Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
-
19-06-10, 02:56 #11
Sv: overdosering- forskning på bivirkninger
Du må ikke være så bastant n'Finn. Du har vel lest i tråden min at jeg ligger på godt over 40 hele tiden???.....høyeste måling T4 - 94 ble målt på Rikshopitalet sist måned.
Jeg har ikke hatt T4 under 40 på godt over et år. Legene "suger" etter og finne bivirkninger/overdosering, men klarer ikke å finne noen verdens ting. Dagene mine er bedre enn noen sinne.
(men hva som egentlig feiler meg skulle jeg like og vite litt mere om....)
-M-
-
19-06-10, 06:31 #12
Hmm.... jeg har nu over flere år haft FT4 på mellem 28 og 30+, og trives. Men det er jo Thyroid jeg bruger siden 2006, så måske er der forskel her?
Jeg må lige føje til, at jeg er en "selvbehandler" og succesivt tilpasser dosen efter årstider, efter forventede anstrengelser hver dag + efter symptomer i øvrigt. Min læge har erkendt, at årtiernes speciallægehjælp har totalt fejlet og så nøjes h*n med at skrive recepterne på Thyroid.
Ja, generaliserninger er altid småfarlige idet der altid findes undtagelser fra, hvad eksperterne hævder i deres fulde af tal tabeller.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
19-06-10, 09:59 #13
Jo, Pluto - jeg er vel litt bastant, og det må jeg bare leve med.
Og uttrykket er ment som en s p i s sformulering.
Men jeg har en hovedregel, og det er at det kun finnes en regel som er uten unntak (den reglen du vet...) Og jeg lever nok etter den også, men er ikke så flink til å opplyse om det.
Så er du jo ganske unik da Pluto, er vel den eneste her nå, men det har vært en før kan jeg huske.
Og Anisa er ganske nær kan jeg se (visste jeg ikke )
Og jeg mener jo at så lenge man trives med behandlingen og så lenge det hjelper på symptomene, så er behandlingen rett i min forstand.
Det er jo en behandlingsform som er i bruk på celleresistens. Der har man en forklaring og en hensikt - når man ikke vil akseptere pasientens kliniske tilstand og behandle etter den, kommer fagkunnskapen i villrede - de kan ikke måle feilen, og statistikken stemmer ikke - UHA.
Men du vil jo, som alle andre gjerne finne årsaken Pluto ?
Hva har du av gentester ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-06-10, 12:10 #14
Interessant det du sier om hvor du ligger, Anisa. Jeg visste at du lå litt høyt, men ikke så høyt! Hvor ligger FT3 hos deg? Og mener ikke legen at du ligger for høyt? Spennende lege!
Anisa, har du testet ut formen på lavere FT4? Ble du sløv da?
Jeg har tenkt på det, jeg ser en del familier rundt her vi bor hvor det er en idrettsmamma eller en idrettspappa og flere idrettssønner eller døtre. Og de virker temmelig hypre på meg, de fleste av den typen. Og det hadde vært spennende å tatt FT4 og FT3 på slike mennesker og sett hvor de lå? For de er jo slik de er, ikke sant? Det er jo normalen for dem å alltid virre rundt og sparke en ball, stå på rullebrett, sykle og løpe i skogen. Jeg tror jo at det du skrev ett sted, Anisa, om at FT4 er satt for lavt for en del aktive mennesker.
Legen på Balder mener at jeg kan pådra meg hjerteproblemer hvis FT3 og FT4 blir for høy, og da mener han litt over skalen. Jeg tar det med en klype salt, jeg har jo lest Broda O Barnes som sier at det nesten ikke finnes hjertelidelser hos mennesker som bruker Thyroid. Da jeg gikk på 4.75 grain var jeg litt hyper, jeg merket det da jeg gikk ned, at jeg ble roligere, mer avslappet. Og det kjentes bedre ut å være på en lavere dosering. Men nå har jeg nettopp gått ned til 3,25 grain, og lurer på om jeg nærmer meg en grense for å bli snart bli underdosert. Jeg skal følge litt med
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
19-06-10, 13:02 #15
Jeg har svaret i "min" egen tråd Westhroid Ruth
(for ikke at lokke denne tråd for langt væk fra det oprindelige emne).
Jeg har tænkt meget over det, men skrevet kun lidt. Sidst i tråden "Normalområdet" findes ikke
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-06-10, 22:44 #16
Blondie.
Du sier du har en FT4 på 18 og TSH på 0,05 . Jeg følte med i dårlig form når min FT4 lå på 19 og TSH på 0,02. Jeg føler meg aller mest i form når mine verdier på FT4 ligger på 15-16 og TSH rundt 1. Da har jeg minst plager på alle symtomer , men mitt problem er å ligge stabilt på denne målingen. Der er jeg ikke i mål enda. Fyker altfor mye opp og ned .......
Bare min erfaring vedr målinger......Levaxin pga lavt stoffskifte siden 2007, nå også diagnose høyt stoffskifte, total forvirring.....
-
22-06-10, 09:05 #17
Der sier du noe viktig - jeg har ft4: 12 og tsh: 1,28 fra 8 år før jeg oppsøkte legen på grunn av slapphet. (De prøvene ble tatt i fm. med bestilling av p-piller og som sådan ikke fastende, og antakelig et godt stykke utpå dagen og er ikke dermed direkte sammenliknbare, men de er iallfall fra en periode da jeg følte meg frisk.) Og jeg følte meg bedre da enn jeg gjør nå med ft4 på 14... (TSH er for høy ennå da, men den skal man jo ikke kjenne... )
Så hvor man trives er 1) veldig avhengig av medisineringen (Siden armour og andre kjertelprodukter også tilfører t3 vil de virke annerledes enn rene t4-produkter) og 2) veldig avhengig av den enkeltes kjemi - det er jo tydelig at ikke alle av oss klarer å utnytte t4 på samme måte som andre.
Så "normalområdet" - basert på en flertallsbeslutning - er en mager redningsplanke... (Især dersom det virkelig er sant at man bruker kolesterolprøver for å danne normalområdet... dette er jo sannsynligvis "infisert" med folk som ikke føler seg friske... )Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Gjennombrudd i ME-forskning
Av Eirin i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 9Siste melding: 06-03-10, 16:08 -
PCOs - nytt fra forskning
Av Merete i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOsSvar: 3Siste melding: 16-11-07, 16:16 -
Neo-mercazole: bivirkninger
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 34Siste melding: 09-02-07, 22:10 -
Forskning på stoffskifte.
Av liisa i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 1Siste melding: 22-06-05, 23:19

Svar med sitat
Bokmerker