Noen som er glad i tall her?

Mine prøvesvar fra i sommer etter halvannen måned på 50µg Levaxin:

S-TSH 1,7 (0,20 - 4,0)
S-Fritt T4 17,9 (11,0 - 23,0)
S-Fritt T3 4,8 (3,5 - 6,5)
S-Anti-TPO <25 (<100)

Jeg gikk på 50µg i over tre måneder, for fastlegen mente prøvene så bra ut. Jeg var ikke enig. Jeg syns det lignet mer på underdosering og seigpining. Til slutt ble jeg lei, og økte til 75µg. Da hadde jeg akkurat tatt nye prøver før jeg skulle til indremedisineren. Indremedisineren syntes den nye dosen var grei.

Etter seks uker på 75µg ga de verste symptomene seg, men jeg mente det var mer å hente, og bestemte meg for å øke. Pulsen var da i underkant av 60, på ettermiddagene hadde jeg 36,5 i kroppstemperatur, magen var treg, osv., osv. Jeg tok sjansen på å gå opp til 100 med en gang, uten å ta veien om 87,5. Det gikk fint i fire-fem uker, men da ble jeg så mye bedre at det ble for mye. Det ble et daglig prosjekt å bruke opp energien. Jeg la meg stadig senere på kveldene. Hjerterytmen var ikke helt god, med puls som nærmet seg 80. Jeg fikk tilløp til angst. Den trege magen gikk over i det motsatte.

Nye prøver ble tatt. Etter 6 uker på 75µg, og 6 uker på 100µg så det slik ut:

S-TSH 0,01* (0,20 - 4,0)
S-Fritt T4 31,2* (11,0 - 23,0)
S-Fritt T3 5,9 (3,5 - 6,5)

(Ellers var det en haug andre prøver som var bare solskinn. )

Jeg har lest at noen trives godt med verdier over 30 på T4, men jeg er nok ikke en av dem. Nå har jeg vært hos indremedisineren, som stusset over at økningen ga såpass store utslag, dvs. fra nokså hypo til Duracellkanin med en doseøkning på 25µg.

På veien hjem fra indremedisinerenkom jeg på at jeg har gjort enda en endring. Jeg begynte nemlig å ta tablettene om kvelden. Hvis det kan ha samme effekt som en økning på 12,5µg så forklarer det langt på vei at jeg fikk hodet gjennom taket.

Eller?