Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
-
14-09-07, 15:57 #11
Jeg og prøver meg på lavkarbo innimellom sukkerkickene;-)
Jeg føler meg mye bedre når jeg får i meg massevis av protein. Altså kjøtt, fisk, egg, etc. + mye grønnsaker.
-
14-09-07, 17:05 #12
Nei det lagrer seg ikke om man ikke spiser karbohydrater, for da omformer kroppen fett til karbo selvOg hvis det er så mye fett man skal spise, så legger jo dette seg i blodårer og rundt organer selv om det skulle være sant at man ikke går opp i vekt av dette.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
14-09-07, 19:52 #13
Re: hvordan kan jeg gå ned i vekt?? AAAGGGHHHHHH.....
Selv om man kan ønske det annerledes, er det nok slik at vekten øker dersom kaloriinntaket overstiger kaloriforbruket. Hvorvidt kaloriene du faktisk inntar kommer fra fett eller karbohydrater, har neppe stor betyning.
Opprinnelig skrevet av heisann
Ifølge min barnelærdom, forbrenner kroppen primært monosakkarider, dvs den enkleste form for sukker - såfremt denne type sukker er tilgjengelig. Dersom sukker ikke er tilgjengelig - eksempelvis som følge av lavkarbodiett - vil kroppen i større grad forbrenne sine fettlagre i den utstrekning det er nødvendig for å matche kaloribehovet ens normale livsførsel krever.
Ettersom kroppen normalt lettest forbrenner karbohydrater i sin ekleste form, kan det tenkes at kroppen vil nedjustere sitt energibehov for å beskytte seg mot svekket tilgang på enkle karbohydrater til fordel for mer fett og proteiner. Hvis dette er riktig, er det mer naturlig at vårt stoffskifte vil gå enda tregere på lavkarbodiuett enn på vanlig mat. Men dette vet jeg intet om.
Jeg skal ikke mene sterkt i den ene eller den andre retning, ettersom dette ikke er mitt fag. Dog er det fristende å reflektere rundt vekt- og kostholdsforskjeller i hhv USA og Japan.Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
23-09-07, 14:23 #14
Jeg har gått på lavkarbo og gått ned 20 kg og er mye mindre sulten. Leste et par atkins-bøker samt leste noen atkins-nettsider.
Veide maten og begrenset meg til ca 50 gram karbohydrater.
fett skal man ikke begrense, og istedetfor spise mer fett.
Behovet for hydrocortison gikk rett ned og jeg var ikke sulten.
Hva jeg spiste:
eggogbacon eller tunfisk til frokost, gjerne med en tomat eller gulrot eller noe squash
og så middagsmat uten potet og planla rester av det til neste lunch.
Bittelitt riskaker og glutenfri knekkebrød også.
Rå gulrot hvis jeg ville spise noe innimellom.
Kokosmelk med glutenfri müsli noen ganger som snacks eller om kvelden.
Det er sant at det er karbohydratene som gjør at fettet legger seg i blodårene.
De som gr på atkins eller lignende i regi av balderklinikken eller lindbergklinikken får målt kolesterolene og lipidene både før og under dietten, og det er ikke påvist noen fare med å øke fettinntaket og senke karbohydratene, heller tvert imot.
-
03-10-07, 14:50 #15
Hei.
Jeg strever også fælt med å gå ned i vekt.
Etter at jeg ble hypo og sluttet å røyke er det "umulig" å gå ned. nå har jeg lset om såkalt vibrasjonstrening. Men maskina koster en del så jeg lurer på om noen av dere har prøvd dette? Den står at den skal være god til å øke forbrenningen og bra for oss med hormonproblemer.
Noen som har hørt noe om denne typen trening?
-
03-10-07, 20:30 #16
Jeg har forsket bittelitt på dette med vibrasjonstrening -- dvs. rare forskninga har det vel ikke vært, men jeg har nå lest litt om det.

Og hvis det jeg har lest stemmer, så har jeg veldig trua på at det kunne vært midt i blinken for meg, i alle fall (har høyt stoffskifte/Graves, men begynner å bli lavt pga. behandling.. har alltid vært tyngre enn jeg bør, og verre blir det vel bare ettersom stoffskiftet synker, tenker jeg).
Vet ikke hvordan det er for den som er hypo, men antar det er grunn til å være forsiktig med pulsintensiv trening for alle som har stoffskifteproblemer - vi bør vel kanskje ikke presse systemene for hardt enten det er det ene eller det andre som er i veien. Selv har jeg i alle fall fått beskjed om å ta det rolig, og ikke pushe meg hardere enn f.eks. en vanlig spasertur. Og selv om det selvsagt er fint og flott å rusle en tur hver dag, så føler jeg ikke at det er noe særlig til trening, liksom. Skulle jo veldig gjerne ha fått litt mer fortgang i ting, etter å ha vært sjukmeldt og stillesittende i et halvt år
.
Uansett, da - det jeg har funnet ut om vibrasjonstrening, stammer for det meste herfra. Apparat til hjemmebruk er dyrt, som du sier, men en rekke salonger/treningssentre rundt omkring i landet tilbyr slik trening (m/veiledning, noe som sikkert er lurt). Oversikt over steder du kan trene finner du på samme nettside. Hvis det er noe i at man faktisk kan få betydelig sterkere muskler og skjelett av å klatre opp på en slik maskin et kvarters tid tre ganger i uka, og altså uten å måtte opp i treningspuls på 180, eller så mye som å bli svett, så er det jo helt fantastisk.
Jeg har tenkt at jeg skulle prøve meg på en slik gratis prøvetime ett eller annet sted her i Oslo, men har bare ikke kommet så langt ennå. Har nok en viss terskel for å gå innom dørene på slike steder - treningssenterskrekk, antakelig. Ofte er det vel vi som trenger det mest som skyr slike steder som pesten, hehe.
Har heller ikke undersøkt hva det koster, men siden disse proffe maskinene koster +/- 50 000,- (
), så vil jeg tro man kan kjøpe seg en god del timer i salong/studio før man kommer opp i nærheten av samme beløp.
Si fra hvis du gir det et forsøk (og kommer meg i forkjøpet)! Ville vært kjempeinteressant å høre om og evt. hvordan det fungerer.
-
03-10-07, 20:46 #17
Stemmer IKKE for meg!! Jeg trener hardt. Max puls over 200. Jeg er snart 52 år og kan trene hardt 7 dager i uken....Jeg er litt lei av å lese at vi med stoffskifteproblemer må ta det med ro....Det gjelder ikke for alle!
Opprinnelig skrevet av jane
Forstår deg godt! Prøv deg frem....Kanskje tåler du mer enn du tror....
Nei - bruk naturmetoden. Den er så mye billigere!
Vi VET at slike lettvinte løsninger hjelper ikke....eller....?
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
04-10-07, 11:44 #18
Hei!
Jeg har gått på viberasjonstrening 3 ganger i uka i ca 5 uker nå. Merker kjempestor forskjell på kroppen. Er blitt mye sterkere i armer og ben pluss at treningen virker oppstrammende på huden.....er jo absolutt ett pluss da
Synes treninga er helt grei å følge, åsså varer den bare i 15min hver gang
-
04-10-07, 12:03 #19
Hei. Det var fint å høre at det virker på deg. Var nettopp i en sportsbutikk og sjekket priser. Den jeg har tenkt på koster kr 3000,-
Opprinnelig skrevet av Alida
Har du gått ned i vekt/gått inn noe?
Har lest mer om dette nå og de har forsket på dette i 40 år (!) Mye brukt på rehabiliteringssentre bla. skal visstnok øke blodsirkulasjonen mye og forbrenninga og minsker kortisolet, lindre smerter.
-
04-10-07, 12:35 #20
Har ikke gått ned i vekt, men har ikke begynt å spise sunnere heller
Tenkte jeg skulle komme meg skikkelig igang ned treninga først. Det ene drar med seg det andre (forhåpentligvis)
Merker det veldig godt på magen at huden er blitt strammere pluss at jeg er blitt sterkere i kroppen generelt. Synes også at jeg har fått mye mer overskudd.
De selger/har solgt vibrasjonsmaskiner på Europris til ca 1000 kroner. Disse er helt greie til hjemmebruk......har en veninne som har kjøpt der og hun er veldig fornøyd.
Lignende tråder
-
ned i vekt
Av kaja1970 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 30-11-07, 11:14 -
Hvordan gå ned i vekt med hypothyreose
Av Tor i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 36Siste melding: 14-10-07, 16:45 -
Vektproblemer i forbindelse med lavt stoffskifte
Av KIDA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 02-01-07, 20:39 -
Ned i vekt
Av grynet i forumet PresentasjonerSvar: 11Siste melding: 11-07-06, 17:11
Svar med sitat
Bokmerker