Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    5

Standard Sv: Frustrert Frue

Har vært bortreist noen dager, så jeg har ikke fått fulgt med på tråden.
    Har vært hos legen. Fikk Liothyronin i tillegg til levaksin,skal ta 100mg levaksin og 10 mg liothyronin.Denne dosen skulle tilsvare den rene levaksin dosen jeg har tatt til nå.Er det noen av dere som har erfaring med liothyronin,når på døgnet det er best å ta denne? Bør den taes alene eller sammen med levaksin? Når det gjelder levaksin dosen og tidspunkt så passer kvelden bedre p.g.a jobb.Har heller ikke hatt problem med å sovne på kvelden. Eneste hvis jeg våkner etter å ha sovet litt, kan jeg ha litt problem med å sovne på nytt.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av nicken Vis post
    Har vært hos legen. Fikk Liothyronin i tillegg til levaksin,skal ta 100mg levaksin og 10 mg liothyronin.Denne dosen skulle tilsvare den rene levaksin dosen jeg har tatt til nå.
    Nå er det veldig viktig at man ikke trapper ned på levaxin da, når man starter på t3 tillegg. Fordi da er du jo tilbake til utgangspunktet ditt og kanskje dårligere fordi det er viktig å ha en høy ft4 verdi.. Tror det er gjort en studie/forskning på dette også, hvor kombinasjonsbehandling kom dårlig ut fordi man reduserte på levaxindosen.
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Du bør ta t3-en på morgenen fordi det er stor fare fordi du både blir mer våken og aktiv av denne.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Enig med dere.
    Nicken bør ikke endre sin Levaxindose hvis denne har vært nogenlunde, den høres alt for liten ut også ?
    Og jeg ville tatt både Lev. og Lio. med det samme gluggene tenderer til å åpne seg.
    For det er på den måten en frisk kjertel gjør det.

Mange sier at det er det samme når på døgnet man tar Levaxin - T4 er jo bare lagervare, og brukes ikke på lenge.
    Men det er nå sånn da at fritt T4-nivået stiger med opp til 20% i den tiden det tar for dosen å finne bindeproteiner.
    Det kan påvirke den døgnvariable hormonsyklus i uheldig retning når man skal sove - og i positiv retning når man skal stå opp.

Av samme grunn må dosering utebli til etter man har tatt blodprøve.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    5

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Enig med dere.
    Nicken bør ikke endre sin Levaxindose hvis denne har vært nogenlunde, den høres alt for liten ut også ?
    Og jeg ville tatt både Lev. og Lio. med det samme gluggene tenderer til å åpne seg.
    For det er på den måten en frisk kjertel gjør det.
    Legen var redd for at jeg ville få for mye levaksin hvis jeg fortsatte med 100mg /5 dager,og 200mg/2 dager. Har ikke hatt symtomer på forhøy dose ved økninger tiligere(har prøvd å øke på egenhånd i perioder,for å se om kroppen ble noe bedre, 125mg/5 og 225/2)Så nå har jeg tenkt å være "ulydig " å fortsette med den opprinlige dosen levaksin i tillegg til liothyronin. Skal som du sier n`Finn ta medesinen om morgenen.Har hørt av ei veninne at det var viktig å ta levaksinen på samme klokkeslett hver dag,og det kan bli litt vanskelig på morgenen.

Har jo ikke tatt liothyronin så lenge,men verk/stiv nakke er helt borte.Skal bli spennende å se om dette fortsetter,eller om det bare er normale svingninger.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Om at levaxin bør tas på morgen/kveld strides de lærde. Det har kommet noe forskning som tilsier at den kan virke bedre tatt på kvelden. Siden levaxin er depottablett så er det ikke så farlig om det varierer noen timer. Det er mye verre at liloen varierer ... Den bør tas til samme tid daglig.

Jeg tipper at det viktigste med levaxin er at
    - du FÅR tatt den (mange glemmer)
    - at du får tatt den uten jerntilskudd (viktig - minst 5-6 timer unna jerntilskudd)
    - at du får tatt den uten kalsiumtilskudd (3-4 timer mener jeg å ha lest)
    - helst minst en halvtime unna måltid

Videre har det kommet en rapport som antyder at opptaket av den kan bli bedre sammen med c-vitamin.

Selv tar jeg den nå på kvelden. (Har tidligere tatt den på morgenen) og merker ingen forskjell på det, annet enn at jeg har lyst til å si at jeg er varmere om natta nå.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Frustrert!
    Av cirstyn i forumet Frustrert og lei
    Svar: 7
    Siste melding: 05-06-10, 22:26
  2. Frustrert!
    Av cirstyn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 0
    Siste melding: 03-06-10, 11:05
  3. Frustrert !
    Av benita i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 26-02-08, 10:42
  4. Frustrert og forvirret
    Av munch i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 01-05-07, 14:58
  5. Frustrert
    Av Rafael i forumet Hos legen