Viser søkeresultater 11 til 20 av 28
Tråd: Lavkarbo - Er det dyrt?
-
14-01-10, 14:19 #11
Sv: Lavkarbo - Er det dyrt?
Jeg ble anbefalt lavkarbo av legen min, eller Fedon. Søkte litt rundt på nett og snakket med venninner som har prøvd ulike retninger. Og jeg endte opp med Ketolyse, en lavkarbo-variant. Startet 4.januar og det har gått mye bedre enn forventet. Ikke vanskelig, jeg har knapt vært sulten ett sekund. Heller konstant god og mett. Og føler meg mer "med", dvs hodet er ikke så bomullsfyllt. Utrolig nok har jeg gått ned nesten 4 kg allerede
Selv om det har blitt lite treningstid, kun 1 gang faktisk.
Man trenger ikke mye ekstra eller fancy. Vanlig mat med ekstra fett (kjøtt, fisk og grønnsaker) men ikke brød, sukker og andre karbohydrater. Lov med egg, bacon, smør, ost og annet godt.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
14-01-10, 15:18 #12
Det påvirker gennemgribende positivt omdannelsen af T4 til T3 + reducerer omdannelsen af T4 til det blokerende rT3, hvilket betyder at kroppen omstiller sig fra "nøddrift" til "normaldrift". Desuden er den slags kost ekstremt binyre-understøttende. Jeg har skrevet om det i tråden Overvægt og Reverse (omvendt) triiodothyronine (rT3) ? og i Bittebitts tråd Binyrer og Reverse (omvendt) triiodothyronine (rT3), hvis nogen er interesseret.
Rigtig godt gået, b@mbi
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
14-01-10, 19:13 #13
En kan nok spare en del penger på å handle helsekostprodukter i Sverige. Så om du har mulighet til harryhandling, vil det lønne seg. Jeg kjøper både vitamner, hudpleie etv på iherb. Der har de også en del matvarer, som kokosfett, stevia, oljer etc. Prisgunstig! http://www.iherb.com/
En kan jo bli litt matlei. Jeg blir ihvertfall det. Spiser lavkarbo, men har samtidig candida og intoleranser for en hel del matvarer, så det er mye jeg ikke kan røre. Men det som jeg synes hever smaken på nesten alt er god olivenolje. Mener ikke ekstra virgin fra Rema eller Rima, men fersk, god olivenolje kjøpt på spesialbutikk. Når jeg bruker det til garnering, i dressing, etc blir nesten alt godt!
Jeg synes det er nydelig er ovnsbakte grønnsaker. Cherrytomater er jo supert. Pluss god olivenolje, da. Herlig
Og forresten: Om du liker bønner, er det en veldig god proteinkilde, samt at det er trege karbohydrater. Magen din trenger litt tilvenning når du går igang med bønnespising.
Men planlegger du litt med hensyn til hvor du kjøper ting og hva du kjøper, kan du komme ganske rimelig fra det tross alt!
-
14-01-10, 19:29 #14
Kokosfett, kan du fortelle mer om det? Jeg aner itt'no, så enlighten me? Jeg trodde det var fyfy, jeg.
-
14-01-10, 19:33 #15
Det er bra for så mye. Spesielt for oss med stoffskifteproblemer:
https://www.stofskifteforum.dk/showt...ighlight=kokos
-
14-01-10, 20:10 #16
Jøss, dette ser ut som noe jeg må ha
Bruker dere den raffinerte eller extra virgin-varianten? Det blir kanskje litt mye kokossmak på sistnevnte?
-
15-01-10, 01:06 #17
Da har jeg klart meg i 2 dager på lavkarbo! Føler meg litt rar i kroppen.. men det er nok fordi at det skjer forandringer her?

Klarte å få sammen ganske fine måltider med å raide en del butikker i dag
Hadde en del ost som vi kjøpte på tilbud i skapet, med tilsatt vitamin D. Så jeg rev opp 400 gram ost, tilsatte 3 egg og masse cayennepepper og litt vanlig sort pepper. Dette lagde jeg små burgere/skiver av å stekte i komfyren på 220 grader i 15-20 minutter.. De ble knallgode til å ha med på jobb, med skinke på
Spiste salat med masse kylling mens de andre i familien spiste kylling og chips.
