Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
-
01-03-10, 22:04 #11
Sv: Hvilke verdier er innenfor normalen?
Ja, hvis man er hypo så vil en heller trenge litt mindre narkose enn normalt.
Ja, din TSH er i høyeste laget, hvis du tar levaxin, burde være 1, men mange trenger den ned til 0,02, det er individuelt.
fritt t4 burde være i øvre halvdel av sitt referanseområde.
Men de er ikke ille, altså.
totalt t4 og totalt t3 er ofte misvisende fordi de er helt avhengige av bideproteinene i blodet, og det kan være mange av dem, enda man er undermedisinert, eller hypo, og man må legge hele vekten på fritt t4. Og TSH sier samtidig at kroppen vil ha litt mer t4, som er stoffskiftehormonet.
(det er t3 som er det aktive hormonet men det er ikke målt)
Det burde ikke være noe i veien ang. operasjon.
Snakk med anestesilegen og si at du trenger ekstra god oppfølging pga anestesien ikke virket sist. Det er jo rutine på sykehus når noen kommer inn og anestesien ikke virket. Har sett det selv.
-
02-03-10, 06:38 #12
Sv: Hvilke verdier er innenfor normalen?
Hei Finn, Nora, Lita, Anisa og Gunnda. Har brukt lang tid på å lese og sette meg inn i det dere har skrevet og føler jeg nå har fått svar på alt jeg trengte å vite. Jeg er veldig takknemlig for at dere tok dere tid til å hjelpe og forklare meg dette rundt stoffskifteprøvene og narkose. Jeg vet ennå veldig lite om stoffskifte, men føler jeg har lært litt om hvordan det fungerer ved hjelp av dere. Spesiell takk til Finn for en meget grundig og oversiktlig gjennomgang.
Jeg skal snakke med legen på torsdag, og nevne det som skjedde da jeg ble operert sist. Det er ikke sikkert jeg hadde lavt stoffskifte den gangen., det var lenge før jeg ble syk. Jeg ble bare stresset av at jeg fikk standardpapirer fra sykehuset som jeg skulle fylle ut (nakkeoperasjon) og skjønte ikke hvorfor det stod at hvis jeg hadde stoffskiftesykdom så måtte jeg ta med nyere prøveresultater. Og så fikk jeg unødvendig paranoia fordi jeg tenkte på forige operasjon og det som skjedde da. Men nå vet jeg hvorfor de trenger disse papirene og siden jeg skal ha legesamtale før operasjonen - så er jeg trygg på at alt går bra
Så tusen takk for god hjelp alle sammen
Ønsker dere en flott og solrik tirsdag
Vennlig hilsen Maika
Ny og forvirret hypo...
Maikas dagbok
Lignende tråder
-
Hvilke symptomer vil forsvinne og hvilke må man leve med?
Av bambi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 20-04-08, 14:01 -
Prøvesvar innen for normalen...
Av Tira i forumet BlodprøverSvar: 18Siste melding: 30-10-07, 13:40 -
Hvilke blodprøver bør tas?
Av Elma i forumet BlodprøverSvar: 5Siste melding: 26-10-07, 13:45 -
Hvilke nye prøver bør jeg be om?
Av Laura i forumet BlodprøverSvar: 29Siste melding: 15-04-07, 14:29 -
Blodprøver - hvilke?
Av Vilde i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 08-04-05, 16:37
Svar med sitat
Bokmerker