Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 21
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg har lest om det før. på forumene, at noen fortalte de fikk mye dårligere effekt av levaxin osv. hvis de var av og på stoffskiftemdisin.
    Noen ganger anbefaler legene å gå uten en stund, for å få tatt nye prøver. Pasientene sier de da etterpå aldri ble så bra som før.
    Det er liksom at reseptorene ikke virker bra lenger.

(en måte å løse det på er å begynne med Armour eller annen naturlig form for stoffskiftehormon, da de har en form for hormon som kroppen kjenner bedre igjen)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg merket heller ingen effekt av Levaxin. Da jeg begynte med Armour forsto jeg hva det ville si å ha et liv om du forsår.

Jeg har fremdeles mine dårlige perioder, men det er ca. hver 3. måned og ikke hele tiden.( slik som før.)

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    85
    Meldinger
    58

Standard

Har prøvd å ymte frempå med armour og liothyronin, men hun sier at jeg er jo ikke "så stoffskifte syk".
    Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
    Er jo ikke så syk som mange andre her inne er... men tanken på å være i det vakumet jeg er nå resten av livet er ganske skremmende.

Noen som har tips om leger i Follo, Akerskus, Oslo som ikke er redd for andre medisiner en Levaxin? Send gjerne PM.

Heldigvis er det vår og snart sommer - da blir i hvertfall tilværelsen bedre

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Blir sint når jeg hører om legen din jeg. Håper at noen fra din del av landet kan gi deg noen tips om lege.!

Hun sier at du er ikke så syk, men skal vi behøve å bli så veldig syke da før vi får noe som hjelper? Min mening er NEI. Desto sykere man må bli desto lengre tid tar det å bli bedre og noen som har vært syke i årevis før de fikk diagnosen blir aldri som før. Legen din burde skamme seg. Prøv en annen om du får tips om en Armour/ Liothyroxin vennlig lege

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Uansett er det rom for å prøve en høyere dose, siden din TSH er langt over 2.
    Først skal man nemlig prøve en TSH på 0,5-1,5, og evt. til om med lavere hvis det ikke hjalp.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    85
    Meldinger
    58

Standard

Da prøver jeg å øke litt til. Tenker jeg tar 112.5 i noen uker og så 125 hvertfall man, ons og fre. Med utgangspunkt i 1.8 mikrogram pr kg kroppsvekt skal 125 være greit. Så får jeg se om det har noe å si. Kan jo hende jeg blir frisk som en fisk når TSH ned mot 1... ;)

Hva tror dere forresten årsaken til at ferretin har gått ned etter at jeg begynte å spise jern?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Heidi
    Hva tror dere forresten årsaken til at ferretin har gått ned etter at jeg begynte å spise jern?
    Kan det tenkes at du har for lavt (evnt. for høyt) kobber?

http://www.stoffskifte.info/blogger/200 ... obber.html

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    9

Standard Økning av levaxindosering?

Hei Heidi
    Skjoldbruskjertel ble fjernet i fjor sommer og siden da gått fra t4:24 til nå 16 på siste måling. Spør meg selv om ikke det nå er på tide å øke dosering. Jeg er jo nå ca midt på treet i forhold til tabellen. Kommer til å ta dette opp med lege neste gang.
    Er veldig frysen, da spesielt på hender og ben.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Heidi
    Noen som har tips om leger i Follo, Akerskus, Oslo som ikke er redd for andre medisiner en Levaxin? Send gjerne PM.
    Du kan spørre på apotekene rundt der du bor, om de har utlevert Armour eller Liothyronin. I så fall kan du få navnet på legen som har skrevet resepten.

Ta en ringerunde, det kan lønne seg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    85
    Meldinger
    58

Standard

Hei igjen!
    Var å tok nye prøver mandag morgen.
    Har siden sist prøve for 6 uker siden økt til 125 microgram Levaxin og plutselig begynte jeg å merke at jeg følte meg bra.
    Fryser ikke noe særlig , har mer energi og sovner ikke lenger på sofaen kl 20.00...

Var helt merkelig å plutselig føle seg "normal" igjen
    Prøvene mine nå viser:
    TSH 0,30 (0,20-4,0)
    T4 17,2 (9,0-22,0)
    T3 4,4 (2,3-5,7)
    Ferritin 37 (15-200)

FT4 er fortsatt på 63 % og FT3 har kun gått opp fra 59-62 %

Jeg føler meg jo bra nå - men jeg hadde trodd at jeg skulle øke litt til for å bli helt "normal". Men utifra prøvene så ....

Greia er at jeg fortsatt ikke går ned i vekt - selv med bra kosthold og mye mosjon...
    Legen min er fortsatt syk så det er ikke noe hjelp å hente der..
    Bør ft4 og ft3 høyere opp for? Eller vil jeg bli hyper av å øke litt til?

Takknemelig for alle svar

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Blodprøver
    Av Bonzo i forumet Blodprøver
    Svar: 23
    Siste melding: 08-11-07, 22:01
  2. blodprøver
    Av cathrin i forumet Blodprøver
    Svar: 13
    Siste melding: 16-06-06, 20:34

Bokmerker