Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 23
  1. #11
    Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    37

    Thumbs up Sv: Tannkjøttsykdommer ved lavt stoffskifte.

    Yes, dette kjenner jeg igjen. Lokale hevelser, rødhet og økt blødningstendens i tannkjøttet kommer når jeg ikke er skikkelig regulert på levotyroxin. Sannsynligvis har jeg også vært sløv med tanntråd i en periode, MEN immunforsvaret i slimhinnene mine blir svekket at dårlig regulert hypo og da får jeg problemer.
    Har aldri hatt løse tenner, men vondt og ekkelt er det.
    Hm, interessant å lese om B6. Jeg tror ikke jeg prøver den ekstrem-kuren på en stund, men flott at den virker. Parfyme-smak og eteriske oljer, jajamennsann - fantastisk blanding. Høres like logisk ut som om fiskeolje tatt peroralt i kapselform skal hjelpe på mine slitne og overbelastede ledd Og det gjør det jo... Nok en gang, takk for at vi deler dette!
    Tøff tobarnsmams! Hypo 2005 (postpartum) Levaxin ineffektiv. Symptomer siden 1992... Cat71s dagbok

  2. #12
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

    Smile Sv: Tannkjøttsykdommer ved lavt stoffskifte.

    De, der får huller i tænderne, eller tandkødproblemer, måske endda paradontose - de kan med fordel bruge K-vitaminspray. Der findes flere K-vitamin-sprays med god effekt på tandkødet og lidt ekstra K-vitamin som sidegevinst kan kun gavne, medmindre folk i forvejen får blodfortyndende medicin. "I 1948 publicerede Leonard Fosdick, Ph.D fra Scool og Dentistry, Nortwestern University, en undersøgelse, der viste at K-vitamin kunne beskytte imod forfald af tænderne. Han fremstillede tyggegummi med og uden K-vitamin, som han gav til en forsøgsgruppe, som skulle tygge det efter hvert måltid. En omhyggelig udvalgt kontrolgruppe fik tyggegummi uden K-vitamin. Dr. Fosdick rapporterede at forsøgsgruppen havde 60 - 90 % færre caries skader end kontrolgruppen." At jeg kender mennesker, hvis paradontose er reduceret eller væk pga. K2-vitaminet er ikke til at komme udenom.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

  3. #13
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

    Standard Sv: Tannkjøttsykdommer ved lavt stoffskifte.

    Jeg har også problemer med tannkjøttbetennelser og blødning. Tannpleieren trodde jeg hadde diabetes pga det. Jeg har jo hatt svangerskapsdiabetes, men to uker etter rensing var det like ille igjen. Mon tro om det ikke er min gode venn stoffskiftet som er synderen her også ja!

  4. #14
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

    Standard Sv: Tannkjøttsykdommer ved lavt stoffskifte.

    Så fort jeg er undermedisinert, kommer blødningene fra tannkjøttet.
    Gir seg etter en stund med doseøkning.
    Og dette gjentar seg som et mønster, så kan ikke være tilfeldig.....
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

  5. #15
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

    Standard Sv: Tannkjøttsykdommer ved lavt stoffskifte.

    A-ha. Det er altså derfor det har vært et h**te å gå til tannlegen og få renset tannstein samtidig som det var "den tiden i måneden"... (Siden stoffskiftet forsøker å forhøye seg da...)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

  6. #16
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

    Standard Sv: Tannkjøttsykdommer ved lavt stoffskifte.

    Vet ikke om jeg har nevnt det før,
    men bytt tannkrem,
    det er jo i allefall mening om at fluor er fy-fy
    jeg har byttet tannkrem og blitt kvitt mye av det tullet,
    min bror hadde tidlig pyrrea og byttet til samme og blitt fin,
    Det er en aloe vera tannkrem og den er fantastisk,
    Jeg kan skaffe, send isåfall privat melding
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

  7. #17
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

    Standard Sv: Tannkjøttsykdommer ved lavt stoffskifte.

    Pebles....jeg bruker også den...må være den samme!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

  8. #18
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

    Standard Sv: Tannkjøttsykdommer ved lavt stoffskifte.

    Ja det er sikkert ikke så mange varianter,
    det fungerer ihvertfall meget bra!
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

  9. #19
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

    Standard Sv: Tannkjøttsykdommer ved lavt stoffskifte.

    Hej

    Er det denne, Forever Bright Toothgel, I bruger?

    http://www.myaloevera.dk/46000057984...right-toothgel

    Jeg tror, jeg springer på der

    Selvom mit tandkød er blevet bedre med thyroid - jo mere, jeg har fået af det. Også tandhalsene retter sig så småt.

    Men tak for de her råd - der er altid noget, man kan forbedre på skroget wink:

    Nielsigne

  10. #20
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

    Standard Sv: Tannkjøttsykdommer ved lavt stoffskifte.

    Ja det er den,
    får ikke fullrost den,
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

  1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  3. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn