Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
-
14-01-08, 16:08 #11
Det er jo tall som kan tyde på hypofyseproblemer.
Her er det lite forhormoner, men bra med stoffskiftehormon. Det skal hypotalamus gi beskjed til hypofysen om, og så skal denne produsere mer TSH for å øke kjertelens produksjon av forhormon.
Har du målt TRH ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-01-08, 16:50 #12
TSH er normal ve 0,8, og ft4 er på 13% og ft3 er på 53%.
Du følte deg bra på de tall.
Det fins alltid noen få som er okay eller veldig bra med en lav ft4 bare ft3 er høy nok.
Det kommer også fram i diskusjonene på de utenlanske forumene om dosering av Armour Thyroid, at det alltid er noen som har det topp med slike tall.
Vi andre må ha litt t4 i tillegg for å få ft4 opp i minst 50 % også.
Hva er problemet nå, hvorfor vil du ha liothyronin, er det for å få samme ft4 og ft3?
Er helt enig i å redusere dosen med en slik høy ft3 og fordi du føler deg dårlig. Men merk at andre ville hatt det topp med slike tall. Det er individuelt og man må prøve seg fram.
Kan ikke se noen grunn for hypofyseproblemer. Hypofysen er ofte ultrasensitiv for ft3 (hvis ikke andre paremetre fra andre steder i kroppen gir sterkegnaler om at mer hormon trengs--sånne signaler fins nemlig) og en TSH på 0,8 ved en ft3 på 53% synes normal enda ft4 er noe lav.
nora
-
14-01-08, 18:54 #13
Jeg følte meg nok veldig bra siden jeg var gravid. Var veldig bra når jeg gikk med Magnus. Så fort jeg hadde født så kom hodepinen, øresuset, og slikt tilbake. Før jeg ble gravid så hadde jeg masse symptomer tross medisinering og legen ville jeg skulle prøve å kombinere medisinene og se om jeg ville bli bedre da. Orker ikke og ha en nyfødt og ha det slik..
Føler meg konstant utslitt, verker i kroppen, suser og piper i ørene. går rundt opp i toppen min, FRYKTELIG glemsk, er som en udetonert atombombe. Er *sinna* hele tiden, for ingenting. Bare ungene viser seg så kjenner jeg det knyter seg inni meg. for jeg orker ikke bråk. Er så slitsomt og ha det slik. Gubben har ikke fått sex nesten 1 år stakkars. Rart jeg ble gravid idet heletatt. hadde sex 2 ganger i februar i fjor og den siste gangen ble det score.
Vil først og fremst se om jeg vil få det bedre med liothyronin. at jeg kan finne meg selv igjen. Har alltid vært kjent som en som smiler hele tiden. De siste 4 årene har jeg ikke gjort det gitt. Da har jeg stort sett kjeftet, gråtet og vært veldig frustrertHashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
14-01-08, 19:22 #14
Ja, jeg tenkte at de prøvene var fra når du var gravid siden du jo har bilder av babyen her......
Når man er gravid, så er TT4 og TT3 mye høyere. Det kommer av at TBG er mye høyere pga østrogenene.
Da er den totale mengden sotffskiftehormon mye høyere. Noen på et forum spekulerte om det også kan ha noe å si. Hvem vet.
Diversse andre hormoner er jo også annerledes ved graviditet, og ofte går diverse antistoffer rett ned.
Har du prøvd selen? 100-200 µg per dag
Og hva er din B-12?
D-vitamin?
Sjekk ellers ME-sidene på nettet, kanskje en av tingene funker for deg, noen tar B-12 sproyter hver uke , andre jern og andre bruker papaya osv.
T3 er det aktive hormonet, og Dr. Lowe har en del fibromyalgipasienter på større doser t3 medmarkant forbedring. Ofte bruker han armour Thyroid på dem siden deet virker så bra i forhold til syntetisk hormon.
men, først prøv litt liothyronin (men TSH går da ned....)
nora
-
14-01-08, 21:03 #15
Takk for masse svar Nora.
Får se utover våren hvordan formen blir.
Vært og sett litt på ME sidene.. Får ta og lese der en dag klumpen er rolig.
Takk
Hashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
Lignende tråder
-
Min datter på nå 14 år fikk endelig begynne med Levaxin
Av jorunnhf i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 23Siste melding: 13-07-10, 15:35 -
Jeg skal begynne med kosttilskudd idag.!
Av Jente25 i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 5Siste melding: 12-08-09, 11:13 -
Skal begynne med Armour :=)
Av pandalakris i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 29-08-08, 22:02 -
Kan man få høyt blodtrykk av å begynne på Levaxin???
Av jojo75 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 3Siste melding: 27-03-08, 11:01 -
Kan jeg begynne med Diane når jeg bruker Levaxin???
Av linnmathea i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 2Siste melding: 30-12-06, 12:14
Svar med sitat
Bokmerker