Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 30
    baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Men baremei, tenk på lille Yvette, som inntar alt dette, spesielt så mye Levaxin - at hun kan tåle det? Det har jeg faktisk lurt på ei stund, men det hjelper kanskje med litt rødvin, Yvette? ;)
    Mange kan tåle mye, det er farten det kommer an på, vet du... Og størrelsen...

Og før de digre koffertene deres spretter opp nå må jeg få presisere: hvor fort man øker dosen, og hvor stor den blir til slutt.

*fnis*

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Mange kan tåle mye, det er farten det kommer an på, vet du... Og størrelsen...

*fnis*
    Er i *fnisehumør* så jeg tør ikke kommentere.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Sorry, Yvette, trodde det var meg du skrev til siden den er "min" tråd, og så har du kommentert noe jeg har skrevet før (om ikke her på forumet?)

Ja, ja, da ser du hvordan det står til her i toppetasjen.

Ja, størrelsen - baremei - men jeg er jo ca dobbelt så stor som Yvette??? Men jeg har jo kanskje økt for fort - det er jo sant. Men jeg blir jo så lei av å ha det slik!

Men treff - ja, det hadde vært gøy. Kanskje det ikke passer for alle, men for noen? I alle fall noen av dere som jeg synes det hadde vært veldig gøy å bli nærmere kjent med ;) In the flesh? Du som er så god til norsk, baremei???

Forsøker å finne det jeg mener nora sa, men uten hell. Fant dette dog:

http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... sc&start=0

Fra n'Finn:

Hei Tor.
    Vi har prata litt for lenge siden om man skulle senke Levaxindosen når man introduserer Liotyronintillegget - eller ikke.
    Tema kom opp fordi mange leger satte ned pasientens Levaxindose, så dette var en etablert praksis.
    Klagere her i forumet meldte om lavere fT4 prøver.

Jeg mener at man ikke skal det, og begrunner dette med at man ikke får mere T4 av å spise T3.
    Eksempelvis : Hvis din fT4 måling er så høy som den skal være, så forandrer ikke denne seg om du legger til litt T3.
    Men fT3 målinga gjør, og det er jo hensikten.

Skulle man redusert Levaxindoseringen vil jo fT4 bli lavere, og et T3 tillegg vil ikke tilføre noe til målingen av fT4.
    Her slår jo min informasjonsresistens til for fullt, men jeg oppfatter det da som om man ikke skal senke Levaxin-dosen.

Altså gikk jeg tilbake til de 150 mg Levaxin jeg hadde begynt å ta i mai. Samtidig gikk jeg opp til de 20 ug Liothyronin som legen sa jeg skulle.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

baremei Gjest

Standard

Jeg har argumenter både for og imot på rede hånd, men nå er det sent og jeg er trøtt, så jeg kommer tilbake til det. Minn meg på det hvis det er litt for stille fra denne kanten. Hvis du vil, da.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jepp, takk for alle gode svar.

God natt og sov godt
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina

Sorry, Yvette, trodde det var meg du skrev til siden den er "min" tråd, og så har du kommentert noe jeg har skrevet før (om ikke her på forumet?)

Ja, ja, da ser du hvordan det står til her i toppetasjen.
    Har sagt det i annet forum og sier det igjen: Du er et funn og et oppkomme av mosomme beskrivelser, så du kan bare ta det til deg. Toppetasjen du! Den er helt toppers. GOD natt til deg kjære Stina. Nå MÃ… du legge deg altså!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Til Stina

Dersom du vurderer å bruke Armour og legen din ikke vil hjelpe deg så går det an å bestille det fra utlandet, men da må du prøve deg frem med doseringen selv altså.

Når det gjelder størrelse og dosering så er jeg ikke sikker på om det stemmer for jeg har en forholdsvis liten kropp ( 50 kg ) og bruker 2 gain Armour og det er visst gangske mye, jeg har ingen hypersymptomer, bortsett at jeg i det siste har følt meg litt trett så jeg skal sjekke det hos legen, men det kan jo ha andre årsaker. Hjertebank og alt dette andre har jeg aldri merket noe til.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, cathrin

Men jeg har nettopp begynt på Liothyronin. Jeg vil gi dette en god sjanse først. Vil jo helst ikke ha i meg noe fra døde dyr (bortsett fra fisk og reker da) ;)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei. Får å prøve å unngå hjertebank, går det ann å dele opp levaxin og liothyroin dosen i 2 og ta halvparten om morgenen/når en orker å stå opp, og halvparten før en slokner på sofa om kvelden.

Det har hjulpet på meg, for jeg tok for liten dose og måtte øke, så jeg fikk hjertebank, men det gikk over da jeg delte den i 2.

Og så syns jeg att du har økt dosen frøktelig fort, men kanskje kroppen din takler det, det gjør ikke min. Jeg må øke veldig sakte og veldig forsiktig. Må ni-dele tabletter for nesten lure de i kroppen uten att jeg veit det sjøl får ikke å få hjertebank.

Og Oftebro sa at jeg skulle ta andre tabletter føre middag, så da syns jeg det blir lettere å huske på, enn at jeg ikke skal ta de om morran med før/etter timer for levaxin og Lio.

Og da jeg bynte på Lio, skulle jeg gå ned på Levaxin dosen, men igjen, det kan jo være pga blodprøvene mine

Og de indre skjelvingene dine er nok en HYPER som er snikende!!!!

lykke til!!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hei heisann - koselig - og tusen takk

Jeg har delt opp dosen fra og med ca april? da jeg økte fra det (usannsynlige) maks 100 mg om dagen til 150... Og jeg tror jeg takler det bedre. Det er kun dette + progesteronkrem ca 14 dager i måneden som har gjort at jeg ikke har så vanvittige PMS symptomer lengre - åja, de er der enda, men langt fra så ille som før ;)

Hva min kropp tåler av økning eller ikke - vet jeg ikke ;) Men "vi" tåler i alle fall ikke mer av "ni-pininga" - det er sikkert ;)

Legen sa også at jeg skulle gå ned på Levaxin når jeg begynte på Liothyronin.

De indre skjelvingene??? Overdosering??? I så fall kun de siste par måneder!!! Har hatt dette i mange år! Tror det er ME eller hypokonderi eller når det var som verst sist: cola og thermo complete = koffein = ME - f.eks. tåler ikke koffein-stimuli ;) Kaffe har jeg aldri tålt, det er så fælt - stinker, gir ubehag, er ekkelt +++ Har forsøkt i flere år fordi jeg trengte energi - fyttikattanoesåekkelt!!!

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Er det mulig å merke så stor forskjell?
    Av Lilje i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 31
    Siste melding: 07-04-08, 23:56
  2. Hvor raskt merke en doseøkning av Levaxin?
    Av lolipop2000 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 10-07-07, 08:42
  3. Jeg kunne tenke meg å… gå… i hi
    Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 20-12-06, 20:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine