Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Håravfall på leggene

Sitat Opprinnelig skrevet av jolene Vis post
    Takk for linkene. De skal bli med til legen.

Min kortisolprøve(blod)(130-690) var 320 for 18 mnd. siden og det er godt innenfor ref. verdien. Men skal sjekke spyttprøver.
    Mine blodverdier var på omtrent det samme som hos deg. Spyttprøvene var ikke gode...særlig morgen og kveldsprøve...

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hos mennesker fra 30-års alderen og opefter betyder hårløse lægge på op til 2/3 dele af deres længde fra anklen af - et klassisk symptom på sekundær kønshormonmangel, med udspring i underfunktionen af binyrer.

Man tænker altid først og fremmest på at binyrerne producerer cortisol, adrenalin, aldosteron + flere andre "adrenale" hormoner. Der bliver altid overset, at binyrerne producerer også hele 25% af østrogener hos kvinder og 65% (65!!) af androgene hormoner hos mænd. Det er disse "binyre-fremstillede" kønshormoner, hvis mangel på kan give "hårløse" lægge hos "binyre-svage" over 30 års alderen.
    Ja, dette har jeg også erfart. Ved binyreproblemer blir nedre del av leggene hårløse.

Men da jeg hadde lavt/ubehandlet stoffskifte opplevde jeg at alt vokste seinere. Det var vel den eneste fordelen ved lavt stoffskifte tenker jeg.
    Sist endret av Lisbeth; 10-11-10 kl 22:31 Begrunnelse: Lagt til noe.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Håravfall på leggene

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hos mennesker fra 30-års alderen og opefter betyder hårløse lægge på op til 2/3 dele af deres længde fra anklen af - et klassisk symptom på sekundær kønshormonmangel, med udspring i underfunktionen af binyrer.

Man tænker altid først og fremmest på at binyrerne producerer cortisol, adrenalin, aldosteron + flere andre "adrenale" hormoner. Der bliver altid overset, at binyrerne producerer også hele 25% af østrogener hos kvinder og 65% (65!!) af androgene hormoner hos mænd. Det er disse "binyre-fremstillede" kønshormoner, hvis mangel på kan give "hårløse" lægge hos "binyre-svage" over 30 års alderen.
    Jeg kan ikke huske når - eller om - jeg har hatt hår på leggene.
    Eller armene for den saks skyld - vennene mine kalte meg den hårløse apen en stund.
    Ingen av mine slektninger mangler kroppshår, og selv om jeg nå har brukt erfa og kortisol,
    så har jeg ikke fått noe mer dunhår på kroppen, men muliggens i ansiktet.
    Skal holde et øye med dette framover.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Aug 2010
    Meldinger
    81

Jeg gjorde en ny oppdagelse i går etter å endelig ha fått ork til å fjerne litt legghår, de kommer jo nesten ikke ut igjen;) skal ikke klage over det altså siden leggene før har vært stinkende allerede samme kveld. Nå dagen etter er de like silkemyke;) spennende om dette har med stoffskiftet å gjøre. Har tatt blodprøver i dag.
    Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
    Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp
    .

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Håravfall
    Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte, hår og negler
    Svar: 7
    Siste melding: 24-08-07, 15:59
  2. Håravfall
    Av pusur i forumet Lavt stoffskifte, hår og negler
    Svar: 2
    Siste melding: 18-04-06, 17:54