Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
-
10-04-10, 19:49 #11
Sv: Blir den ekstra vekta værende?
Så sant så sant - så lenge du gjør det som føles riktig for deg og ting går bedre er jo ingenting bedre enn det! Mine problemer er ikke (foreløpig iallfall - bank i bordet.....) så store at det skulle være nødvendig med en så drastisk diett - dessuten er jeg glad i god mat (med litt måtehold vel og merke) og ønsker å fortsatt nyte det.
Ha en forstatt fin lørdagskveld!
-
10-04-10, 20:01 #12
Ja, det har jeg læst om den gang man havde gentaget Biosphere-forsøget anden gang først i 90-erne, så vidt jeg husker. 120-års Diætens ophavsmand, dr. Waldorf var læge i Biosphere2, levede selv af 1600 kcal/dag i 30 år inden han døde i en alder af 79 år af sygdommen ALS.
Det er fuldstændig korrekt! For raske mennesker med velfungerende hormonkirtler. Med mine indlæg i denne sag forholder jeg mig til mennesker med en syg skjoldbruskkirtel og det er min eneste pointe med mine indlæg.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
03-07-11, 20:37 #13
Og slik at det gått med vekta etter 14 måneder
En liten oppdatering vedr meg selv - som jo startet denne tråden...
det er nå gått 14 måneder, og jeg har klart å gå ned 4 kg hittil. Men det går langsomt, veldig langsomt, de siste månedene kanskje 1/2 kg per måned. Men det går iallfall rette veien tror jeg. Forøvrig trener jeg regelmessig, og spiser til jeg er mett men ikke mer (spiser istedet oftere). Hvilket altså tydeligvis fører til at jeg har en stabil nedgang hele tiden, saaaakte men sikkert - og sier de ikke at det er da det er størst sjanse for at man unngår jo-jo-slanking?
-
08-07-11, 19:07 #14
Heia deg
Jeg tror at om man skal klare en vektnedgang og bli der, så kreves det at de endringer som hver enkelt gjør er noe som kan leves godt med hver dag og ikke noe som føles som en pest og en plage.
-
08-07-11, 22:50 #15
Jeg kan jo fortelle litt om min erfaring i forhold til dette. Da jeg begynte på Levaxin gikk jeg opp 10 kg på 2 mnd, og det var med å spise lite og ikke mye gotterier eller noe.
De kiloene satt som støpt og de ble fult av 2-3 kilo til.
Jeg begynte på Liothyronin for 5 mnd siden, og det har forandret hvordan kroppen min fungerer. Jeg går nå gradvis ned i vekt. Siste 2 mnd har jeg forsøkt litt også, og da har jeg gått ned 5-6 kg. Eneste jeg gjør er at jeg er flink og ikke spiser sjokolade (spiser 70% sjokolade da), jeg spiser også kaker og sånt når det bursdager og om vi har mer igjen her hjemme. Så jeg lever normalt ellers. Det med å kutte ut vanlig sjokolade hadde ingen effekt før jeg fikk T3 tilskudd. Jeg har gjort en annen justering, og det er å kjøpe slike "lavkaloribarer" (bruker mest nutrilett), ikke for å ikke spise vanlig mat, men jeg sliter med matlyst, og da er det bedre og spise en sånn og få i meg mat, enn å ikke spise i det hele tatt.
Vet jo ikke om noe av dette kan fungere for andre, men for meg fungerer det. Siden jeg har fått T3 tilskudd, har jeg vel gått ned snart 8 kg. Gikk ned litt selv når FT4 var lav, fordi jeg var satt ned på Levaxin. Må jo legge til at jeg ikke trener eller noe, for det har jeg ikke krefter til enda. T3 tilskudd og hyppigere måltider hjelper her i hvertfall, men uten Liothyronin tror jeg ikke jeg hadde kommet noen vei.
-
08-07-11, 23:38 #16
Eirins tråd Slank med lavt stoffskifte anbefales.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Ekstra UL for vekstkontroll, med hypotyreose
Av serena i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 3Siste melding: 16-02-10, 18:08 -
Vi som er ekstra utsatt for å få influensa..
Av Thomas W H i forumet VaksinerSvar: 38Siste melding: 03-11-09, 17:49 -
Hvorfor får jeg ekstra ultralyd i uke 28?
Av Lillepusen i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 06-06-09, 18:23 -
vekta.....
Av Lissa i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 23-10-06, 15:43 -
Aukar vekta med armour?
Av moor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 13Siste melding: 13-05-06, 21:51

Svar med sitat
Bokmerker