Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Tråd: Lavkarbo - Er det dyrt?
-
13-01-10, 15:03 #1
Lavkarbo - Er det dyrt?
Jeg sitter å leser litt nå og har bestemt meg for å slanke meg. Over 20 kg skal bort. Ser det skrives om soyamel, kokosmel, kokosfett, sukrin, stevia og mye annet som ikke er vanlig i mitt skap. Jeg er ikke ute etter å høre typiske setninger nå som; prisen for en god helse osv osv.. Jeg har ikke en fet lommebok for å si det sånn... Er det en stor omlegging økonomisk å gå på en lavkarbo kur?
Tar gjerne imot tips om hvor ting er billig og hva som anbefales i kjøkkenskapet til en som er på en slik diett. Carro har jo kommet med mange fine oppskrifter her inne. Så jeg fikk lyst til å prøve meg på noen av dem.
-
13-01-10, 18:49 #2
Sv: Lavkarbo - Er det dyrt?
Jeg slenger meg på denne
Jeg skal også ned nesten 20 kg, startet i går
Jeg har gått til innkjøp av en haug med nøtter, laget en svææær bolle med råkost med olivenolje og sitron som står i kjøleskapet, kjøpt inn pumpernikkelbrød, spiser havregrøt til frokost, dropper brød, pottit og ris. Jeg har tenkt til å bruke en del sundt fett for å holde meg lenger mett, der kommer avokado og nøttene inn.
Men egentlig har jeg ikke peiling, så jeg har store planer om å henge med på denne tråden
Og; jeg er også blakk, så det er helt greit med grisebillige tips
-
13-01-10, 18:51 #3
Ikke bruk soya i det hele tatt, fy-fy for alle med hormonsykdommer!!

Foreslår at du bruker en del bønner og linser, generelt er det veldig billig, sunt og mettende med eller uten kjøtt i. Quinoa er kanskje ikke superbillig akkurat men god erstatning for couscous og ris, mye sunnere og du kan bruke det veldig variert. Ellers har jeg sett at first price og euroshoper sine produkter (altså de billigste kjøttproduktene) ofte ikke har noe tilsetningsstoffer, sukker osv i seg, men jeg vil generelt anbefale å lese alle bruksanvisninger, selv på ting der du tror du vet innholdet. Det er for eksempel utrolig mye bacon med sukker.
Bor du et passende sted i Norge vil jeg anbefale raid på innvandrerbutikker, vi snakker om at du kan spare opp mot 50% på å kjøpe grønnsaker, frukt, hermetikk, bønner, linser, krydder og hermetikk der i tillegg til at utvalg og kvalitet i min erfaring er MYE bedre enn på rimi, rema og selv kiwi.
Lykke til!
-
13-01-10, 18:59 #4
Jeg gikk forresten ned 50 kg på fire mnd ved å gå over til Armour samt endre diett slik at jeg sluttet å spise ting jeg ikke tåler (hvete, rug, havre, soya, sukker, ris, laks, melk, gjær) samt ta alle vit/min jeg fant ut at jeg manglet. Spiste så mye jeg bare greide å stappe i meg åtte ganger om dagen, masse, masse (sunt) fett (inkl dyrefett som bacom o.l.), total fysisk inaktivitet og (sukker-og melkefri) sjokolade hver dag. Verdiene mine har aldri vært bedre....Dette er fire år siden og jeg har stort sett holdt vekta - eller jeg holder den så lenge jeg holder dietten

Viktig å ta massive doser av alle b-vit (altså b-kompleks eller tilsvarende) da de b-vit vi vanligvis ikke tar (b1, b2, b3, b6) er viktige for å omdanne fett til energi.
-
14-01-10, 00:42 #5
Det behøver ikke være dyrt i forhold til annen mat vi spiser,
raidet hyllene på rema med baking som hensikt og fant glutenfri havregryn, linser og masse annet spennende.
Samt at paranøtter fikk jeg kjøpt til halv pris nå etter jul på de fleste butikker og har hamstret litt for dem har lang holdbarhetstid.
Tar en liten neve om morgenen når jeg ikke er så matlysten,
ellers holder jeg meg mye til havrekaker og scones for det er lettvint.
Har dem med i veska så jeg får i meg noe jevny og trutt hele dagen
Men Lillepuss, hva er det med Armour som gjør at folk klarer å gå ned i vekt,
jeg går på levaxin men går bare opp.
Drikker masse vann og tar alle de vitaminene jeg mangler,
Hva er de forkjellige merkene på medisinene og hva er de til.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
14-01-10, 06:42 #6
Jeg kan anbefale hirse som er breddfull av mineraler. Hirsen tror familien din er couscous! Det er godt, ikke dyrt, og sunt. Men med karbo. Du skal vel ha litt karbo? Og havregrøt som nevnes her, er sunnere enn brød dersom du vil gå ned. Du legger ikke på deg av grøt. Viser forskning. Det er en vane å bruke sukker! Jeg spiser havregrøt hver morgen, med litt salt, masse kanel og smørøye. Og litt rå grønnsaker som tillegg. Jeg har vært temmelig inaktiv siden binyrebarksvikten forverret seg. Jeg har gått opp to kilo av sofaliv de siste månedene. Har sakte begynt å trene moderat nå, gå turer. Og regner med at kiloene blir borte ganske snart. Og jeg erfarte som Lillepus, at jeg gikk ned 4,5 kilo da jeg startet på Thyroid.
Ha håp om en positiv endring, bruk sunn fornuft!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
14-01-10, 08:20 #7
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
14-01-10, 10:25 #8
Lillepuss er vel ganske elastisk som de fleste damer er, selvsagt innen rimelighetens grenser og med alder hender det at det blir litt overskudd,
men jeg gikk opp rundt 35 kilo med alle barna og det var vips borte i løpet av 1 mnd og kropp og hud like fint,
så det behøver ikke bli ille,
uansett, jeg hadde gjerne tatt litt ekstra hud bare jeg slapp å fylle den ut.
Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
14-01-10, 11:50 #9
Hei, tok ca to år før magehuden trakk seg sammen. Litt dissende ennå kanskje men sånn skal jo en kvinnemage være mener jeg. Men den er ganske flat egentlig, stort sett
-
14-01-10, 11:55 #10
HIRSE ER BAD NEWS FOR THYREOIDEA!
Øv! Det er så nemt at glemme eller overse. Det har været skrevet her før i bl.a. tråden "U-kendte" årsager til hypothyreose og Wilsons kostsirkel (binyrene) .
Raske bliver stofskiftesyge af hirse og allerede stofskiftesyge bliver sygere af hirse. Der er ikke nogen trøst at finde i, at langtidseffekter af at spise hirse først kommer med tiden. De kommer!
Søgeord: millet and thyroid gland• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Lavkarbo links
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 4Siste melding: 14-04-11, 08:32 -
Lavkarbo oppskriftsbøker
Av Carro i forumet Bøker om kostholdSvar: 8Siste melding: 31-03-10, 07:48 -
Lavkarbo på Youtube
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 02-08-09, 03:48 -
Minus 45 på lavkarbo
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 19-07-09, 16:29 -
Lavkarbo-kurser
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 08-07-09, 13:37
Svar med sitat

Bokmerker