Viser søkeresultater 11 til 20 av 27
-
15-01-07, 16:36 #11
ja, jeg mener uker.
Vi er jo alle forskjellige, men det gikk nok over et halvt år før jeg begynte å føle meg sånn noenlunde ok. Det er bare de siste ukene at jeg har opplevd en slags kontakt med mitt gamle jeg. De første ukene/månedene var det to små skritt framover og et tilbake.
Hvis jeg var i dine sko, ville jeg konsentrert meg om å spise sunt, gå tur og vente med rensingen til stoffskiftet er i normalt gjenge igjen.Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
07-02-07, 07:33 #12
De siste dagene har jeg hatt problemer med hendene,de sovner,slik som hvis du har ligget på dem,pitrer i dem.
så blir de varme inni.
Dette kan komme når som helst på dagen,og varer i 30-60 min.
underarmene mine er da rara og varme også. De SER ikke rare ut, men kjennes rare, varme,kraftløse.
Har dette noe med Neo å gjøre?Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
07-02-07, 18:32 #13
Kan du ikke få redioaktivt jod eller operasjon?
Opprinnelig skrevet av sandra
Jeg gikk først på Neo Mercazole men ble allergisk (elveblest o.l.) så jeg sluttet. Etter det fikk jeg radioaktivt jod.
Klara
-
07-02-07, 22:28 #14
Jeg har elveblest jeg også, har hatt det siden noen dager etter oppstart på neo.
Merker at det går 1-2 timer etter inntak av neo før kløen kommer, tar da clarytin(allergimed).
Jeg skjønner ikke noe av dette lenger, har vel mistet evnen til å orke å skjønne så mye.
Jeg blir sykere av neo, har gått på en skikkelig smell(depresjon)nå.
hjernen fungerer ikke, veldig brain fog,greier ikke følge med,kan se lenge på tv, mannen min tror jeg følger med, men jeg greier ikke SE det jeg ser, hjernen bearbeider ikke slik at det lagres i hukommelsen.
jeg er så sliten av dette stoffskiftet, alt går i stå for meg, jeg prøver alt jeg kan å holde depresjonen unna, holde tårene inne, late som jeg er ett normalt menneske for omgivelsene mine..balanserer på ei tynn line føler jeg.
vet ikke hva jeg skal gjøre, har mistet handlekraften som jeg trenger, vond sirkel.
Jeg fryser hele tiden nå...skjønner ikke hva som skjer med meg.
Tar jeg for høy dose? for lav dose?tåler jeg ikke medisinene?eller hva er dette?
prøver å tenke positivt, på sommer og slikt, men det monner ikke til å få frem gleden.
Huden er så tørr, det blir sår når jeg klør pga elveblesten.
Jeg ser mannen min blir usikker på hva som skjer med meg..jeg greier ikke berolige han, for jeg er redd selv.
jeg er ikke meg selv for tiden.
skal jeg slutte med neo?
er det noen som har noen gode råd til meg?Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
08-02-07, 00:01 #15
Dette er tatt ut av teksten i felleskatalogen på Neo.mercazole: http://www.felleskatalogen.no/
Som du ser så finner du bare hudutslett som bivirkning. Ellers synes jeg det virker som om du har fått en Hypo episode. Det ligner veldig mye på slik jeg hadde det da jeg følte meg mer død enn levende uten Levaxinen. Kanskje Neo'en blokkerer for mye?Bivirkninger: De mest hyppige bivirkningene, som oftest milde, er kvalme, hodepine, artralgi, milde gastriske forstyrrelser, hudutslett, pruritus og urticaria. Blod: Benmargsdepresjon som kan føre til agranulocytose. Sjeldne tilfeller av pancytopeni/aplastisk anemi, svært sjeldne tilfeller av hemolytisk anemi og isolert trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme, milde gastriske forstyrrelser. Hud: Hudutslett, pruritus, urticaria. Håravfall. Lever: Leverforstyrrelser, oftest gulsott. Muskel-skjelettsystemet: Isolerte tilfeller av myopati hos myalgipasienter. Neurologiske: Hodepine.
Du skal være klar over at tørr hud er et symptom på lavt stoffskifte. Og elveblest kan du gjerne få av annet også. Om legen mener du skal ta den dosen du tar nå , så forsøk noen reseptfrie allergipiller mot elveblesten. Man kan bli sliten o gtrett av så mye allergiske utslag.
Ring legen din i morgen du. Man kan ikke ha det slik i lengden, det er alt for trist og leit!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
08-02-07, 07:46 #16
Tusen takk for svar Anne Ma.
På hvilken prøve kan jeg se om neo blokkerer for mye nå?
Hva er dette med hendene mine? min t4 var for 3 uker siden økt fra 17 til 19, man kan da ikke bli så uttafor av en slik liten økning? min t3 ligger ganske stabilt på 3,9
nå er det 2 t siden jeg sto opp og hendene mine er fortsatt dovne og pitrer, det er værst med midtre finger på begge hender.
kan dette med hendene ha med b-12 å gjøre?min b-12 ligger på 250, jeg leste ett eller annet sted her at man kunne få anemisymptomer om b-12 lå under 300.
Legen min mente jeg ikke trang b-12 fordi det lå innenfor ref.
Jeg er i utgangspunktet ei spinkel jente på 160, fra aug til nå har jeg vokst ut av alle buksene mine.
hva iallverden er det med meg for tiden?Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
-
08-02-07, 17:54 #17
Det høres ut som om du holder på å bli hypo synes jeg... Det er bare på T4 og T3 tror jeg hvor man kan se hvordan Neo'en virker. De medisinene blir brukt for å hemme den stimmulerende TRAS'en du har. Og det er ikke mulig å teste om den er stimulerende eller blokkerende, så det kan være vanskelig å gjøre noe med. Jeg hadde blokkerende TRAS og fikk beskjed om at det plutselig kunne snu til stimulerende. Det kan hende det kan gå andre veien også..
Jeg er selv mye plaget med lignende ting. Deler av det ser ut til å høre sammen med at musklene mine har stivnet helt. Men ikke alt. Det med fingerne dine er nøyaktig likt slik jeg har det, og fysioterapi har ikke hjulpet på det! Men på dovne prikkete armer ser det ut til at fysioterapien gjør forandringer. Jeg følte alltid at jeg ble nummen / lammet i armene ved å ligge, men det er nesten borte etter 5 behandlingernå er det 2 t siden jeg sto opp og hendene mine er fortsatt dovne og pitrer, det er værst med midtre finger på begge hender.
Jeg har også begynt å ta B12. Jeg er ikke utenfor ref.området jeg heller. Sist vi målte lå jeg på 221 og nederste grense er 140. Har ikke merket noe til det enda, men jeg må vel gi det ei stund til før jeg kan felle en dom på temaet ;)Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
08-02-07, 22:01 #18
hvordan vet du at DIN Tras er blokkerende?
Kan det hende jeg er slik som deg, at jeg har graves, men med blokkerende Tras?hvordan skal legen min finne ut dette?
ikke bli oppgitt over meg nå da, jeg vet jeg maser fælt, men det er bare her på forumet jeg kan få svar jeg kan skjønne.
Selv om jeg ikke skjønner dette med TrasJeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
-
08-02-07, 22:39 #19
Du plager meg ikke kan du vel skjønne.
TRAS er en forkortelse for TSH receptor antistoff. Dette antistoffet når det er stimulerende gjør at kjertelen over produserer T4 og får TSH'en til å bli lav.
Det at jeg vet at TRAS'en min er blokkerende er at de andre prøvene sier at jeg har lavt stoffskifte. Og dine prøver sier at du har høyt stoffskifte og der med stimulerende TRAS. Det er ikke mulig å gjøre noe med blokkkerende TRAS, mens ved stimulerende TRAS gir de Neo Mercazole. Så hvis legen har satt deg på Neo M, så vet du at TRAS'en er stimulerende. Neo M. hjelper på TRAS'en og der med på det høye stoffskiftet.Hilsen Anne Ma
-
08-02-07, 23:01 #20
Jeg reiste på laben og tok nye blodprøver imorges, skulle gjort det for ei uke siden, fordi jeg har legetime på mandag, men jeg utsetter alt mulig for tiden. så da er det bare å sjekke resultatene igjen på mandag med legen da.hun på laben sa prøvene var klare til mandag.
Det betyr jo at de kan gjøre det så kjapt, før har de sagt at det tar en uke.
Jeg har en sønn i tenårene.
Da jeg kom inn på rummet hans for å gi nattaklem sa han:mamma, jeg er veldig glad i deg og stolt av deg, du gjør ditt beste selv når du er syk, når lillesøstra mi maser osv.du lager mat og gjør noe for oss hele tiden, derfor er jeg stolt av deg.
Herregud..så heldig jeg er midt oppi alt dette. Jeg har en sønn som ser og tenker...jeg ble helt på gråten.
Det er slike ting som får meg til å holde ut og å gå videre.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Lignende tråder
-
Neo - Mercazole
Av nettisen i forumet Høyt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 04-04-09, 22:38 -
effekt av Neo mercazole?
Av april i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 23-05-08, 07:55 -
Etter ett år på Neo Mercazole...
Av Kikkeline i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 28-03-08, 17:51 -
Neo-mercazole: bivirkninger
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 34Siste melding: 09-02-07, 22:10 -
Andre forums
Av nora i forumet Nyttige linkerSvar: 2Siste melding: 02-09-05, 14:51