Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    50

Standard

gjesten det var meg, kom ikke på å sjekke om jeg var logget inn, er vant med at det er ok fra før av....

For sikkerhetsskyld skriver jeg navnet mitt også...
    Tove Liz

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Er langt på vei enig med deg Tov Liz, men jeg syns det er synd at det er slik.
    Men jeg må si til deg da Hilma, at vi syns det er fint å få slike innspill fra dem som deltar i forumet her. Jo flere vi er, jo mer dekker vi av surfbart materiale. Fint å linke det hit så flere får se.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    101

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Hilma
    Nycomed har laget noen aktuelle brosjyrer:

http://www.nycomed.no/forbruker1/Ter...ifte/index.htm

Klikk på menyen til venstre, så får du opp link til brosjyrene. De er pdf-filer.

Er de forresten nye? Ser fornuftige ut, synes jeg.

Hilma
    Hei! Jeg syns disse bosjyrene var fine jeg. Nå har jeg skrevet dem ut og skal sende dem til min mor så hun skal få lest litt om hva jeg går gjennom. Det er ikke alltid så lett å forstå forskjellen på høyt og lavt stoffskifte for dem utenfor. Heller ikke det med de ulike symptomene.. Så takk for at du la ut link til disse sidenen!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    121

Standard

Bare hyggelig at andre kan ha nytte av mine funn! Var jo meningen, det...

Disse brosjyrene fungerer fint som korte introduksjoner synes jeg, og jeg lurer på om de kan være nye og oppdaterte, for jeg mener å huske at jeg var inne på denn nettsiden og leste noe lignende i november, men at jeg satt igjen som et større spørsmålstegn da. På den annen side har jo jeg lært endel siden dengang.

Nettsiden er definitivt Nycomed sin, og det er de som har laget brosjyrene, men i samarbeid med Thyriodeaforbundet ser det ut som. Siden Nycomed lager Levaxin, er det kanskje ikke å forvente at de nevner alternativer, eller hva? Slik fungerer nå en gang den kapitalistiske verden vi lever i... Det jeg ble litt positivt overrasket over var formuleringer som dette:

"Etter en tids behandling vil symptomene gå tilbake og kanskje forsvinne helt. Skjoldbrukskjertelhormon finnes i tablettform (Levaxin/Liothyronin) og oftest tas hele døgndosen som en dose. Dosen av Levaxin avhenger både av thyreoidea funksjonsverdiene i blodprøvene, og også av hvordan pasienten føler seg. Ved innledning av behandlingen bør dosen være lav og trappes forsiktig opp slik at kroppen tilvennes. Det kan ta endel måneder før dosen er blitt optimal. Passende dosejusteringstakt bestemmes av legen. Det kan imidlertid ta tid før symptomene forsvinner selv om optimal dose er nådd. Noen ganger er det nødvendig med et halvt til et års behandling innen man er restituert, og noen føler at de aldri blir like friske igjen som før de fikk sykdommen."

Mine uthevelser.
    Det er nemlig ikke alle leger som vet såpass.....

Ellers sier jeg meg enig i Thyriodeaforbundets klare svakheter. Et forum som dette burde de for eksempel kunne ha drevet. Jeg har ikke meldt meg inn der enda, de elendige nettsidene var avskrekkende. Men kanskje man skulle troppe opp på et årsmøte og gjøre noe med det? For de har vel årsmøter? Eller starte et nytt forbund...

Hilma
    Diagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Hvor stor daglig dose med Levaxin får dere?
    Av Gisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 25
    Siste melding: 14-04-13, 13:05
  2. Dere som har dårlig erfaring med Levaxin
    Av camomilla i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 39
    Siste melding: 20-10-09, 17:50
  3. Svar: 8
    Siste melding: 26-02-08, 04:12
  4. Hvor mye levaxin tar dere?
    Av pingu i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 11
    Siste melding: 15-10-07, 10:47
  5. Hvordan vet dere riktig dosering Levaxin/Armour??!!!
    Av Ada i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 04-06-06, 17:35

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn