Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 24
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: Det var kreft...

Jeg kan dessverre ikke svare deg på det du lurer på, men jeg vil sende deg en .

Situasjonen din nå er ikke lett, og med et lite barn, blir dette enda vanskligere.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Kære tiks
    Jeg føler med dig. Det er en meget vanskelig situation, du står i. God bedring!
    Og held og lykke med alt hvad angår barnet også.

Nielsigne

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    20

Tusen takk for det!! Får bare ta en dag av gangen. Ikke så mye annet å gjøre dessverre. Håper jeg slipper videre behandling, så formen er best mulig. Men kan jo bli verre også hvis jeg ikke får behandling.. Så får høre hva legene sier.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    58
    Meldinger
    41

Det var trist å høre at du fikk kreftmistanken bekreftet. Jeg tror ikke du skal tenke så mye på ventetiden fram til operasjon. Dette er jo en krefttype som utvikler seg veldig langsomt, slik at noen måneder neppe har hatt så mye å si for utbredelsen.

Jeg lurer litt på om det er forskjellig praksis på de ulike sykehusene her til lands - til tross for at det finnes nasjonale retningslinjer? Man får jo informasjon litt sånn hulter til bulter, og må selv sette sammen puslespillet... At det er uklart om du skal til radiojod høres rart ut, til meg sa de (på UNN) at " den første radiojod-behandlingen er nærmest obligatorisk". ( dette sa de riktignok først ETTER at den var gjennomført, og det var første gang jeg ble presentert for at det "er ganske vanlig" med flere radiojodbehandlinger...)

Har det kanskje sammeheng med at du bare har fjernet halve kjertelen? En radiojodbehandling vil vel ta knekken på den delen som er igjen, jeg kan ikke skjønne annet?

Jeg ønsker deg uansett lykke til med oppfølgingen, og håper at du raskt får informasjon om hvordan den vil arte seg.

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    14

Hvordan går det med deg, Tiks?
    Jeg venter på å bli ferdigutredet og på operasjon nå. Ok å få kontakt med noen som er i noenlunde samme båt.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    20

Standard

Hei.

Jeg så ikke svaret fra deg før idag jeg. Nå har jeg fått time til ny operasjon 5.august og da skal resten fjernes. Jeg har vært på radium og tatt ultralyd av halsen der. Ser ikke ut som spredning til lymfer ihvertfall, så sånn sett er jeg veldig positiv. Nå gruer jeg meg veldig til tiden uten levaxin før radiojodbehandling. Håper det ikke går utover spytt- og biskjoldbruskkjertelene og at formen kommer seg greit etter jod-behandlingen.

har du fått time til operasjon forresten? Har du tatt ultralyd?

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    14

Hei. Jeg har tatt ultralyd med finnålsbiopsi 2 ganger og skal også opereres den 5.august; altså neste torsdag. Jeg skal på Radiumhospitalet; hvor skal du?
    Det er spredning til lymfekjertler i ene siden på halsen, og alt skal etter planen fjernes i en operasjon. Gruer meg til å bli operert, men det går vel bra det også.
    Jeg ba legen om at de gir meg liothyrin mellom operasjonen og jodbehandlingen. Det halveres fortere i kroppen, så det kan en visst ta helt til noen dager før.
    Håper jeg får det. Siden vi opereres samtidig hadde det jo vært ekstra interessant å holde kontakten fremover!

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    20

Jeg skal opereres på rikshospitalet. Ja, vi må holde kontakten fremover. Vi kan jo utveksle mailadresser? Jeg skal prøve å få sendt deg en privat melding.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    20

Standard Før radiojodbehandling og etter

Hei dere. Hvor dårlige var dere før radiojodbehandling (for dere som ikke fikk liothyrin) og hvor lang tid tok det å komme seg etterpå? Vi har veldig lyst til å reise på ferie i november og jeg skal få radiojod i starten av september. Hva tror dere?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    6

Standard Sv: Før radiojodbehandling og etter

hei

jeg fikk radiojodbehandling i november og reiste på ferie i mars, og det gikk helt fint! Tror det er veldig forskjellig hvor fort man kommer seg. Men hvis du ikke legger opp til en veldig aktiv ferie ville det gått helt fint for meg å reise litt tidligere også! Lykke til

Hilsen Idea

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Kreft og tiden etterpå og sånt....?
    Av DALIA i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 29
    Siste melding: 12-01-10, 17:44
  2. nyoppdaget kreft
    Av tulla i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 16
    Siste melding: 16-10-08, 20:49
  3. nyoppdaget kreft