Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 19 av 19
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Neida, ikke så mye diffust her, har mange superlativer å beskrive tingenes tilstand med... At jeg pga språkproblemer ikke finner rette ordene, rettferdiggjør ikke å kalle det diffust eller generelt... Da må jeg bare be om tid, eller komme tilbake til det... Dessuten knasinga og smellinga taler for seg selv....
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

OK - nytt spørsmål da, siden MR også avslørte disse veldige stramme musklene i nakken: hva er det med stoffskiftet/levaxinen som får musklene til å trekke seg så voldsomt sammen?
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Det lurer jeg også på Stina. Har det der i hele bak siden av kroppen. Føles som om senene mine krymper og smertene er ille!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    (Yvette - du sier generelle smerter, kan du utdype det noe, eller er det et tilfeldig ordvalg? Mine smerter er nemlig veldig spesifikke - det er de samme stedene det gjør og vondt, og de samme stedene smertene øker i styrke ved vedvarende kulde og vind f.eks. Ikke meningen å flisespikke, forsøker bare å forstå om noen av dere andre har samme type smerter som meg, og hvordan dere evt ble kvitt dem ;) )
    Stina - litt feil ordvalg. Jeg mente vedvarende smerter i hele kroppen, og ikke på spesille steder. Greidde ikke å finne ut om det var mulskelsmerter, smerter i skjelettet eller noe annet. Jeg var til reumatolog, men de fant ingenting der.

Det gikk iallefall over til slutt, og det må ha gått over på den tiden jeg tok Levaxin. Jeg endte opp med 175µg før jeg gikk over til Armour, som er ganske nøyaktig ett år siden. Smertene varte IKKE i 2 år (som er Levaxin-tiden min). Kanskje må man opp på en høy dose - uansett thyroxintype - for å få bukt med disse smertene.

I mitt tilfelle er det ikke tvil i det hele tatt at det startet da jeg begynte på Levaxin. Denne forklaringen kjøper jeg:

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    En type smerte som man antar vi kan ha, oppstår fordi avfallstoffer fra ufullstendig forbrenning stadig må dekomponeres i vevet der det er lite blodgjennomstrømming.
    Da er det ikke Levaxinen som er synderen, men i stedet hjelperen?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, Yvette, det er mye logikk i det du skriver ;)

Jeg begynte jo å verke i mange år før jeg fikk Levaxin. Det var først når jeg hadde hørt en del om fibromyalgi og mye av dette stemte på meg, at jeg ba legen henvise meg til reumatolog for utredning - og det var denne igjen som lurte på hvorfor jeg ikke fikk behandling for stoffskiftet. Og aldri etter ble det foreslått noen høyere dose enn 100 mikrogram.

Men - jeg har jo bare verket mer og mer. Og jeg har jo så mange hyposymptomer, så det kan stemme med at jeg har fått alt for lite thyroxin, noe jeg selv også har antatt.

Hvordan skal jeg klare å takle høye nok thyroxin-doser til å få bukt med problemet? Øke utrolig forsiktig? Samtidig støtte binyrene?

Ja, Anne Ma - husker nå, spurte manuell terapeut hvordan sener kunne krympe, for det er inn mot leddene det gjør aller vondest. Han sa at senene ikke krymper, men musklene som trekker seg sammen, og i alle fall i mitt tilfelle ved kulde og vind. Så da er vi tilbake igjen til den veldige værsjuka (i mitt tilfelle). Og hvorfor det? Var det ikke DCS som kunne bekrefte at det hørte til ved sliten binyrebark?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Som du sikkert er klar over, så er det blant annet mange tilfeller av "folkesykdommen" fibromyalgi som egentlig skyldes hypotyreose. For eksempel har min mor og tante begge fibromyalgi og har blitt en del bedre, men langt i fra helt bra, etter bruk av T4. Jeg undres på om de kunne bli enda bedre hvis en del av T4-tilskuddet ble erstattet med T3. Kanskje er det hypotyreose som egentlig er den store folkesykdommen?
    http://www.uib.no/isf/eyr/2000q1/000405.html

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

"Da er det ikke Levaxinen som er synderen, men i stedet hjelperen?"
    Skrev Yvette
    Jo - slik er det jo bådet tenkt og ment, en intensjon vi må tilskrive medisinen og medisinerne.

Men det er jo ikke alltid den virker tilstrekkelig da - og da går det ikke an å si det ! "ikke virker tilstrekkelig" er nesten en utenkelig setning, men den kommer av og til fram etter ufattelig masing.
    Men man gjør bare ikke noe med det ! Man bare lar pasienten segle sin egen sjø. Det gjorde de iallfall med meg - i 16år - og hadde jeg ikke klart å ta meg ut selv, så hadde jeg vært der enda.
    Jeg tror til og med at man har god samvittighet for selve behandlingen iallfall - for man har jo prøvd "alt" !
    Det vil si den ene medisinen som står nevnt i boka........

Men verden er full av medikamenter for dette som hver og en kunne hjelpe !
    Har man ikke redusert sin ege proffesjon når man stirrer seg blind kun på det som står i ei eneste bok ? Er det påtide at de får ei tel ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, hm....

Jeg mener jo også da at det er flere her inne som har skrevet om at de begynte å verke når de begynte på Levaxin og/eller at noen har beholdt noe Levaxin ved siden av Armour og kan merke forskjell i verking når de endrer på dosen(e)...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg verker bare mer og mer. Er like dårlig nå som jeg pleier å være i januar. Jeg tror det er pga den iskalde vinden vi har hatt i sommer.

Her har jeg funnet noe om behandling av smerter:
    http://www.kortelinks.dk/?HMRFT

Ikke det at jeg skjønner særlig mye...

Men han Jan Henrik Rosland har jeg vært til mht den forferdelige hodepinen i 96, ser det ut til. Han forsøkte å bedøve halve hodet, men med det resultatet at hodepinen ble fremkaldt, så det var ikke noe jeg kunne benytte meg av. Han var i alle fall veldig hyggelig, men forsvant fra Molbo-land til storbyen.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte, bivirkninger av Levaxin?
    Av Minnitee i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 27-02-16, 22:44
  2. Stoffskifte og smerter i kroppen
    Av Titti i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 5
    Siste melding: 31-01-13, 19:46
  3. Smerter i hæl - kan det ha sammenheng med stoffskifte?
    Av FemIce i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 8
    Siste melding: 25-12-09, 10:33
  4. Lavt stoffskifte - levaxin - menstruasjon.
    Av siri i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 03-07-07, 12:46
  5. Fra levaxin til armour?
    Av resi i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 17
    Siste melding: 02-12-06, 01:20

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine