Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
    baremei Gjest

Standard

Og i tillegg er det lurt å sjekke:

B12
    homocystein
    ferritin - regner med at det blir holdt øye med?

Vanlig med B12-mangel hos dem med hypo. Jern også, men det gjelder tydeligvis ikke deg.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Også vitamin D, da - 25(OH)vitamin D, heter prøven. For lavt nivå av vitamin D kan gi veldig like symptomer som hypotyreose, og man må opp i minimum 75-80 nmol/L før kalsiumstoffskiftet normaliseres - optimalt nivå er et stykke over 100.

baremei Gjest

Standard

Ã…h! Det var godt du sa. Det glemte legen og jeg sist jeg var der, og jeg har vært for lav. Og ikke tatt tilskudd.

Jeg har trøbbel med alle disse pillene, jeg, altså. Når jeg har tatt armour og levaxin har jeg liksom fått nok...

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    NORD-TRØNDELAG
    Meldinger
    7

Standard

Mitt største problem er nok at jeg er litt for feig til å stå på krava, har veldig vondt for å forlange noe overfor lege etc.
    Har fått en del negative tilbakespill gjennom lang tid i trygde/helsesystemet.
    Dette fører til at jeg rett og slett er redd for å komme med noe utspill, da jeg nermest forventer å bli avvist.
    Skjønner at dette er noe jeg må jobbe med selv, men det er ikke enkelt.
    Håper at dette ikke blir oppfattet som "sutring" fra min side, det er et meget reelt problem for meg.

Mvh.
    resi
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Oppfatter det ikke som sutring! Jeg har selv hatt det jævlig i helsevesnet. Særlig de 10 årene det tok før utslagene kom. Jeg har utviklet en alvorlig legeskrekk. Det er ikke greit å håndtere! Selv ble jeg irritert nesten ut av mitt gode skinn, da jeg innså, at de kanskje har ødelagt helsen min for alltid, ved å ikke en gang sette meg på Levaxin for prøveperiode. Jeg hadde jo enormt med symptomer. Og jeg er ikke et unikum av en pasient eller som pasienthistorie. Uansett så gav det dette meg mot til å kreve. Byttet lege og begynte på nytt.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    NORD-TRØNDELAG
    Meldinger
    7

Standard

At du kan bytte lege opptil to ganger i året innen fastlegeordningen er her i kommunen en stor vits, det er kun en lege som har ledig plass her, og det er av den enkle årsak at ingen vil gå til ham.

Kommer nå til å prøve å finne en privatlege som har tid.
    Jeg makter ikke å leve på denne måten lenger, spesiellt ikke når det er omtrent umulig å få gjennomslag for å prøve noen forandringer i medisineringen.
    Jeg føler ihvertfall at jeg ikke har noe å tape på å prøve.

Det må da finnes noen i Trøndelag som er villig til å prøve å hjelpe. (gode forslag mottas med takk)
    Det får bare stå sin prøve at det koster litt å oppsøke privatlege, dette er tross allt et lite offer for å prøve å komme ut av en elendig situasjon.

Mvh.
    resi
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    NORD-TRØNDELAG
    Meldinger
    7

Standard legeredsel?

Jeg har tidligere skrevet at jeg etterhvert har opparbeidet meg et problem når det gjelder redsel for lege og helsevesen.
    jeg må imidlertid komme med et meget positivt innslag nå!

Jeg kom til mitt legesenter på fredag,
    skulle hente resept på imovane.
    Resept var skrevet ut fikk jeg høre, men ingen kunne finne den!

OK, jeg tok den, legen min prøver så godt han kan å være kompis (ære være han for det).
    Han hadde sendt den til meg. Dette har han gjort før også, selv om jeg er blitt bedt om å hente den på legesenteret.

Traff ham imidlertid på gangen inn til labben, da måtte jeg bli med ham på kontoret, selv om han var sent ute til neste pasient. Jeg ba om nye prøver for stoffskifte, dette tok han umiddelbart, rekvirerte labb-prøver uten problemer.
    Ferdig med legen, men med standard skjema for blodprøver i hånda, kom jeg til hun som styrer labben! Det som sto på denne standard-rapporten, var som vanlig kun spørsmål om T4 og TSH.
    Jeg spurte da om dette var vanlig/e tester når det gjaldt stoffskifte?

Svar: neida, hvis det gjelder spesiellt stoffskifte, så har vi et eget prøveark?
    Med mye frem og tilbake, så ble vi enige om en ny dato til uken, resultater av disse prøvene skal dere få, når jeg har dem i hånde.

Men uansett så ser jeg dette som et stort gjennomslag for min del, fordi dette med andre prøver for stoffskifte ikke har vært nevnt for meg før.

Samtidig må jeg si at jeg ikke er fornøyd med min fastleges interesse når det gjelder mitt stoffskifteproblem, det skulle ikke være nødvendig for meg å forklare hvilke prøver de bør ta!
    Ellers må jeg tilføye at både fastlegen og legesenteret har ovenfor meg, gjort en god jobb.
    Det var han som var sikker på at noe annet var galt med meg, helt til han fant ferritinproblemet mitt.

Etter det, har det dabbet av litt, mest pga meg, fordi jeg ikke har orket å følge opp noe som helst.

Dette fører uungåelig til denne konklusjon: legen min prøver/gjør så godt han kan!
    Men det er fremdeles "MIN" kropp vi snakker om!

Dette innlegget skulle jo tilsi at jeg har all verdens kontakt med min fastlege, men jeg har fortsatt samme redsel for å prøve å komme med mine egne meninger!

Ikke mer for denne gang.

Mvh.
    resi

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Så bra at du fikk blodprøvene. Jeg regner med at det er en thyreoideautredning hun henviste til (de prøvene jeg skrev om lenger oppe).

Lege skrekk er desverre noe du sansynligvis vil ha med deg resten av livet. Ã… fortelle dem hva du trenger og ønsker blir vldig vanskelig når man har det slik. Se om du ikke kan finne noen veier rundt det som passer deg og din presonlighet. Som å skrive ned alt du vil ha gjort, og lever det til han, eller send det i posten. Det kan kanskje spare deg for en del stress i prosessen, men det må jo føles ok for deg for det er det viktigste. Kanskje du kan sende mail?

Lykke til med alt uansett.

Mvh Anne Ma
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Forskjell på Levaxin og Armour??
    Av Frustrert i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 12-05-08, 21:29
  2. Levaxin eller Armour
    Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 04-09-07, 13:34
  3. Kombinasjonsbehandling armour og levaxin.
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 28-06-07, 10:20
  4. Levaxin eller Armour ?
    Av Laila i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 18-05-06, 14:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg