Viser søkeresultater 161 til 170 av 278
-
15-10-05, 19:25 #161
Takk igjen nora. Blir noe beroliget. Når du nevner hyperthyreose og osteoperose får det meg til å fundere om denne Liothyroninen fT3 kan øke risikoen noe?
Og - ved overgangsalder har man vel i utgangspunktet østrogendominans? Har lest dette også og det fikk meg til å begynne å smøre med hormonkremer (Pregnenolone, DHEA og Progesteron) med det resultat at jeg har fått tilbake menstruasjon i normal syklus. Man kan jo lure på om det er noe å trakte etter, men det ble for mye for meg å få konstatert overgangsalder omtrent samtidig med lavt stoffskifte. Tenker at dette er lurt da, men er jo ikke sikker på noenting lenger. Alt er bare rot.
Jeg surrer med alt for mye på en gang
Og kommer selvsagt til å be om å få sjekket bentettheten!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
16-10-05, 12:03 #162
Man har ikke østrogendominans, det er tull. Lee har tatt blodprøver den gale dagen, alle kan overprøve dette selv.
Østadiol 17 b skal tas dag 12-14, progesteron skal tas dag 20. Tas de samme dag, på dag 14, vil jo progesteron være lavt og da ender man opp med "østrogendominans"
Det med østrogentilskudd for bentettheten dukker opp i utallige forskingsdokumenter, at det er det som hjelper best på bentap.
Men nå etter disse store studiene med hesteøstrogener med store doser med progestiner er alle redde for faren for brysekreft.
Det er progestindelen som gir denne faren, det er jo bevist nå. Men pressen kverner videre på dette med østrogentilskudd og makter ikke å skille disse to stoffene fra hhverandre.
Jeg har postet en del linker på dette i det gamle forumet, har ikke tatt kopier av det.
Forresten sier de norske retningslinjene for ølstrogenbehandling at den formen for kreft som kan komme etter østrogentislkudd er lite aggresiv og det er ikke notert noen økt dødelighet .
Dette emnet er for stort å skrive om akkurat nå på en søndag morgen med flott vær ute.
Vi kommer nok tilbake til det senere.
Jeg tror at så lenge at du ikke tar enorme doser liothyronin så er det liten fare for benskjørhet av den grunn. Du må nok bli hyper før det er en fare. De som virkelig er hyper har ofte ft3 på 20-30. Vi har ft4 på langt under tosifret. Les mer hos www.drlowe.com om T3.
Ang. disse håranalysene:
Har selv ikke prøvd det.
men min søster har.
Hun fikk omtrent samme svar som deg, langsomt stoffskifte type ettellerannet, samt en liste over skikkelig dyre tiskudd.
Jeg personlig mener det hele er bare humbug.
-
16-10-05, 12:52 #163
Haller i den retning jeg også, så jeg kjøper ikke de siste foreslåtte kosttilskuddene. Men det merkelige er at jeg leser i en bok om kalium at det meste, 98%, befinner seg inne i cellene og at en vanlig blodprrøve ikke er til å stole på. At den måler bare avvik i de 2 prosentene som finnes i blodcerumet og sier ikke noe om de 98 prosentene i cellene. En normal serum-kaliumverdi utelukker ikke kaliummangel står det i "Vitaminrevolusjonen" av Knut T Flytlie. Det skulle jo tilsi at det som er målt i håranalysen, når det gjelder kalium da, er riktig??
Mangeltilstander: Forhøyet tap pga syk binyrebark og hormonforstyrrelser.
Nei - jeg vet sannelig ikke. Men siden jeg ikke fortsetter å spise kosttilskuddene betyr det vel at jeg ikke har særlig tro på det. Prøver å finne kaliumtabletter i helsekosten for å prøve en stund. Ser at vanlig multivitamin ikke inneholder kalium. Merkelig det da!
Huff - såg ikke innlegget ditt om østrogen før nå. Har vi ikke østrogendominans ved overgangsalder?
Jeg har lest en hel bok om dette nå, og ble fullstendig overbevist. Var nettopp denne Lee. At eggstokkene slutter å produsere, mens fettlaget rundt magen fortsetter produksjonen.
Derfor jeg smører i vei - i et håp om at progesteronet skal balansere disse og at fettlaget da vil forsvinne. Litt i allefall. Og hvorfor har jeg fått igjen menstruasjonen etter ett år? Er veldig ok for meg da jeg tror at noen hormoner har roet seg. Men jeg vet for lite og legene er det ikke stor hjelp i. Var hos en gynekolog for 2 år siden. Han SOLGTE meg hormonpiller med gestagen. Uten at jeg var kommet i overgangsalderen! Jeg fant fort ut at dette ikke var noe å spise. Så hvem går man til? Jeg ringte til Medi 3 i Ålesund og ba dem forsøke å ansette en endokrinolog. Dama i telefonen var hyggelig hun og ville ta med ønsket til ledelsen. Så får vi se da. Jeg skal følge det opp. Jeg er så lei!
Men takk for at du svarer Nora. Og ja - jeg husker der var en dialog om dette på det forrige forumet.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
16-10-05, 17:58 #164
Ang. progesteron (den ekte, ikkw gestagener som er noen ansdre kjemiske stoffer som ikke fins i naturen) så har jeg hørt om flere som har det bedre med progesteronkremen enn uten. Det er bare å prøve seg frem.
Progesteron er forløper eller råstoff for blant annet cortisol og andre stoffer som kroppen lager naturlig.
Har man for lite østrogen for å gi en normal eggløsnig hevr mnd så lages det lite eller nesten ikke noe progesteron og da mangler man jo forløperen til en mengde stoffer. Det fins diagrammer over hvilke ute et sted eller flere steder.
Da er det klart at å tilføre noe progesteron vil hjlepe på det.
Neb teorien til Lee er ikke bekreftet, det fins ingen annen forsker som har kunnet bekrefte det han sier.
En som kritiserer Lee er Larrian Gillespie og hun siterer anerkjente vitenskapelig publikasjoner som jeg har sjekket ut og jeg har også snublet over ting som bekrefter det hun sier når jeg har surfet på pubmed og medscape og jcem. www.hormonediva.com (hun selger bl.a.bøker)
-
16-10-05, 18:17 #165
Wow - her var masse stoff nora. Får opp en loginboks på enkelte linker. Logger du deg på? Koster det noe? Håper jeg finner svar på iallefall noen av spørsmålene mine.
Angående østrogen: Blir det dannet noe av Pregnenolone og Progesteron? Ser slik ut i diagram i boken til Lee, men hvis han er på tynn is...hmm...?? Dette er til å bli sprø av
selvmedisinering er jammen ikke for amatører!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
16-10-05, 19:38 #166baremei Gjest
Du tror ikke at tilskudd og kremer og tabletter av ymse slag kan gjøre vondt verre, da? At det ene slår det andre ihjel og bøller med blodprøvene dine?
Ang. kalium: en banan om dagen dekker det behovet, du trenger ikke piller i dyre dommer for det.
-
16-10-05, 20:07 #167
Sikkert riktig baremei, men jeg klarer ikke helt å legge fra meg alt dette. Før jeg startet på Levaxin for ett år siden spiste jeg CLA, eplecidereddik og sikkert mye annet også som jeg ikke kommer på i farten. Alt jeg fant som hadde med slanking å gjøre. Lite ante jeg hva hypothyreose var for noe. Når det kom inn i bildet, og medisinen mørbanket meg så til de grader - og det faktum at jeg ikke går ned i vekt - så har jeg prøvd og fortsatt prøver jeg ut alt jeg kommer over. Jeg er mao temmelig lettlurt og et lett bytte for selgere av "selvhjelp".
Mulig jeg ikke klarer å innse at jeg ikke kan bli som før. Vet det med hodet, men durer i vei allikevel.
Begynner likevel å bli temmelig oppgitt og lei så det er håp om at jeg roer meg snart. Håper det.
Tusen takk for tipset med banan
-
08-05-06, 11:10 #168
Hva betyr dette?? At kjertelen simpelthen er død??
Kan noen hjelpe meg her? Har bladd i prøvesvar, og fant denne datert 15.06.05. Har ikke lest den før tror jeg, men det er altså skriftlig brev etter ultralydundersøkelse. Det står slik:
Ultralyd collum:
Thyreoidea er liten og hypoekkoisk. Ingen forstørrede lymfekjertler. Carotider: U.a.
R: Post-thyreoiditt forandringer
Hva betyr dette?? At kjertelen simpelthen er død?? Som de sa? Var den beskjeden jeg fikk muntlig iallefall.
Hypoekkoisk?? Høres ut som "tom med gjenklang"?? Og hva er Carotider: U.a.??
Lenger nede står at uterus er anekkoisk?? For et språk! Ekko??
-
08-05-06, 11:34 #169
carotider er halspulsåren, de kan noen ganger ha forsnevringer og plakk.
Hypoekkoisk er på norsk noe sånt som liten ekko (ultraLYD, forstår du)
De i tyskland og østerrike får oftere ultralyd enn oss, og får ofte diagnose hashimotos thyreoditt ved ultralyd.
Vi her får ofte bare diverse blodprøver.
-
08-05-06, 11:36 #170
Re: thyreoidea
Uterus er livmora.
Opprinnelig skrevet av Yvette
Trudde at prefikset an- var ei nekting, så anekkoisk er det motsette av ekkoisk. Ergo livmor er ikkje ekkoisk. (=ikkje tom ?)
??
*berre det som ligg framst i hjernebarken hos meg her altså. Er ikkje mitt fagfelt!*
Redigert: med det som nora skreiv over her (mens eg skreiv), betyr det at det er lite lyd i livmora. Hah!
Studine - ferdig skolert
Lignende tråder
-
Jeg har hypothyreose som nok er relatert til hjernen, uten at noe galt er påvist der
Av Halla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 57Siste melding: 14-06-15, 14:49 -
Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 56Siste melding: 03-07-10, 15:08 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 22:37 -
Hva betyr det å ha blokkerende antistoff? (hypothyreose)
Av maximus i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 9Siste melding: 12-03-07, 20:24 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 19:01
Svar med sitat

Bokmerker