Viser søkeresultater 11 til 20 av 73
-
24-08-07, 19:14 #11
Jeg tror også at det er veldig individuelt hva og hvor mye man kan ta av medisinene. Men det skader ikke å holde et øye med blodprøvene. Om det så er å måle RT3
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
25-08-07, 01:33 #12
Hei Bittebit.
Jeg tok samme dosen som deg i - fjor. Følte meg nesten som "meg selv" igjen. Det eneste aberet var at jeg svettet enormt. På den andre siden bodde jeg da i Sveits og det var hetebølge.
Uansett - jeg ble sendt til en spesialist og han fikk fullstendig fnatt. 3 x Lio var nok til å drepe en hest, mente han og jeg fikk utrolig mye kjeft.
Jeg har siden tatt 100 mcg Levaxin og 20 mcg Lio daglig og selv om jeg ikke føler så elending som jeg ville trodd - har jeg fått en haug med andre problemer. Vekta øker, huden min er grusom, husken min har blitt værre, jeg sliter virkelig med lesing og forståelse. Etc etc.
Så jeg vet ikke jeg. Leger har jeg mistet all tro på - men jeg tør jo ikke tro på meg selv heller.
Ruth
-
25-08-07, 18:25 #13
Nettopp sånne som ikke får høy puls etc av store doser liothyronin er det Dr. Lowe befatter seg, og driver og skriver om.Det er en type fibromyalgipasienter som tåler store doser liothyronin og trenger det for å bli bedre av fibromyalgi.
Les om dette på http://web.archive.org/web/201111240...ww.drlowe.com/
Interessant å høre fra noen slike her på forumet, som har det slik som Dr. Lowe beskriver, altså tåler store doser liothyronin uten hjertebank.
-
25-08-07, 19:01 #14
Interessant. Jeg har ikke fibromyalgi (tror jeg da) men selv om jeg er overdosert inneimellom kommer hvilepulsen sjelden over 50. Men hjertet slår hardere etter at jeg begynte med Lio, så det kan kjennes ut som hjertebank likevel. Tar 20 mcg om dagen, + 5 mcg mer når jeg har behov for det.
Opprinnelig skrevet av nora
Anne Ma, har du klippet deg????
-
25-08-07, 19:10 #15
Hei Nora
fint å høre fra deg igjen! Har ikke diagnosen Fibromyalgi, men Sjøgrens syndrom kan jo ha mange likhetstrekk. Har endel muskelverking.
Jeg varierer litt på Liothyronindosen ettersom dagsformen min er. Igår og idag har jeg klart meg med 40 mcg. Tar litt ekstra når jeg får den derre ekle kriblingen i kroppen. Det hjelper.Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
05-09-07, 21:49 #16
nå har jeg tatt nye blodprøver, og jeg ringte legekontoret for å høre svaret. Tror ikke alle svarene hadde kommet, men de jeg fikk savr på var: ft4 15 og ft3 5,7
Hadde trodd de kom til å være mye høyere på den dose jeg tar: 100mcg Levaxin og 40-60 mcg Liothyronin/ dag!??
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
03-11-07, 12:07 #17
gjelder dette også selv om man ligger på/over øvre grense på f-t4? Jeg hadde TSH på ca 1, f-t4 23 (= øvre referanseverdi) og f-t3 3,8 (nedre ref. 3,5) da jeg startet med Liothyronin i tillegg. Det ble ikke prøvd økning av levaxin på forhånd. Jeg sto på 100mcg Levaxin /dag
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
03-11-07, 16:10 #18
bittebitt, i ditt tilfelle tenker jeg helt personlig at du ikke trenger øke levaxin noe mer. Hva sa legen?
Det er nemlig ofte at pasienter har TSH på 1 og ft4 er fremdeles ikke i øvre tredel, eller noen ganger i nedre halvdel. Da er det logisk å øke levaxin først tenker jeg. Det er også noe sånt som var i konteksten i foredraget jeg hørte på.
Men Dr. Anthony Toft skriver flere ganger i bmj at han da i tilfelle som ditt ville forsøkt økt levaxindosen til over referansområdet og TSH kan da bli lav, og så lenge som ft3 ikke kommer over referanseområdet er ikke pasientene overdosert. (kan studeres på www.bmj.com)
Passer sikkert noen pasienter, men i ditt tilfelle har jeg en teori at ft3 bare stiger littegrann. Har prøvd noe sånt før og funket ikke.
2x5µg liothyronin funker hos meg.
-
03-11-07, 17:21 #19
Hei Nora
Legen trappet først ned levaxin til 100 mcg 5 dager/uke og liothyronin 20 mcg 3 dager/uke. Trappet opp begge prep. slik at jeg nå bruker 100mcg levaxin og 20 mcg Liothyronin/ dag. Dette pga at f-t4 falt fra 23 til 13 i løpet av noen uker. Legen ga meg lov til å eksperimentere litt selv, og foreløpig tror jeg den doseringen jeg har nå er passe. Er fortsatt like trøtt, men fungerer bedre mentalt, dessuten har jeg merket at jeg er mindre plaget med dyspepsi(!) Skal ta nye prøver i desemberSjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
04-11-07, 10:12 #20
Lignende tråder
-
Jeg har startet på hormonbehandling for høy TSH...
Av Flower i forumet Lavt stoffskifteSvar: 144Siste melding: 19-07-10, 13:24 -
Jeg har hatt hypothyreose i 20 år
Av Blondie i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 03-07-10, 12:30 -
Har hatt hypothyreose i 15 år. Muskelsmerter. Manglende lyst...
Av findus i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 26-02-09, 23:06 -
Jeg skal opereres på Ullvål, så håper kirugene dere er flinke.
Av mor3barn i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 08-10-07, 12:31 -
Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 31Siste melding: 08-10-06, 21:27
Svar med sitat

Bokmerker