Viser søkeresultater 11 til 20 av 32
-
03-08-07, 15:25 #11
Vel, blir endel drittprat dette - ikke til å unngå.....
Tykktarmen ser ut som bobleplast av den litt store typen som av og til brukes til å fylle ut postpakker med. Hver sånn liten boble er en divertikkel.
Så kan noen av disse bli litt større enn de bør og da blir ikke innholdet skiftet ut - og så kan det gå betennelse i dette - divertikulitt.
http://www.gastrokir-ullevaal.com/divertikkelsykdom.htm
Tykktarmen er kroppens kompostbinge. Det tas ikke opp næring herfra, bare vann og det tas opp sakte. Innholdet skal gå så sakte at det blir ferdig og skal da se ut som ei bikke's - ikke som ei ku sitt - for å si det slik.
Og stoffskiftet er en viktig faktor her. Er det lavt blir det forstoppelse - og det kan ende med diverkulitt. Og da blir det jo hardt.
Men er det som kommer ut jamt over ( kan ikke se på enkelt-tilfeller her) for blødt er stoffskiftet for lavt - og omvendt.
Men her er det store variasjoner og dette kan ikke dosen styres etter, men en kan jo ha det litt i bakgrunnen som en faktor i dosebestemmelsen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-08-07, 10:21 #12
jada, her skifter det gjerne mellom dagene. enten det ene eller det andre - ingenting imellom:/
men, leste at 70% av alle legebesøk faktisk dreier seg om fortyrrelser i fordøyelsessystemet, så vi er tydligvis ikke alene
det gjelds å unngå overdose av fiber, minst mulig fet mat og kutte litt på melkeprodukter.
diett løser faktisk det meste hvis man er flink til å balansere på daglig basis.
-
04-08-07, 11:17 #13
Jeg har også vært plaget med fordøyelsen i mange år. Tidligere var jeg slik at jeg fikk diarè i ukesvis hver vår
Da jeg fikk lavt stoffskifte har det gått tregt for å si det mildt.
I januar i år fikk jeg overdosesymptomer ved bruk av Levaxin (brystsmerter og smerter i armer og ben). I månedsvis før dette hadde jeg hatt magekramper med påfølgende diarè.
Da jeg forstod at jeg ikke ville bli utredet for binyreproblemer, måtte jeg finne på noe selv for å kunne fortsette på Levaxin. (Jeg fikk de enkleste blodprøvene da, de som bare ser ytterpunktene av problemene.)
Så jeg har siden slutten av mai gått på et vitaminprogram. Og det første jeg merket ved bruk av disse tablettene var bedring i fordøyelsessystemet. For første gang på mange år fungerer dette normalt. Så da krysser jeg fingrene for at det også fungerer videre etter at kuren er unnagjort.
For min del tror jeg at forandringen fra "hard" til kramper og "løs" fulgte andre ting som skjedde i kroppen min. Altså at jeg var på vei til å få problemer med binyrene.
Håper du finner ut av dine problemer, Rikke, det er i alle fall ikke veldig hyggelig å gå med diarè
fra Lie
-
06-08-07, 23:07 #14
Jeg har hatt problemer med magen i mange år, luft , oppblåst og vekslende diare/forstoppelse.
Begynte for 5 uker siden med lavkarbo diett og magen fungerer mye bedre ! Tåler grønnsaker som bare det og tidligere spiste jeg ikke eple eller ost fordi jeg fikk hard mage av det ,men nu tåler jeg de og.
-
07-08-07, 20:50 #15
Uansett hva som er årsaken til problemet ditt Rikke så bør du ikke gå for lenge med diaré. Da bør du oppsøke lege. Det kan være smitte noe du har spist også noen ganger kan diaré være tegn på for høy dose det er et av symptomene ved hypertyrose. Men da har man sikkert andre symptomer også.
-
12-08-07, 15:29 #16
Kisel som du får kjøpt i helsekostbutikker er bra for magen, enten det er løs mage eller forstoppelse.
-
25-10-07, 20:11 #17
neglene løsner fra fingeren.
det er skikkelig vondt.
ser det på neglen den blir hvit der den løsner langt inne på neglen, ellers er de ganske sprøe.
er det noen som har opplevd dette og har noen råd?Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
25-10-07, 21:01 #18
Hvis du ikke tar tran, så begynn med det. Jeg hadde sprø negler som delte seg og det skallet av flak. Etter at jeg begynte med tran for flere år siden, har det ikke vært noe problem.
-
25-10-07, 21:17 #19
hei. tatt tran fast i mange år
Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
25-10-07, 21:51 #20
Hud, hår, negle og slimhinder
Hej Rikke,
Se min tråd om hud, hår, negle og slimhinder. Der er links, hvoraf det ene viser en negl, der løsner sig.
Jeg har selv en tånegl, der også er ved at løsne sig på samme måde. Jeg er begyndt på et svampemiddel, så får jeg se om det hjælper noget.
Lignende tråder
-
Luft i magen
Av Shelley i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 6Siste melding: 15-06-09, 10:51 -
så dårlig i magen...
Av komlå i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 9Siste melding: 27-02-07, 10:38 -
problemer med halsen/svelget
Av cathrin i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 9Siste melding: 26-06-06, 00:33
Svar med sitat
Bokmerker