygdet, har artrose, fibromyalgi, er hypo og er så elendig at jeg vil be om å bli utredet for ME. Tok nye blodprøver for stoffskiftet i dag og håper at jeg kan øke dosen med levaxin eller liotyronin igjen når jeg har time hos indremedisiner neste uke.
Ja da er det vel bare å konkludere med at det er en sammenheng.. eller
-
31-05-06, 09:16 #214
Det fins tidlig overgangsalder som er autoimmun.
Antageligvis pga. antistoffer mot eggestokkene.
http://www.google.com/search?sourceid=n ... autoimmune
-
08-06-06, 10:07 #215
Har fått tilsendt prøvesvar og jeg finner ikke ut av det:
DHEA 12,5 (6,3-30) Ok? har smurt med DHEA-krem i lang tid.
Testosteron 1,3 (0,00-2,9) ???For mye???
Total kolesterol 5,5
LDL 2,6
HDL 1,91
Forholdet(?) 2,9
Bl.s 5,3 (ikke fastende)
Østradiol 0,25 (For ett år siden 0,09) Skrev dette lenger oppe.
Usikker på om jeg bør fortsette egenbehandling med hormonkremer? Usikker på det meste egentlig.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
13-06-06, 18:37 #216
Hjelpestoffer i Levaxin
Nå lurer jeg veldig altså. Situajonen er nå den for tiden at jeg har begynt å øke i vekt igjen. Noen hg hver dag. Jeg forstår det ikke og gir meg heller ikke. Som dere kanskje husker fra tidligere innlegg så har jeg doseøkt Levaxin til jeg nådde morgentemperatur på ca 37. Da begynte kiloene å rase, og det føltes logisk. Jeg har ligget noen måneder på matchvekt, og vært SÅ fornøyd!
Nå stiger vekten igjen altså! Og jeg skjønner ikke bæret! Jeg har fortsatt 37 i temp så den biten er på plass. Jeg trimmer masse. Jeg vet at kaloriforbruk er større enn inntak. Mao skulle jeg greie å holde rett vekt.
Det gjør jeg altså ikke, og i jakten på synderen så begynner jeg å mistenke hjelpestoffene i Levaxinen. Den inneholder noe som heter monohydr bl.a. Når jeg googler på monohydrat og legger til vektøkning, så får jeg noen treff til sportssider der monohydrat koples sammen med kreatin. Og den som driver med trening vet jo at kreatin binder væske i musklene.
http://www.treningsforum.no/article/art ... 09_kreatin
Dette er bare en av linkene. Jeg får ikke noe fornuftig ut av den egentlig.
Så da lurer jeg på om det er dette monohydratet som fører til vektøkning? Noen som er flinere til å google enn meg? Helt sikkert? Lyder det logisk dette?
Et annnet hjelpestoff også: Lactos. Der får jeg bare treff på noen legemidler. Og disse inneholder lactos, monohydrat og har vektøkning som bivirkning.
Hvis dere mener jeg er helt på jordet så vær så snill og si det.
I så fall ikke første gangen.
Vil også legge til at jeg fra i morgen starter opp med Herbalife kosttilskudd. Shake og protein og hele pakka. Mer om dette under Ting og tang - et tema opprettet av Stina21. Orker ikke slåss med vekta uten at jeg har prøvd ALT. Jeg innbiller meg at jeg kanskje kan ha effekt av dette siden tempen min er på plass.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
13-06-06, 18:58 #217
Jeg har oppfattet det slik som at det er laktosemonohydrat.
Muligens tørket laktose. (hydrat er en form for vann tror jeg)
Og det er bittesmå mengder.
Ellers er det farmaseuten på apoteket som skal forklare deg hva laktosemonohydrat eller hva det er, er for noe.
Ellers kan man muligens bla i www.relis.no, siden de skal holde rede på alle bivirkninger her i Norge.
(og alle bivirkninger og utilsiktete virkninger skal sendes til dem)
(en av deltagerne på thyroid.about.com grublet på å sende inn melding til tilsvarende organ i USA om at synthroid(thyroxin) ikke virket på henne...)
-
13-06-06, 19:17 #218
På min Levaxin står det disse hjelpestoffer - Laktosemonohydrat, maisstivelse og magnesiumstearat (E572) + talkum.
Så står det : "Virker på samme måte som kroppens naturlige skjoldbruskkjertelhormon". La oss innrømme dem at det er iallfalll hensikten da - men er det lov å skrive slik ?
I Norge er det ikke lov å selge "Sitronbrus" hvis den ikke inneholder sitron - ei heller om man bruker et kunstprodukt som er "like bra" !
Men til spørsmålet, så er det vel bare Det første du undrer deg over ? Lacta er latin og betyr "melk" - ose er "det som er i melka" - og da mener man melkesukker. Mono betyr "en" og hydrat betyr at det er ionisk bunnet til vann. Altså en monosaccarid fra melk bunnet til vann.
Dem skriver slik fordi det også finnes komplekse sukkerforbindelser i melk. Dette er altså et trikseprodukt som ikke finnes i den formen i naturen, men om du blir feit av den ? 0,1gram om dagen ?
Jeg fant ikke noe, emn jeg fant at det faktisk finnes tabletter i helsekosten som bare inneholder dette - og det blir litt hihi for meg da.
Jeg fant dette på en annen tablet : "Når dosisanbefalingen overholdes, kan hver dosis give op til 117 mg lactosemonohydrat. Tabletterne er derfor uegnede til personer, der lider af lactoseinsufficiens, galactosæmi eller glucose/galactose-malabsorbtionssyndrom.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-06-06, 20:03 #219
Ja, og det fins thyroxin-natrium uten laktose, det er på registreringsfritak.
www.legemiddelsiden.no h03
-
13-06-06, 20:46 #220
Takk for svar dere. Her var masse interessant. Jeg skal jammen spørre en farmasøyt om dette.
Laktose og melk. Det går litt rundt for meg, og det aner meg at det er skrevet om det før, men altså: bør vi holde oss unna melkeprodukter? Hvis det er slik, og denne Levaxinen altså inneholder laktose, så er det jo helt sprøtt å spise den vel?
På pakningsvedlegget står det som bivirkning bare at det kan gi økt stoffskifte med hjertebank og smerter i bryst, ben og armer.
Nå har jeg annen medisin i huset og jeg har sjekket hjelpestoffer. I tabletten Tolvon er det hydroclorid som er ett av disse. Og her er listet opp masse bivirkninger. Bl.a vektøkning.
Synes det er merkelig at Levaxinen ikke har andre bivirkninger enn det som er nevnt i pakningsvedlegget?? Det nekter jeg å tro! Begynner å lure på om det er fordi vi ikke har alternativer at de ikke vil skremme oss med å skrive om leie bivirkninger.
At Levaxin IKKE virker på alle vet vi jo, men hva med evt flere BIVIRKNINGER??
Får ikke klikket på relis-linken din nora.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
Lignende tråder
-
Jeg har hypothyreose som nok er relatert til hjernen, uten at noe galt er påvist der
Av Halla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 57Siste melding: 14-06-15, 14:49 -
Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 56Siste melding: 03-07-10, 15:08 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 22:37 -
Hva betyr det å ha blokkerende antistoff? (hypothyreose)
Av maximus i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 9Siste melding: 12-03-07, 20:24 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 19:01
Svar med sitat

Bokmerker