Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Hybrid View
-
10-02-12, 12:17 #1
Sv: Hjemmelavet smør, smørbart fra køleskabet
Prøvde ikke du også å blande med kokossmør (olje..?) -
jeg tenkte å bestille fra iherb nå...
men kanskje det er like greit å handle øko-produkter i Norge..
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
10-02-12, 18:47 #2
-
11-02-12, 11:58 #3
Vi lige melde tilbage, at resultatet af eksperiment med blandingssmør med (mild smag) olivenolie er..... FANTASTISK!
Jeg kan godt stå inde for en anbefaling med et enkelt forbehold: olivenolien skal være af den milde type. Jeg har nemlig begået samme forsøg for nogen tid siden, uden at være opmærksom på, at den anvendte olivenolie var "stærk" og smørret blev nærmest uspiseligt, af for mange, ellers naturlige i olivenolien - bitterstoffer. Derimod det sidste forsøg gik super igennem!
Kevlin?
TAK for (som sædvanligt) inspirationen!
Du siger noget.... Takket være dit spørgsmål, kom jeg i tanker om den superhelsebringende MCT-olie, der fremstilles af kokosolie. MCT-olie bliver ikke fast ved stuetemperatur/køleskab, så den køber jeg nu på Iherb og tester i MCT-olie-smørblandingen så snart den ankommer. En flaske burde kunne række til 11-12 pakker smør (à 250 gr), så de 19 $ kan hurtigt blive til masser af smørbart smør. Jeg vil nemlig gerne slippe helt for at bruge planteolier, undt. en smule god olivenolie i salater og lidt på kold mad.
Marge har allerede i 2007 postet en tråd om MCT-olie her, men ellers findes der masser af info når man søger på MCT-oil eller MCT-olje, eller MCT-olie.
Blondie.
Vinskab har jeg altså ikke, men måske kunne det være en god ting at anskaffe sådan et? Også alle grøntsager har det bedst af at blive opbevaret i "vin-temperatur", frem for i almindelig køleskabstemperatur.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-07-13, 23:43 #4
Hej Venner

Jeg er nu gået bort fra at bruge olivenolie i min smørblanding. Årsagen er varierende "mildhedsgrad" i de forskellige "milde" olivenolie-produkter. Nu bruger jeg kun MCT-olie. Nærmere forklaring kan læses i tråden om min egen MCT-mayonnaise (og remoulade) HER.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
26-07-13, 08:31 #5
Nå har MCT-oljen kommet. Planen er å lage majones eller aioli, men der er en så fantastisk varm sommer at alle ekstra aktiviteter utsettes. Jeg har to ganger tatt en spiseskje olje før trening, for å ha en lengre metthetsfølelse. Det fungerer bra.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Norge i stor smør-panik
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 22Siste melding: 18-12-11, 18:22 -
Erstatning til smør, margarin og olje.
Av maika i forumet Helbred og kostholdSvar: 8Siste melding: 06-11-10, 17:33 -
Smør med.... soya??
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 8Siste melding: 19-07-10, 18:02 -
Leverer lavkarbomat direkte på døren
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 1Siste melding: 23-04-09, 20:51

Svar med sitat

Bokmerker