Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
-
05-05-10, 15:32 #11
Sv: Høy puls ved trening (og mange timer etterpå)
Hej Ida
Hvad er det du ikke føler, hvis du sænker træningstempoet?
Det er ikke overdosering. Det er snarere det modsatte: underdosering (på de dage du træner). Din personlig træner har nok ikke kunder med lavt stofskifte. Ellers havde han set det før. Denne hårde puls i op til 6 timer, er resultatet af, at binyrerne fortsat pumper adrenalinet ud i kroppen i netop op til 6 timer efter endt træning. Det sker som følge af træningform, der overstiger kroppens ressourcelager (f.eks. T-hormonerne/medicindose) og derfor overtændes binyrerne for at kompensere, uden at kunne standse igen, før efter nogen tid. Afhængig af binyrernes tilstand efter træningen - mellem 1 og 6 timer efter.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-05-10, 16:33 #12
Sv: Høy puls ved trening (og mange timer etterpå)
Altså, hvis jeg senker tempoet føler jeg at jeg ikke "gjør" noe. Da føles det ut som jeg går en rolig tur. Kroppen gjør nesten ingenting.
Jeg visste ikke det du skrev om binyrene
Er det farlig? Hva kan man gjøre da? Det gjør jo at jeg ikke kan trene på kveldstid, for jeg får ikke sove med hjertebanken. Bør jeg øke dose? Jeg tar annen hver dag 100/125 ug.
-
05-05-10, 20:17 #13
Sv: Høy puls ved trening (og mange timer etterpå)
Hei
ville bare si at det Anisa skriver er treffende på meg også. Jeg trener ikke om dagen, men jeg merker likevel at jeg er påfallende "gira"/"høy" etter å ha stresset for mye. Kroppen bruker flere timer på å roe seg ned og jeg kjenner bokstavelig talt at det fortsetter å pumpes adrenalin ut i kroppen i disse timene, selv om jeg gjør mitt for å roe det ned. Veldig rar følelse. Hadde håpet at jeg ikke hadde trette binyrer (venter på testresulat) men ut fra det Anisa skriver virker det som det motsatte er tilfelle. Selv har jeg tolket det som at kroppen rett og slett ikke tåler stress, og det stemmer vel også.
-
04-05-15, 23:01 #14Uregistrerte Gjest
Sv: Høy puls ved trening (og mange timer etterpå)
Hei! Jeg har det også slik. Jeg har siden november tatt 25 til 50 mg levaxin. Tar av og til 75 mg men føler jeg ikke tar nok. Finnes det noen steder jeg kan lese mer om høy puls lenge etter trening? Verdiene mine økte fra 12 til 15 ft4 veg 25 mg. Kjenner hjernetåken om morgenen før jeg tar medisin. Legen mente jeg ikke burde øke mer......
Lignende tråder
-
Må kanskje opereres - men hva med etterpå?
Av Abiela i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 9Siste melding: 06-05-10, 22:25 -
veldig høy puls ved trening
Av serena i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 24-05-09, 19:32 -
Rar puls rett etter trening
Av litza i forumet Høyt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 03-10-07, 18:07 -
Alkoholsjokk etter inntak av 3 halv-litere på 6 timer....
Av benga i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 08-06-07, 14:25 -
Trening og puls
Av bambi i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 4Siste melding: 23-03-07, 19:15

Svar med sitat
Bokmerker