Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 24
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    11

Standard Sv: Anti TPO???

Tusen hjertelig takk Hansen..

Har begynt med 50 mg Levaxin, merker ingen bedring, men litt tidlig det kanskje.

Takk for godt svar og for at du tok deg tid.

Ha en flott kveld.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Anti TPO???

Det tar tid med Levaxin.
    Levaxin inneholder syntetisk fremstillt T4, som er et forhormon (prohormon) for det hormonet som er stoffskiftehormonet i kroppen - T3.
    Du kan si at T4 er lagervare for T3.

Legene regner med at kroppens omdanningsprosess fra T4 til T3 er iorden.
    Så derfor regner de også lagerstørrelsen av T4 som et mål på om man har nok stoffskiftehormoner.
    Det kan man også gjøre - men da må alle forutsettningene man legger til grunn også virke.
    Hos mange her gjør det ikke det......

Men - det er ingen grunn for deg til å tro noe annet enn at det funker hos deg.

Kroppen (leveren) bruker 2-3 uker på å lage stoffskiftehormoner av den pilla du spiser. Samme skjer jo når du endrer dosen - ting tar tid.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: jeg var ikke bare en tykk latsabb....

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeg mener, at Nielssigne har før undskyldt for at skrive lange indlæg... Men det er netop de lange og de "modige" indlæg der er brug for her, mere en andre steder på nettet. Jeg husker, at forum-systemet her havde før en default indstilling med limit på længden af indlæg, men det blev lavet om til "uden begrænsninger", netop for at her skulle gerne være anderledes end i det virkelige liv, hvor der ikke lyttes og hvor man ikke tør at sige alt, af frygt for at blive stemplet som hypokondere og underlige.
    Ja, jeg kan godt få dårlig samvittighed over at skrive lange tekster herinde

Jeg er enig med Anisa i, at der ligger en væsentlig pointe i netop at kunne skrive meget i et forum som dette. Mange vigtige passager måtte forkortes med tab af mange vigtige nuancer, hvis ikke, der var god plads. Omvendt jeg ved jo fra mig selv, hvor svært det kan være at overkomme at læse så meget, som man gerne vil !!

Men godt at vide, at nogle alligevel har kunnet bruge det, jeg fik vredet af mig

Jeg har i 20 år haft ondt i kroppen hver dag men de mest dominerende plager af det og diverse andre gener har dog været oplevelsen af at være lukket inde i en krop, der ikke vil være med

Derfor synes jeg også, at det med de psykiske og sociale aspekter er ekstra interessante at sætte sig ind i. Jeg har prøvet på at finde noget om pårørende herinde, men der dukker kun en tråd uden indhold op, synes jeg. Nogen bud?

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    11

Standard Vektøkning ved behandling..

Jeg begynte på Levaxin rett etter påske, så ikke vært behandlet for lavt stoffskifte lenge..
    De siste årene har jeg gått sakte med sikkert opp i vekt, veier nå 20 kilo mer en jeg burde/har gjort....

Noe jeg sliter veldig med nå, er vekt. Etter jeg begynte på Levaxin har jeg gått opp 1 kilo i uka, er dette vanlig???

Fortsetter det slik så triller jeg snart, er jeg heldig så passer bunaden på mandag.. Dette psyker meg helt ut, så missfornøyd med meg selv, tungt er det også. Spiser mindre en ever og trener så fort formen er ok. Hva skjer????

Føler meg litt bedre etter jeg begynte med behandling, er liksom ikke helt på bunn, men fortsatt sykemeldt og tunge dager..

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Vektøkning ved behandling..

Vektøkning er jo ikke noe godt tegn.
    Det er jo det motsatte som skjer hvis stoffskiftet er overaktivt.
    Er det passe så skal det jo regulere vekt og kroppstemperatur sånn passe.
    Når vekta øker tross normal matmengde, tyder det på at stoffskiftet kan være for lavt.
    Altså at Levaxinen ikke har tilstrekkelig effekt.

Så tar ting tid da.
    Ingen stoffskiftemedisiner virker bra før en får nok av dem.
    Gjør du det ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    11

Hei Hansen...
    Går på 50 mg om dagen, fikk ikke starte på større dose. Men tok blodprøver på onsdag, har time til torsdag neste uke... Så aner ikke hva prøvesvarene sier, men regner med økning av dose om det trengs...
    Men syns dette er merkelig selv, man legger vel ikke på seg av Levaxsinen?? Må jo være pga stoffskiftet, får bare smøre meg med tålmodighet..

