Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Lissa ;)

Jeg kom på en annen ting:

Før kvisene ble alt for ille, hjalp det med en utrensningskur som heter Tonidren og som du får kjøpt på Helsekosten. Hjalp flere ganger - om det ikke gikk helt vekk alltid. Men når problemet ble for stort, så hjalp det ikke.

Dessuten blir jeg alltid verre og verre ut over vinteren, også våren - t.o.m. med kviseproblemet. Antar det har sammenheng med tørr inneluft og at jeg oppholder meg lite utendørs i frisk luft.

Jeg oppfatter det slik med lavt stoffskifte:

Alt i kroppen fungerer langsommere enn normalt, også utskifting av avfallsstoffer og sunne ting ut og inn av cellene.

Noen får kanskje nok hjelp av stoffskiftemedisin, andre ikke. For de som ikke får så god hjelp, vil jo alle problemer som det lave stoffskiftet, evt antistoffene, forårsaker bare bli verre og verre siden bremsene på cellenivå stadig er på.

Noen som skjønner et ord av det jeg sier?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

aldså, om stoffskiftet mitt hadde vært normalt, ville jeg fortsatt hatt kviser, men kanskje i mindre grad og de hadde blitt borte fortere? tror jeg henger med sånn nogenlunde

+ at vi som slitermed å kvitte oss med avfallstoffer letter vil få kviser pga det også?

høres logisk ut det der!

en ting som hjelper på problemet er trening faktisk. antar at jeg da svetter ut mye av det som ellers ville "verket ut"...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, du har helt rett her.

Og noe jeg glemte å si: Har alltid hatt tørr hud jeg, aldri fet. Og fikk likevel et økende kviseproblem. Så mine kviser har intet med fet hud å gjøre.

Så det så ;)

Kanskje noen ville ha effekt av badstue? Jeg tåler dessverre ikke den slags varme, men for de som klarer det er det kanskje verd forsøket. Jeg tar solarium av og til pga kviser og mye kroppssmerter - hjelper litt det også.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Ser at du Lissa etterlyser renseprodukter. Jeg bruker nå shiseido så jeg kan jo sende rapport om hvordan det går. Føler at jeg blir ren etterpå i allefall og ansiktsvannet er liksom litt kjølig slik at jeg bruker det om morgenen også for å bli raskt våken.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard 3-step fra Clinique

Har hatt få kviser opp gjennom årene, men noen urenheter i huden.
    Bruker 3-step systemet fra Clinique. Mange som bruker det. Varer lenge, så det er ikke dyrt i lengden. Kjøp de største flaskene. Hemmeligheten er ansiktsvannet som inneholder salisylsyre. De har tre styrker. Anbefaler deg å prøve 2'ern først. Hvis du har veldig fet hud kan du gå over til 3'ern.
    Brukes morgen og kveld. Bruk flate bomullspads.[/code]

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

Dermalogica har jeg brukt med stort hell.

Bestiller gjerne over nett. Har bestilt fra Strawberrynet.com, men tror og man kan finne billigere. Drøy i bruk, så flaskene varer gjerne rundt 5 mnd.

Dermalogica special cleansing gel + multiactive toner.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

glem rensemelk - for å føle seg skikkelig ren så er det skummende gele som er tingen.

jeg får mer uren hud når jeg er på en litt for høy dose levaxin. jo høyere, jo mer uren hud.

så nå har jeg inngpått et kompromiss med litt småuren hud og litt høy dose

for det første tror jeg ikke det finnes noen produkter som tar bort den urene huden, man må ta antibiotikakur osv hvis man har skikkelig akne.

men jeg har iallefall brukt avene produkter på apoteket(alliance har godt utvalg), de har for alle hudtyper. har brukt en rens som er for uren hud(men huden blir ikke uttørret av den). den er grønn i fargen(husker ikke navnet) og er veldig drøy i bruk.
    de har også en fuktighetskrem som er for uren - men tørr hud som heter clean - ac.
    ellers har apoteket masse andre produkter for ulike hudtyper, men jeg ville valgt de for sensitiv hud.

ellers sverger jeg til denne nettsiden: strawberrynet.com, her kan du søke opp produkter etter ulike kriterier. anbefaler veldig loccitane generelt. husk bare å holde deg under 200 kr for å slippe toll

det der med tannkrem er ikke er råd jeg kan anbefale....

ellers gjør overbehandling bare vondt verre.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Treng tips om bra fastlege i Oslo...
    Av Delisa i forumet Hos legen
    Svar: 1
    Siste melding: 02-11-09, 12:41
  2. Tips til endokrinolog i Oslo??
    Av Nettverk i forumet Endokrinologer
    Svar: 1
    Siste melding: 22-03-07, 10:39
  3. Oftebro`s ernærings tips
    Av heisann i forumet Helbred og kosthold