Annet jeg fant som var billig og bra var: Laks på kiwi.. sånn helgefileter til 14.90.. Koteletter på rema 1000.. 29kr kiloen, First price egg, De har dessuten fått helsekost på nille.. Noen som har prøvd dem? Leste at man bør ta krom, magnesium, selen, kalsium, omega 3 og multivitaminer ved lavkarbodiett.. Dessuten har coop fryste grønnsaker til fornuftige priser. Kjøpte brokkolig, blomkål og litt sånn som er kjekt å ha. Så i morgen skal jeg ha brokkoligrateng med fløte, ost, egg og kylling..
Er usikker på hvor mange karber som er ok pr dag. Men i går klarte jeg meg på 19 karbo og i dag blir det 23... Er det Ok? Øke eller minke??
Hmm.. hva kan jeg bruke i stedet for soyamel da? Så lenge det ikke er bra.. Kokosmel smaker vel veldig kokos til brødlignende bakst? Fant sånn bakemiks inne på ketolyse.no.. men syntes det var dyrt med 137kr for 250gram..
Kjøpte splenda (sukkererstatning) forresten på rema til 49kr.. stor eske, så den har jeg nok en stund 
Så dette tror jeg faktisk at lommeboka skal klare
Og så lenge jeg kan spise koteletter og biff med stekte grønnsaker i fløtesaus med god samvittighet tror jeg at jeg kan slanke meg livet ut
-
15-01-10, 01:13 #18
Bønner inneholder nok for mye karbohydrater til at jeg kan spise det nå..
Har funnet matvareguiden.no og her sjekker jeg ting jeg er usikker på. Samt at jeg regner ut dagsdosene mine her
Har f.eks spist 250 gram cherrytomater som snacks nå i natt på jobben.. og det ble 6,25 gram karbohydrater og er faktisk det jeg har spist i dag som inneholdt mest karbohydrat
-
15-01-10, 13:50 #19
Hei Moxa!!
Så flink du har vært! Dette kommer nok til å gå veldig bra skal du se :-)
Ja, man bruker endel spesial ingredienser i lavkarbo - særlig i baking etc.
Kokosmel kjøper jeg på nettbutikken http://www.super-nature.no/
Den inneholder veldig like karbohydrater. Ellers kjøper jeg stevia, mandelmel, vanlilje ekstrakt etc. på iherb som noen andre nevnte her. Mange ting får du i Sverige til en bra pris, og på apoteket kan du få Nestargel som er det samme som johannesbrødkjernemel - det bruker til å få tykkelse på feks. sauser og i baking.
For masse info og oppskrifter synes jeg du skal gå inn på www.lavkarbo.no det er et veldig bra forum. Ellers kan du søke på LCHF på google - da får du masse svenske oppskrifter og info.
Dette kostholdet er ikke så vanskelig når man først kommer litt inn i det. Man kan buke mange av sina gamle oppskrifter også ved å bytte melk mot fløte, margarin mot smør etc.
Om det blir dyrt eller ikke er litt vanskelig å si, men i lavkarbo er feks. kjøttdeig like bra som karbonadedeig, etc. Hos meg går det med frykelig mye egg - så de kjøper jeg på en gård i nærheten.
Anbefaler på det sterkeste - for oss som bor nærme grensa - å stor handle i Sverige. Hamstre kjøtt og meieriprodukter!Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
15-01-10, 22:06 #20
Har blitt medlem på Lavkarbo også, og fant veldig mange fine oppskrifter der. Mye å lære skjønner jeg.. Til middag i dag lagde jeg brokkoligrateng med masse kylling, fløte, 1 egg og en dæsj med meierismør og masse ost
Dette spiste resten av familien også.. men de hadde baguett ved siden av i tillegg. Nei, dette tror jeg at jeg skal klare
Har allerede skrevet handlelisten for neste sverigetur
Jeg kjøper forresten first price egg.. er det billigere å kjøpe egg på gård?
Blir litt dyrere å gå på lavkarbo. Men det er jo fremdeles myyyye billigere enn mye annet.. Pengene jeg sparer på frukt og godis bruker jeg på bacon og smør i stedet... hehe...
Lignende tråder
-
Lavkarbo links
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 4Siste melding: 14-04-11, 08:32 -
Lavkarbo oppskriftsbøker
Av Carro i forumet Bøker om kostholdSvar: 8Siste melding: 31-03-10, 07:48 -
Lavkarbo på Youtube
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 02-08-09, 03:48 -
Minus 45 på lavkarbo
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 19-07-09, 16:29 -
Lavkarbo-kurser
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 08-07-09, 13:37
Svar med sitat

Bokmerker