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Jeg vil bare nævne, at jeg har taget på mens jeg har været på både den ny slags Eltroxin og på Euthyrox ... Det slår ikke til hos mig - på den rigtige måde, i hvert fald. Men det er jo ikke sikkert, det er fedt det hele - der kan også komme frygtelige mængder af vand i kroppen, når medicinen ikke fungerer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Har jo lest mange berettninger om at vektoppgang startet samtidig med introduksjon av Levaxin.
    Det gjorde det hos meg også, men umerkelig de første år. Så ble det mer og mer. På slutten et par kilo i året - i snitt over alle 16 år : 1,2kg/år.

Jeg (legene og) fant aldri noen dose jeg hadde det bra på, så Levaxin passet ikke for meg rett og slett.
    Jeg gikk ned alle kiloene de første måneder på Armour Thyroid.

Nå er det ingen stoffskiftemedisin som virker før en får nok av den, og før den har virket noen måneder.
    Jeg mener at hvis ikke forhold er i bedring etter ett år, er det ingen grunn til å vente 16år, som jeg gjorde, med å skifte til en annen tyroxintilførsel.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Sitat Opprinnelig skrevet av Eva Karin Vis post
    Jeg begynte på Levaxin rett etter påske, så ikke vært behandlet for lavt stoffskifte lenge..
    Hei Eva Karin Jeg forstår frustrasjonen din. Jeg var selv utrolig frustrert over vekten, og at lite matinntak og masse trening ikke gav noe utslag på denne i det hele tatt.

Jeg ser at du har ikke gått lenge på Levaxin. Jeg har gått tilbake til mine egne notater vedr. Levaxin og vekt. Jeg begyte også på 50µg Levaxin som startdose. Begynte i oktober i 2004. Først i oktober 2005 begynte vektnedgangen. Jeg var ikke overvektig pr definisjon, men hadde 12 kg mer enn jeg trivdes med. Fra oktober 2005 til 01.04.2006, altså på ca 6 mndr, var alle de 12 kiloene vips borte. På Levaxin! Så det er fullt mulig å gå ned på Levaxin. For noen, men det er en tålmodighetsprøve av dimensjoner!

Noe annet er at jeg begynte å gå opp igjen i vekt, men det er en annen historie. Da begynte jeg på naturlig thyroxin, og sverger til denne.

Poenget mitt er at:

1. Det er mulig å gå ned på Levaxin.
    2. Det tar tid.

Lykke til med din vei.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Sitat Opprinnelig skrevet av Eva Karin Vis post
    J
    Noe jeg sliter veldig med nå, er vekt. Etter jeg begynte på Levaxin har jeg gått opp 1 kilo i uka, er dette vanlig???
    Jeg vet ikke hva som er vanlig, men jeg opplevde akkurat det samme som deg da jeg begynte på samme dose som deg i desember. Jeg var helt elendig og gikk opp 10 kg. på 2 måneder. Har aldri opplevd makan.

Etter jeg økte dosen til 75 stoppet vektoppgangen. Jeg har gått ned igjen 2-3 kg, men det er væske. Jeg fikk nemlig mye mer væske i kroppen ved oppstart på Levaxin. Har det endel fortsatt, men ikke fullt så ille som det var.

Håper du snart for stoppet dette, for det er virkelig ubehagelig med så stor vektoppgang på kort tid. Jeg fikk bl.a. halsbrann av det også.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. jeg var ikke bare en tykk latsabb....
    Av Eva Karin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 19-04-10, 21:55
  2. Holder det ikke alltid bare med Levaxin, eller?
    Av Caroline i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 12-12-09, 15:16
  3. Legen lurer på hvorfor eg ikke bare kan ta Levaxin som alle andre
    Av Unn i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 29
    Siste melding: 11-11-08, 10:38
  4. Tykk hud på helene
    Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 9
    Siste melding: 23-02-07, 20:35
  5. Jeg skal gifte meg, orker bare ikke starte med forberedelsene..
    Av grynet i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 4
    Siste melding: 18-08-06, 22:21

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn