Viser søkeresultater 11 til 20 av 110
-
16-12-09, 08:26 #11
Sv: Endelig er jeg kommet dit jeg skal :)
Hei Qa

Fint at du fant forumet og ikke minst at du omsider har fått diagnose og behandling. Det er tøft før man får dette på plass.
Ønsker deg god bedring
-
19-12-09, 21:34 #12
Vi har ikke orka å gjøre så mye foreløpig, men vi har hatt et helvete i forhold til tilrettelegging av skole. Så det er der vi har lagt inn alt.
Er vel på tide å begynne å ta tak i resten av ting også. Venter jo på at jeg brått skal få masse overskudd snart. Er jo lov å håpe.
-
20-12-09, 01:02 #13
Det er synd å høre at dem ikke er kommet litt lengre i skole norge, har vært der!
Har du ikke fått et godt forhold til skole,kommune og Nav har dessverre helvete bare begynt,
Ikke for å ta pusten fra deg men for at du må krumme nakken,
Dette er vel litt utenfor dette forumet selv om det har stor innvirken på din helbred.
En dag jeg orker å skrive en del skal jeg skrive en melding til deg utenfor forumet for vi burde egentlig vært på forumet for Aspergers pårørende,
selv om jeg ikke kan fri meg for tanken på at det er faktisk en del foreldre med vår diagnose som sliter med barn som har div. utviklings forstyrrelser
og andre fysiske diagnoser som ligner våres.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
20-12-09, 08:57 #14
-
20-12-09, 11:43 #15
Jeg var ikke så veldig høy med den eldste, men med mellomsta som har asp var jeg høy og ble operert når hun var tre,
den eldste viser tegn til å være litt høy, ikke for tynn, nydelig trenet kropp, men hun dytter på hva som helst uten at det skjer noe, det er humørsvigningene hennes som bekymrer meg mest, så jeg har bedt henne om å ta blodprøver til neste gang hun skal til legen.
Minstemann har jeg ikke merket noe spesielt på men jeg følger med, hun er vanskelig å få igang men man kan ikke rope ulv for alt,
jeg følger med foreløpig.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
20-12-09, 14:23 #16
Fint foredrag av forfatter Gro Dahle, som har Aspbergers syndrom http://www.nrk.no/sok/index.php?q=P2...on&getfields=*
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
20-12-09, 15:34 #17
Gro Dahle er flink til å få frem asperger på en positiv måte.
-
20-12-09, 20:07 #18
Skal jeg kikke på,
Aspergers barn gir mye fint, selv om det til tider kan være slitsomt,
merker det mest hvis jeg har dårlige dager og jeg slurver med rutinene,
da får vi gjennomgående dårlige dager,
jeg blir sliten og dårlig og hun blir frustrert.
Det er mest glemselen som ødelegger noen ganger,
det at jeg glemmer ting og er tåkete i hue, ingen god kombinasjon når hun trenger faste rutiner og forhåndsvarsler på hva som skal skje.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
09-01-10, 20:46 #19
Oppstart Levaxin, oppfølging og fungering
En uke før jul startet jeg på levaxin 50µg. Sammen med resepten fikk jeg en time 12 uker senere.
Ut fra hva jeg leser her virker det som om folk tar nye blodprøver og doserer opp litt fortere enn det. Er det riktig, eller er det vanlig med slik det er nå?
Jeg har lest litt rundt her og sett at folk har reagert litt i starten på Levaxin, i forhold til hjertebank etc. Slike ting har jeg ikke hatt. Heller litt motsatt.
Første uka på medisiner var det en "fryd" å være meg for jeg fungerte mye bedre. Jeg kunne gjøre ting hjemme uten å ta pauser hele tida. Jeg kunde dra på kjøpesenter som var fult i julestri uten å bli fryktelig svimmel osv. En annen merkbar ting var søvn. Jeg klarte endelig å sove bra og våknet tidligere og hadde langt mer å gå på.
Men deretter har det gått rett nedoverbakke. Jeg er blitt en sofaperson igjen, og jeg sliter stadig mer med å komme meg opp om morgenen. Kroppen verker mye mer enn den har gjort på lenge, og jeg er mye mer svimmel og tom i hode igjen. Jeg gjør virkelig dumme ting og er ukonsentrert så det holder. Orker ikke for mye bråk og er utålmodig.
Joda jeg har vært sånn tidligere, men etter lengre periode med sykemelding (over 1 år) har jeg fått hvilt såpass at jeg har fungert på en måte bare jeg ikke gjorde for mye, som f.eks. husarbeid etc.
Er det noen andre som har lignende erfaringer, men først kortvarig mye bedre og så generelt mye dårligere? Og kommer det til å være sånn i et par måneder til, frem til jeg har time hos legen?
-
11-01-10, 07:08 #20
Sv: Oppstart Levaxin, oppfølging og fungering
Jeg syntes 12 uker virket lenge for oppfølging,
jeg går fast til kontroll 1 gng pr. mnd,
tror dette er et minimum for å få en jevn og god oppfølging ifht tilpassing.
Også må man være klar over at fysiske utskeielser og negativt stress er triggere for å bli dårlig,
eks: på fredag var jeg rundt på byggevare butikker for å få tak i materialene jeg trengte til det kom arbeidfolk i helgen,(hjernakalkulatoren gikk på høygir)
lørdag hentet jeg byggevarene(fikk dem til å pakke hengere ferdig)
og i går spilte minstefrøkna 2 håndballkamper i en kald idrettshall.
I dag; sitter som en apatisk tåkedott, hvert bidige ledd verker, har problemer med å holde meg våken når jeg nå sitter med pc på fanget og prøver å skrive noen linjer, tror jeg begynner å bli skikkelig forkjøla igjen(skulle gjerne ha fjerna bihulene).
Så i dag skal jeg gjøre minst mulig på lengst mulig tid, kansje dagen i morgen blir bedre.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
Lignende tråder
-
Damens dagbok. Mitt lave stoffskifte har 10 års jubilerium i år
Av Damen i forumet DagbokerSvar: 125Siste melding: 13-10-10, 22:50 -
Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?
Av Stavanger i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:51 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14 -
Depresjon og lavt stoffskifte
Av -diab- i forumet DepresjonSvar: 4Siste melding: 27-07-07, 00:10 -
ny her: lavt stoffskifte, våkenhet, psyke, depresjon
Av sloevingen i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 13Siste melding: 26-12-06, 14:16
Svar med sitat

Bokmerker