Viser søkeresultater 11 til 20 av 24
Tråd: Gravid og høy TSH
-
10-05-07, 13:10 #11
Takk, mye bedre
Sist uke var TSH på tre et eller annet. Husker ikke nøyaktig. Så den er absolutt på bedringens vei. Skal ta nye blodprøver neste uke. Tar ofte, da jeg er redd for at TSH skal bli for lav. Har økt nesten 100% med Levaxin. Synes det høres så mye ut, men jeg har vel litt å gå på?
Endokrinologen mente det var det beste å øke raskt. Hun hadde også diskutert det med en annen kollega, så jeg får tro jeg er de beste hender
Og T4 er forresten på 15 nå.
-
10-05-07, 15:58 #12
Ok, det høres jo ut som det går bra. Hvor langt er du på vei? Når starta du opptrappinga av Levaxin?
-
10-05-07, 16:36 #13
Jeg er i uke ni nå, runder uke ti på mandag. Jeg begynte med Levaxin i høst, og økte da jeg var i uke fem av graviditeten.
-
10-05-07, 23:55 #14
Hei!
Jeg var i samme situasjon ifjor på denne tiden...Starta på levaxin 1.mars og fant ut at jeg var gravid i begynnelsen av juni:-) Da brukte jeg 75µg pr dag, men fikk beskjed om å øke til 800µgi uka. Min tsh var da på 3,69(tror jeg..) Hvis du søker på meg så finner du sikkert det jeg har skrevet her inne.
Jeg har nå en kjempefin liten prinsesse på 3 mnd, alt gikk bra under graviditeten og fødselen var super!(min andre)
Lykke til!
Ps.trodde det var tsh som er viktig under graviditet??Hypo og på levaxin siden mars 2006
-
08-08-07, 13:21 #15
Ekstra ultralyder med hypothyreose?
Fikk dere som har vært eller er gravide det? Jeg fikk en del de første ukene, er nå i uke 22 og det virker ikke som endokrinologene har tenkt å henvise meg til flere. Burde jeg bedt om dette? Forrige ultralyd jeg var til med både endokrinolog og gynekolog var i uke 14
-
08-08-07, 18:47 #16
Hei Sigrid
Går det bra med deg???
Når jeg var på min 1 UL så sa hu jordmora at hun ville ha meg tilbake når jeg er i uke 32 for å sjekke at ungen vokser slik han skal. Fikk time i posten nå
Gleder meg til og se han igjen. Nå sparker han som bare det. Umulig og sove noen ganger
KlemHashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
08-08-07, 21:05 #17
Vil også gjerne ha en ultralyd til, minst. Skal ta det opp med endokrinologen. Vi har jo tross alt en sykdom så det er betryggende å følge med på at alt er som det skal med den lille.
Det går bra med meg. TSH var sist på 1,7 og jeg har ytterligere økt Levaxin med 25mcg. Grunnen til at jeg har måttet øke såpass mye var ifølge endoen fordi jeg har subklinisk hypothyreose. Altså i en veldig mild grad. Da må man gjerne øke mer enn vanlig når man blir gravid. Kan være jeg slipper ta Levaxin etter graviditeten.
Jeg kjenner også mye spark nå og noen ganger drønner hun til så jeg kjenner det utenpå magen, helt herlig
Kjenner det mest på morgenen og på formiddagen, på kveldene er hun roligere. En skikkelig morgenfugl med andre ord, helt motsatt av moren, he, he.
Begynner å kjenne det i bekkenet nå, i tillegg til at jeg får litt kynnere innimellom. Hvordan går det med deg da? Hvilken uke er du i nå?
-
09-08-07, 12:40 #18
Min sparker så fort jeg legger meg ned for å slappe av litt. den liker ikke at jeg ligger i det hele tatt. Føles slik i allefall. Uansett hvilken siden jeg ligger på så dulter han borti.
Til søndag er jeg 26 uker. tiden bare flyr syns jeg... skremmende. Ble 100% sykemeldt denne uka her. sover så utrolig lite samt at blodtrykket mitt ikke blir noe høyere så jeg er svimmel/ør i toppen. Har fått henvisning til fysio nå pga bekkenplagene mine og starter vel neste uke.
Gleder meg så til han kommer nå
Hashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
10-08-07, 10:22 #19
He, he, det er jo gjerne når vi legger oss ned for å slappe av at de våkner. Når vi er i aktivitet sover de oftere, akkurat som babyer som liker å vugges i søvn
Jeg har også kjempe problemer med å sove om natten. Jeg sovner lett, men så våkner jeg etter 3-4 timer med at jeg må opp på do og så ligger jeg helt lys våken. Føler jeg går i koma om dagen fordi jeg er så trøtt. I tillegg har jeg mye hodepine og lavt blodtrykk og det gjør det jo ikke særlig bedre. Jeg skal til legen neste uke og da kommer jeg til å be om full sykemelding. Jeg har ikke overskudd til noe, huset støver helt ned og skittentøyet flommer over.
Heldigvis går tiden fortere og fortere nå. Gleder meg sånn til desember
-
10-08-07, 20:00 #20
I natt var jeg på akutten, kl 24 når jeg skulle legge meg så gikk jeg for å tisse og da var det blod på papiret... møtte tørke meg flere ganger for å få det vekk. Ble skremt og ringte legevakta. Etter en stund så ringte legen meg tilbake, hun ville at jeg skulle komme inn til en sjekk. så kl 0130 satt jeg på venteværelse. Da hadde det sluttet og blø- Tok en urintest og hun hørte på hjertelydene som var sterke og fine. Hun antok at det bare var et blodkar som hadde sprukket siden jeg hadde sluttet og blø-- Hadde i tillegg hatt veldig vondt i hodet i går samt at jeg var veldig svimmel. Hodepine har jeg bare hatt 1 gang i de siste 6 mnd.
Kl 0230 så var jeg hjemme igjen. DØNN sliten og trøtt. Kl 8 så var jeg oppe igjen. Har min lille nevø på ferie så jeg måtte nesten ta meg av han. Men skal slappe av når helgen er over. Da er vi alene i 14 dager og det skal bli godt. Trenger noen dager for meg selv nå.Hashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
Lignende tråder
-
lett/vanskelig er det å bli gravid med stoffskiftesykdom?
Av Lissa i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 29-10-08, 21:03 -
Hva må TSH være for å bli gravid?
Av Solstråle i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 14Siste melding: 29-03-08, 18:18 -
Vil (etterhvert) bli gravid...=)
Av Elisabeth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 27-02-08, 11:34 -
nå er det offisielt, jeg er GRAVID
Av rikke i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 21Siste melding: 05-02-08, 07:48 -
Har graves- lyst å bli gravid!
Av malla i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 02-02-08, 12:08
Svar med sitat
Bokmerker