Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
28-03-08, 07:02 #1
Bruker
- Medlem siden
- Mar 2008
- Meldinger
- 8
Etter ett år på Neo Mercazole...
Nå har jeg brukt Neo Mercazole i over ett år, og merker ingen bedring.
Husker ikke helt verdiene mine, men, legene er ikke fornøyde med de, så har selvsagt fortsatt med behandlingen.
I dag skal jeg på kontroll igjen, og har tenkt å bringe operasjon på banen.
Jeg er forresten 23 år, og har ingen barn, men, lysten er der selvsagt (hadde det ikke vært for det, hadde jeg sikkert hatt tålmodighet til å vente ett halvt år til), så det er en stor grunn til at jeg ønsker operasjon.
Også det at jeg har disse opp og nedturene da *sukk*
En uke er jeg høyt og lavt uten å bli særlig sliten, mens andre uker er det er ork å stå opp.
Er ganske lei dette her, og ønsker å fungere i hverdagen...
Men, det jeg vil fram til er:
Gjør jeg rett i det å nevne operasjon?
Eller bør jeg fortsette på Neo Mercazole?
Takk for at du orket å lese dette, og beklager for rotete innlegg...For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
28-03-08, 14:41 #2
Graves sykdom kan typisk brenne ut etter 18 måneder med eller uten neo-mercazole, så jeg personlig ville sagt at du burde vurdere å holde ut i 6 mnd til.
Du har høy TRAS ennå?
Hvilken behandling får du, neo-mercazole eller block-and-replace.
Hvilke prøver er gale? Antistoffene eller lav TSH? Hvordan er din ft4 og ft3? Er du over-eller undermedisinert?
Det står met om graves og antistoffer på Elaine Moores sider
http://www.suite101.com/writer_articles.cfm/daisyelaine
http://www.suite101.com/welcome.cfm/graves_disease
og på forumene hun er på.
-
28-03-08, 17:51 #3Hildemor Gjest
I din alder hadde jeg garantert holdt ut lengre hvis ikke det var noe galt med min kjertel.
Operasjon for og fjerne den betyr livslang behandling med Levaxin som igjen absolutt ikke gir deg noen garanti for og bli frisk.
Som nenvt i det andre innlegget her kan din sykdom brenne ut og du blir frisk igjen. Jeg skulle gitt mye for at akkurat det hadde skjedd med meg
Jeg ble til slutt behandlet med radioaktivt jod og er i dag avhengig av medisin for resten av livet og svinger mellom høyt og lavt som en jojo. Det behøver selvsagt ikke bli slik for deg - men her hadde jeg jammen tenkt meg godt om selv om jeg vet hvilket mareritt det er og ha høyt stoffskifte.
Svar med sitat
Bokmerker