Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
-
20-10-11, 20:54 #11
Sv: Trenger hjelp ang lav binyrefunksjon og lavt stoffskifte
Hei igjen!
Tusen takk for et langt svar og oppmuntrende ord
Ja jeg håper virkelig at jeg nå skal bli bedre vist jeg får den rette hjelpen. Magefølelsen sier vel at jeg bør komme meg til Finland..så må satse på at jeg skal skal få det til. Ja hun høres ut som en toppers og dyktig lege.Men må vell kontakte karin for å høre om hun hele tatt tar inn nye pasienter. Så du må nok sende meg kontakt informasjon. Men jeg vet ikke hvordan jeg sender privat melding inn på forumet her...er litt nybegynner skjønner du..
Så bra at man kan reise med Finnair fra Trondheim til Helsinki da.Det gjør jo reisingen litt lettere for min del, men hvordan komme seg videre til klinikken hennes...det tror jeg nok jeg må spørre deg om.
Jeg har netopp kjøpt meg Marc Starr sin bok om Hypotyrose type 2 og kjenner meg godt igjen. Så burde vell ha fått en orntlig utredning på det. Jeg har faktisk tenkt på om det er M.E jeg har, men det er vell lav binyrefunksjon og lavt stoffskifte som ligger bak.Jeg har ikke tatt noen nye blodprøver og salvie prøver siden mars...men skal høre med legen på Balder om han kan ordne nye slike prøver til meg. Greit å se hvordan det står til med kroppen nå. Jeg ser på blodprøve resultatene mine at det alldri er tatt noen prøve på Ferritin.. kortisol i spytt lå på 3,2 i februr i år. Men må nok få tatt nye prøver.
Vennlig hilsen Benthe.
-
20-10-11, 22:24 #12
Hei Blondie
Hvordan fikk du mistanke om OG sjekket at binyrefunksjonen er lav? Jeg hadde en kjempediskusjon med min fastlege, som ikke kan forstå hvorfor jeg vil sjekke binyrene. Jeg forklarte at jeg har lest en bok om binyretretthet som kan utløses ved mye og langvarig stress over flere år, noe jeg har opplevd spesielt i forbindelse med jobben. Fra jeg ble 100 % sykemeldt og måtte søke om uføretrygd, har jeg vært ganske utafor (lettere deprimert). Fastlegen synes jeg burde ta antidepressiva, men der er jeg steilt imot. Psykiater Dag Coucheron mener at antideppresiva skrives ut i for stort omfang av fastleger.
SITAT:: Det ser nemlig ut til at antidepressiva demper følelser mer generelt enn spesifikt. Ikke bare at tungsinnet letter noe - det følelsesmessige registeret minsker, blir flatet ut, og mennesket opplever eller føler generelt sett mindre.
Verdenen blir fargeløs: : Opplevelsene av sorg, smerte og meningsløshet blir nok ofte noe bedre, men gleden i livet, opplevelsen av samhold, natur, arbeid og kjærlighet, høvles ned
Hvordan i allverden bør jeg gå fram for i det minste å få tatt spyttprøver når fastlegen er motvillig og begrunner dette med at slike prøver er dyre? Jeg lurer på om en diagnose eller mistanke om en må ligge til grunn
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
21-10-11, 07:12 #13
Du kan ta spyttprøver og betale selv, se forsiden på forum, venstre side. Eller du kan jobbe videre med legen din. Han kan rekvirere spyttprøver fra Aker, det er gratis for deg. Det står en artikkel på tidsskriftet.no om spyttprøver, let etter den og ta den med til legen. Noen ganger må vi gå noen runder før legene vet nok. De har ikke kjennskap til dette med spyttprøver. Derfor er det lurt å ta med saklig info til dem
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Ny på forumet. Trenger hjelp og råd ang. mulig lavt stoffskifte.
Av devin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 20-10-11, 23:01 -
Trenger en forklaring på lavt stoffskifte
Av Hilde58 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 42Siste melding: 20-02-11, 20:11 -
Presentasjon og trenger en forklaring på lavt stoffskifte
Av Hilde58 i forumet PresentasjonerSvar: 24Siste melding: 24-03-10, 21:41 -
Verdiene med mistanke på lavt stoffskifte? HJELP!!!!
Av Jente25 i forumet Normalverdiene?Svar: 37Siste melding: 12-08-09, 11:13 -
Lavt stoffskifte. Hjelp - håret ramler av
Av lady90 i forumet Lavt stoffskifte, hår og neglerSvar: 2Siste melding: 20-01-09, 06:57
Svar med sitat

Bokmerker