Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard Fra kvelden til morran. Er det derfor jeg er blitt så elendig?

Jeg har i alle år tatt Levaxin om kvelden sammen m "pilla" mi. Men etter jeg steriliserte meg i juni i fjor har jeg jo sluttet m pilla og derfor tatt Levaxin når jeg har stått opp. Grunn til at jeg før tok de om kvelden er at pilla måtte tas til samme tidspunkt hver dag, og siden jeg elsker å sove om morran så fant jeg ut at kl 21 om kvelden er jeg alltid hjemme og alltid våken så det ble det tidspunktet. (og jeg tok alle piller likt for å slippe å huske ting til forskjellige tidspunkt)

men nå tar jeg den altså når jeg står opp, og kan det være derfor jeg siden oktober/november i fjor har blitt så dårlig? Har ikke vist før nå at jeg ikke skal blande den m melk og mat, så jeg har tatt den og spist frokost, kan virkningen ha blitt SÃ… mye dårligere?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei! det har vært en del postinger på de amerikanske forumet fordi noen ble mye bedre når de begynte å ta thyroxin om kvelden.
    Andre prøvde, noen ble bedre, noen gikk tilbake til å ta det om morgenen. Og noen delte dosen opp i to og ble bedre.
    Uansett må man ha høy nok dose, nytter ikke å rote rundt på for lav dose.
    Hvis du tar levaxin med mat, må du kanskje øke dosen, men siden man doserer levaxin etter den ft4 man selv trenger, skulle det ikke være noe problem.

Så bare ta levaxin når du vil.

Kom forresten over en bemerkning på jcem over at man brente kalorier om natten. Det stod i en artikkel om stoffskiftet og vekt mener jeg. (det fins nå flere artikler som sier at overvekt henger sammen med en TSH over 2 (umedisinert) )
    Da er det logisk at man trenger thyroxin om natten også, og at noen trenger tabletten om kvelden enda halveringstiden skal være 4 dager.

(halveringstid er et begrep man bruker i farmakologien for å beskrive hvor legne medisinen varer osv)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Det der med halveringstiden skjønner jeg fint lite av. For jeg merker på kroppen om jeg har glemt medisinen en dag. Og da jeg prøvde å ta Levaxinen om kvelden fikk jeg ikke sove. Og ble hyper..

Merkelige greier ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

baremei Gjest

Standard

Når man begynner på hormonprevensjon er det vanlig å måtte øke dosen noe.

Ville jo være logisk å anta at man også kanskje må redusere når man slutter med det.

Og at du nå tar medisinen til annet tidspunkt og sammen med mat ville tilsi et annet opptak.

Ville tatt blodprøve igjen, jeg.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg merker også effekt/ikke effekt veldig fort, ned til et par timer.

Lignende tråder

1. Ny og i elendig form...
    Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 06-04-10, 20:52
  2. ELENDIG FORM
    Av pusur i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 1
    Siste melding: 26-04-07, 21:00
  3. Jeg er blitt så glemsk
    Av Thyr i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 30
    Siste melding: 30-05-06, 22:49
  4. Armour kvelden før nye prøver skal tas?
    Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Siste melding: 25-05-06, 20:26
  5. Fikk en datter for 8 mnd siden og følte meg elendig
    Av sørlandet i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Siste melding: 26-04-05, 11:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg