Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16

Tråd: Hodepine

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Heia Pusur

Ja, Flutide Nasal er den ene jeg bruker, og den hjelper jo ikke på bihulebetennelsen min. Men godt å høre at du har blitt bedre da ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    70

Standard

Hah, ser man det. Jeg var midt i en slags utredning hos min daværende fastlege for det hun kalte "en slags migrene" omtrent samtidig som man fant ut at jeg hadde høyt stoffskifte/Graves. Da hadde jeg vært plaget med denne hodepinen i årevis - spesielt som en intens "spiddefølelse" på venstre side av hodet, nesten helt ned mot/foran øret. Fikk det aldri til å stemme at det kunne være migrene, var jo ikke slik som det jeg hadde hørt, at man ble kvalm og ikke orket lys osv. Var bare vondt.
    Fikk noe på resept som heter Cataflam den gangen, det fungerer som ei kule og jeg bruker det fortsatt en sjelden gang når denne typen hodepine blir for insisterende (som hvis det ikke har gitt seg etter 12 timer, f.eks.). Men at det kunne skyldes stoffskiftet, det vet jeg neimen ikke om noen legemennesker noen sinne har reflektert over, gitt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Så interessant, Jane.

Skal kikke på det middelet på felleskatalogen en gang hvis jeg husker det, evt forsøke det.

Ja, her er det også mange slags VONDT uten at jeg synes det hører kun hjemme i den ene eller den andre kategorien, men, men, nå har jeg da fått analysert veldig mye av mine hodepiner i denne tråden.

Ja, jeg er luta lei av å være ufaglært spesialist på egen helse, man har verken kunnskaper eller krefter til å finne ut av alt, og det en selv finner ut av, vel, tror de noe på det?
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    70

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Ja, jeg er luta lei av å være ufaglært spesialist på egen helse, man har verken kunnskaper eller krefter til å finne ut av alt, og det en selv finner ut av, vel, tror de noe på det?
    Sant nok, selv om jeg nå har vært ute av arbeidslivet i et halvt år så har jeg omtrent aldri hatt så mye å tenke på og holde styr på. Hvor lenge er det siden sist jeg tok blodprøver, og hvilke skjemaer skal jeg ta med denne gangen, og får jeg timeinnkalling fra Aker eller må jeg bestille selv og når er det egentlig jeg skulle tilbake til fastlegen for å fikse sykemeldingsgreiene? Er alt gjort etter planen i forhold til NAV slik at de har fått de oppfølgingsplanene de skal ha, når var det jeg hadde time hos øyelegen, nå må jeg snart huske å få oversendt de gamle journalene mine fra der jeg bodde før (og hva betyr egentlig alt som står i dem - ser jo ut som om noen av prøvesvarene fra to år siden er helt ute å kjøre), og husker de på jobben min i det hele tatt at jeg eksisterer? Osv. osv. osv.
    Føler jeg kan begynne å søke på jobber som saksbehandler i kommunen eller noe, for jeg jobber jo som det på egne vegne hver bidige dag. Det er hardt arbeid å være syk - for ikke å snakke om at det krever sin oppegående mann/kvinne og en ikke ubetydelig mengde stahet. Sukk.

Håper i alle fall at du finner ut av hodepineproblemene dine!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Takk, Jane, håper også at du finner ut av ditt

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Hodepine og hypothyreose
    Av Bittebitt i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 09-05-10, 10:55
  2. Hodepine og øresus foran dataen
    Av gutt_81 i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 2
    Siste melding: 25-01-08, 15:43
  3. RAR HODEPINE
    Av cathrin i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 3
    Siste melding: 05-04-07, 00:24
  4. Hodepine av Armour?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner