Viser søkeresultater 161 til 170 av 415
-
19-08-10, 14:50 #161
Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Det er kjempeinteressant å lese det dere skriver om erfaringer, Jeanette og Berit. Takk
.Jeg har også følt på en stor frustrasjon fordi Wilson ikke nevner det med stoffskiftet og binyrene. Jeg antar at kroppene våre reagerer litt forskjellig på tilskuddene vi gir. Jeg tenker at veien å gå er å lytte, gjøre feil og teste ut. Igjen og igjen. Lykke til, og fortsett å skrive
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
19-08-10, 16:06 #162
Jeanette, Berit, Ruth, Rufus og andre....
Jeg har fulgt med det dere har skrevet i det siste, i ulike tråder, med stor interesse.
Etter oppstart med thyroid, febr., har jeg også fått den varmen som ikke er så lett å identifisere...hvilket flagg den seiler under.
Jeg har brukt kortison, nå HC, mer eller mindre i snart 3 år, så har prøvd trappe ned på den...må jo prøve for å se hva kroppen klarer, og jeg har landa i et lite h-------. Det går bare ikke, henger så vidt sammen, så må øke igjen.
Så lenge dette ikke er i balanse, finner man jo heller ikke riktig thyroid dose, så" enkelt" er jo det.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
19-08-10, 19:38 #163
Hei Gunnda

Kan jeg spørre deg som er en "erfaren" hc bruker; avtar effekten etter hvert? Er det noen andre bivirkninger du opplever ved langtids bruk av hc?
Jeg ser som sagt for meg at jeg må ty til ekstra tilskudd av hc i noen år fremover i alle fall. Målet er å trappe ned om et halvt års tid, evt ett år (vanskelig å planlegge men...), og så stressdosere ved sykdom og behov.
Håper du en dag vil være sterk nok til å gå ned i dose, Gunnda. Når det er sagt tenker jeg at det ikke trenger å være noen krise å ta disse medisinene resten av livet, om man faktisk trenger det. Kanskje vanskelig å forsone seg med men det viktigste er jo å ha det så bra som mulig. Ønsker deg også lykke til, og setter pris på at du deler dine erfaringer! PS har du forresten vurdert å sette ned erfa dosen for å bli kvitt varmefølelsen?
-
20-08-10, 14:06 #164
Hei Berit!
Virkningen av HC vil ikke, ikke avta.
Problemet er å finne den laveste dosen en fungerer på.
Jeg sliter som sagt, og så lenge binyrene ikke er med, vil heller ikke stoffskiftemedisin virke som den skal. Vi får overdosesymptom selv om vi egentlig er hypo.
T3 "spiser" kortisol, det kan være årsaken til at flere av oss lander på noe Lev igjen, da dette er bedre for binyrene .
Noen av oss vil få symptom hvis fT4 blir for lav for oss, og den blir lav ved inntak av T3 i en eller annen form.
Og eneste måte å øke denne på så langt jeg vet, er å innta T4...
Jeg har gått ned på thyroid(for å teste varmen...)-til og med kutta helt noen dager, men kjenner ikke noen virkning.....Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
24-08-10, 19:44 #165
Tusen takk for svar og støtte alle sammen, det varmer en sliten sjel..

Har nå bestemt meg for IKKE å bruke hydrocortison, mye pga veldig god effekt så langt på binyreekstrakter, vitaminer, mineraler, aminosyrer og barbasco plus.
Går heldigvis snart over på Ora Adren, som jeg har bestillt fra Douglas labs i Nederland, som slik jeg har skjønt det er binyremateriale fra kveg (?). Heldigvis fordi Dr. Wilsons Dynamite Adrenal er noe av det mest grusomme jeg har puttet i meg..
Men, det virker.
Ora Adren skal man trappe opp til 2+2+2 tabletter daglig.. og bestilles via mail som sendes til order@douglaslabs.nl. Formulanummeret er 7220.
Samtidig har jeg tenkt, eller følt, at jeg ikke er helt komfortabel med å begynne med HC, uten at jeg kan forklare helt hvorfor.. Men det er nå min magefølelse ift. min helse det er snakk om
Skjønner godt at noen velger dette. 
Ellers har jeg virkelig vært i toppform i dag
, hadde en fryktelig periode ift. menstruasjon, og sov mye.. Dagen etter dette styret var over, steg formen betraktelig... Men i dag, har jeg ryddet og vasket huset, gått en skikkelig tur med bikkja, og føler meg enda meget bra. 
JA! Jeg glemte helt å fortelle om at jg har startet opp på pregenolone tabletter, 10 mg smeltetabletter.. Og disse har også en BETYDELIG effekt på meg.. Føler en veldig klarhet i hodet, og jeg tror absolutt at dette virker meget godt i sammen med binyreekstraktene...På meg vel og merke.
Jeg tar altså både barbasco plus og pregnenolone, mye fordi jeg har ekstremt lave kolesterolverdier.. Det er visst ikke mange som har det slik, men JEG har det selvfølgelig.
Så jeg har ikke så mye materiale å lage kortisol av, så det kan hende jeg skal opp i pregnenolonedosen....
Ellers har jeg besluttet å stå på 90 mg erfa og 37.5 mcg levaxin en stund, selv om jeg enda føler at pulsen er altfor høy ved gange.. Varm er jeg også, og våkner varmsvett på morgenen og kaster av meg dyna.. Søvnbehovet mitt har også skrumpet inn betraktelig, det er liksom håpløst å ligge å dra seg lenger..Våkner uthvilt, og er klar for dagen.
Men, jeg er klar over at remisjonen ift. binyretretthet går i rykk og napp, så nedturer er jeg bevisst på at det kan bli.
Ellers har jeg besluttet å starte opp med meditasjon, noe som jeg har tenkt på lenge, og som jeg har hatt lyst til å innføre i livet mitt.. Så det blir avbrekk fra rock`n roll i hverdagen
Go kvæll!
-
25-08-10, 18:52 #166
Har vært på jobb i dag, og fikk igjen for utskeielsene i går... jaja, utskeielsene og utskeielsene, det var nødvendig for massen mellom øra for å si det rett ut.
Så dagen i dag gar vært preget av litt trøtthet og nedsatt konsentrasjon... Ikke direkte brainfog, men jeg har ikke følt meg konsentrert nok. Og jeg hadde MYE å gjøre på jobb i dag, ganske tunge vurderinger hit og dit, og mas og pes... Håper hviledagen min i dag og i morgen gjør susen for neste vakt på fredag.. Ellers sporer jeg jo en forbedring, og det er den at jeg var så sperk i går, og at jeg faktisk ikke har måttet sove etter jobb.. Det hadde jeg kanskje måttet for et par uker siden, og da hadde også brainfoggen vært altfor ødeleggende til at jeg hadde klart jobben jeg har gjort i dag.
Så, det går framover
Ellers møtte jeg min nye fastlege i dag, som konkluderte med at " Du vil rett og slett bare bli frisk du.", og gav meg lengre sykmelding på 50 %.. Han virket som å være veldig på min side, selv om han ikke skjønte bæra av det jeg snakket om ift. medisinering...
Men han var jo god til å late som...
Godt med fri i morgen..
Ønsker dere alle en fin kveld!
-
25-08-10, 19:23 #167
Hei! Så fint å høre at ting går fremover
Inspirerende å lese! Tror jeg får kjøpe denne Barbasco'en jeg også.... Pregnelolone er også til stor hjelp for meg, skal prøve å kutte ned på hc og øke pregnelolone for å se om det kan gå.
Vi snakkes
-
25-08-10, 19:50 #168
Jeg var på Heggeli i dag og fikk skryt for bruk av rosenrot og pregnelolone som forebyggende for binyrene. Men jeg har da heller ikke følt at binyrene har vært så ille... Dog, nå ser det ut som at jeg kanskje kommer til å menge meg i thyroid+t4-gjengen, så da ville han sjekke det uansett for sikkerhets skyld. (Flink lege!)
Uansett - selv om dere trenger sterkere saker nå så kan de kanskje være et tips til nedtrappings-/avvekslingsperioder?Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
26-08-10, 10:59 #169
Takk for det Berit, vi snakkes ja!
Håper du har framgang også!
Og velkommen i klubben da, smgj!
-
28-08-10, 18:07 #170
Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
I dag, da jeg satt hos frisøren, gikk plutselig lyset opp for meg... Jeg har hatt små tendenser, men de siste dagene har jeg blitt værre og værre.. Som jeg nevnte i en annen tråd. I dag, blusset "svineriet" voldsomt opp mens jg satt hos frisøren.. Det svidde enormt under huden, jeg orket nesten ikke sitte oppe, og heldigvis tenkte jeg: "Men dette er da akkurat de samme symptomene som da jeg gikk på levaxin!!".. Så tydelig talte kroppens språk akkurat da, at det overhodet ikke var til å misforstå. Levaxinen ødelegger alt! Jeg tok 30 mg erfa til, for ikke å segne om og for å klare å snakke (!!), og det hjalp meg litt.. Men det var liksom som at levaxinen hadde overtaket, jeg ble mye bedre en kort periode, så samme elendigheten.
Etterpå var jeg så sliten som jeg ikke har vært på lenge, kun av å sitte oppe. Nå måtte jeg sove en stund, og kjenner for høy puls av erfa, men den eneste muligheten jeg har nå er å se om kroppen venner seg til det. Det er pussig, en skulle nesten tro levaxinen gjorde noe med hjernen/nervesystemet?? Den kveler på en måte erfaen.. Og slik som dette, VET jeg, at jeg ikke hadde selv på 90 mg erfa alene. Det er skremmende..
Levaxin virker ikke sammen med thyroid heller. Så det prosjektet er dødt.
Så, jeg støtter deg 100 % Finn
, bort med levaxinen, og full speed med erfa og binyrestøtte. Og kanskje at man øker sakte til man venner seg til erfa? Det er vanskelig å vite om det er hypersymptomer når hjertet raser avsted. 
Håper folk lærer av å se at vi prøver og feiler. Gleder meg til den dagen jeg kan skrive resymè av hele greia, med "riktige" overskrifter.
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08
Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker