Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Feb 2008
    Meldinger
    24

Standard nyoppdaget kreft

Hei. jeg er en 35 år gammel to barns mor, som nylig har fått konstantert kreft i skjolbruskkjertelen. Jeg oppdaget en kul for ca 3 uker siden, og deretter har det meste gått radig. Jeg følte meg akutt veldig syk etter jeg fikk beskjed om å ta celleprøve, men det kan virke som dette kun er psykisk belastning da stoffskifteprøvene er ok utenom anti- tpo som ligger på 335. Jeg har fått beskjed om at jeg pr i dag ikke har stoffskifteproblemer, men at jeg uavhengig av kreften er genetisk disponert for å kunne utvikle dette. Det har vært som om at kroppen har vist at det er noe mer siden jeg ble så stresset av å vente....Nå går jeg også å venter... på time på radiumhospitalet. Jeg har det på en måte bedre nå etter jeg har fått denne diagnosen (utrolig nok) men er samtidig urolig da jeg bla. føler difuse men ubehaglig smerter i håndledd, korsrygg, nakke og ned mot kravebenet. Fungerer greit overfladisk, men inne i meg tenker jeg at det kan være noe mer etc. Gleder meg egentlig til operasjonen, for jeg vil så gjerne bare komme i gang- selv om jeg ikke vet hva jeg går til. Takk for at det da er mange nyttige opplysninger på denne nettsiden.

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Nordmøre
    Alder
    45
    Meldinger
    9

Standard

Hei!
    Velkommen inn hit! Jeg har selv ikke vært medlem her lenge, og skulle virkelig ønske at jeg hadde funnet forumet for 1,5 år siden, da jeg fikk samme diagnose som deg!
    Slik som du beskriver tilstanden din, minner det veldig mye om hvordan jeg hadde det rett etter at jeg fikk beskjeden. Jeg har også to små barn som deg.
    Jeg vil råde deg til å skrive ned informasjonene du får, jeg angrer på at jeg ikke gjorde det, for alt var så nytt og uvirkelig, og dagen etter jeg hadde snakket med legene var alt glemt! Og ikke vær redd for å "mase" på legene for å få vite alt du vil. Ofte er det ikke så lett å vite hva jeg skulle spørre om heller!!
    Jeg ønsker deg all lykke med behandlingen, og viss du kan se noe trøst i det, så er jeg i dag tilnærmet helt frisk!! Var på kontroll nå i januar og alt ser helt fint ut
    Klem fra meg!!

Medlem siden
    Feb 2008
    Meldinger
    24

Standard hei Torill26

Takk for svar og gode råd. Har nå fått time på Radiumhospitalet og ser frem til det. vil så gjerne bare komme i gang. Har spredn. til lymfene og selv om jeg vet at det er vanlig så uroer det meg.Det er helt umenneskelig å gå å vente. Det er som om alt annet i verden er uvesentlig. Prøver å gå turer, treffe venner ha det hyggelig med familien så godt de lar seg gjøre i mellomtiden. Men har begrenset med overskudd nå. Slik må det antagelig bare være. Godt å høre at du har det bra nå. Det er veldig hyggelig for deg, og godt for meg å høre. klem fra meg.

ps: noen som har transplantert bi skj. kjertler i armen? Min endokrinolog sier jeg muligens må det. Ser frem til pol. kl time på radium.h slik at jeg får mere detaljer

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Velkommen

Ønsker deg all mulig lykke til med behandlingen.

Medlem siden
    Feb 2008
    Meldinger
    24

Standard

tusen takk. har fortsatt ikke fått dato. er utrolig frustrert. legen sier det ikke er ledig på DNR før etter påske. legen skal fohøre seg på riksen. er skikkelig frustrert fordi jeg aldri får klare svar. det jeg vet er at hele thyroidea skal opereres og at en del lymfer skal fjernes. dette skal gjøres i to omganger pga stor spredn i lymfene.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn