Viser søkeresultater 101 til 110 av 126
-
10-09-10, 15:18 #101
Sv: Damens dagbok. Mitt lave stoffskifte har 10 års jubilerium i år
Takk!
Har vært masse hos ulike hudleger tidligere, da jeg har hatt ymse hudplager siden jeg var liten. Etter hva jeg har lest kan nok ikke en hudlege gjøre stort mer enn hva som har blitt gjort. Hvis det derimot ikke gir seg igjen får jeg komme meg til en. Har gått til lysbehandling mange ganger tidligere. Sto det kunne hjelpe noen ganger på ulike sider på nettet, men at det ikke var dokumentert. Det "kortisonsalven" uten kortison har også vist effekt, men den er jo fryktelig dyr.(fordi den norske stat mener det ikke er dokumentert virkning) Men hvis det ikke gir seg har jeg jo ikke noe valg.
Vet du om hun har lang ventetid? Takk for tipset.10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
10-09-10, 15:49 #102
Tror hun har kort ventetid, maks et par uker. Det du har er kanskje autoimmunt, som eksem og psorisis? Hun trøstet meg med at slike autoimmune utbrudd kom og gikk, og det kunne være lange pauser mellom hvert utbrudd. Jeg har heldigvis vært fri for psoriasis i ca tyve år. Hudplager er ikke morsomt, eneten det kommer i ansiktet, som nesten er det verste, eller andre steder på kroppen.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
10-09-10, 15:50 #103
Hej Damen
Det lyder vældig anstrengende med din eksem.
Min mand Søren har haft noget lignende - på hænderne, og pletvis i ansigtet. Jeg sætter her hans resume af en Vogel-opskrift ind. Den har hjulpet ham, hvor talrige besøg hos hudlæge, salve etc. ikke kunne.
Så den tør jeg godt anbefale.
Nu er det så skrevet som til hænder, men min mand har også indimellem små pletter af eksem ved øjenbrynene, og dem smører han forsigtigt med Valleforce
http://www.sund-forskning.dk/compone...produkter.html
Man kan bruge det fortyndet eller ufortyndet alt efter hvilket sted på kroppen, man vil behandle, efter hvor ondt det evt. gør m.m.
Jeg har også skrevet om det her (og så er jeg ikke engang salgsagent for Vogel
)
https://www.stofskifteforum.dk/showt...leforce&page=9 , det er # 88
Men som du kan se herunder, er der også nogle planteudtræk, som kan hjælpe.
Uddrag af Dr. Vogel-kur mod eksem på hænder m.m.
UDVORTES:
Valleforce (tidl. Molkosan) – MORGEN OG AFTEN: Gnid det ind i hænderne som en slags tynd håndcreme. DET SKAL fortyndes, i hvert fald til at begynde med, hvor mindst halvdelen af blandingen skal være vand.
Hvis det svier for meget, fortynder man bare yderligere, til huden kan klare det. (Evt kan man gradvist sætte mængden af Valleforce op)
Urticalcin – homøopatiske kalk-piller lavet af brændenælder. Knuses til fint pulver (morter el.lign.), og efter at man har brugt Valleforce(-blandingen), gnider man sine hænder grundigt ind i dette pulver. Det er vigtigt, at pulveret mases helt fint, da det ellers kan gøre ondt at gnide huden ind i det.
INDVORTES:
Brug Vogels præparater Solidamin 10 og Viola Tricolor skiftevis hver anden dag, to-tre (se flasken) gange om dagen i en lille smule vand. Doseringen står på flasken.
Prøv at holde det i munden et øjeblik inden du synker det, lyder et råd, men det vides ikke, om det nu også er nødvendigt
Kuren hjalp min mand Søren efter et par mdr., men siden hen har han bare skullet bruge en smule Valleforce ind imellem. Første gang, eksemen kom igen, smurte han sig med Valleforce i en hel uge, men siden har han kunnet holde det nede ved at smøre med det 1-2 dage.
Nogle bruger kalk-pulveret om morgenen men bruger så om aftenen /natten at smøre sig med Bioforce-creme. Men den der creme brød Søren sig ikke om, så han ’nøjedes’ med ovenstående kur. (Bioforcreme indeholder i øvrigt lanolin, som ikke alle kan tåle.)
Anbefalingen lyder, at man – i hvert fald i første omgang – bliver ved at bruge dråberne i en måned, efter eksemen ser ud til at være væk.
Men, som Søren siger, så kan man jo nøjes med Valleforcen og kalkpulveret, hvis man ikke bryder sig om at ta’ dråberne. Eller man kan starte med det, om ikke andet.
Kilder: Dr Vogels bog ’Den lille doktor’ s. 299-300
+ min forsøgskaninen, den nu eksemfrie Søren
Får små pletter eksem engang imellem men holder det nede med Valleforce.
Redigert: Solidamin og Viola Tricolor virker rensende på bl.a. leveren. Hvilket får mig til at tænke på, at du måske kunne have glæde af at bruge marietidsel?
Nielsigne
Sist endret av Nielsigne; 10-09-10 kl 15:53 Begrunnelse: tilføjelse
-
10-09-10, 16:47 #104
Tusen takk for svaret Nielsigne
Har notert meg rådene dine. Enn så lenge er det kun vann som er behandlingen her, det er anbefalt og ikke smøre noen ting. Derfor så blusser det ekstra opp. Håpet er at det gir seg og blir borte for en stund. Det er kronisk, så kommer til å komme utbrudd her og der.
Men Valleforce og Vogel-kur hørtes absolutt som noe jeg kan bruke på den andre eksemen min! Takk for rådet.10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
10-09-10, 18:26 #105
Der, hvor du kun bruger vand, kan du prøve at putte en lille-lille-lille smule Valleforce i. Der skal ikke meget til, før man mærker forskel; huden bliver glat som om, den er blevet smurt, selvom det er meget vand-agtigt. Fx bare nogle dråber eller en teskefuld (5 ml) til ½ - 1 liter vand.
Nielsigne
-
10-09-10, 20:46 #106
Noen som vet om Valleforce er å få kjøpt på helsekost her i Norge? Eller må jeg bestille fra dansk netthandel?
10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
11-09-10, 13:10 #107
Jeg tror du får kjøpt dette i vanlig helsekost i Norge. Selv har jeg rosacea (behandling mot dette ligner veldig på behandlingen du beskriver mot din sykdom) og synes dette er plagsomt nok.
Ikke interessant for hudlegen fikk jeg klar beskjed om...Synes det er blitt litt bedre etter at jeg begynte å smøre med A-krem, men om det er det som gjør det eller om det er alle tilskuddene jeg tar av vitaminer og mineraler vites ikke.
-
11-09-10, 13:16 #108
10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
14-09-10, 15:07 #109
Da har jeg vært hos verdens beste fastlege igjen. Og han syntes det var helt utrolig hvor mye verre huden min har blitt på en uke. Tross behandling med antibiotika. Så han ringte en hudlege, og gjett hva, jeg kom rett inn til spesialisten! Ikke noen måneders ventetid her nei... Så jeg er veldig takknemlig for at han tok seg tid til å ta meg innimellom. Det nedslående er jo at det er ikke mer å gjøre nå, annet enn å ta tiden til hjelp. Kan ta fra 2 uker til år før jeg er bra igjen. Men er det ikke bedre om 2 uker, skulle jeg ringe hudspesialisten igjen. Håper så klart det tar så kort tid som mulig. I tillegg til at jeg ser grusom ut, er det jo også veldig ubehaglig og vondt. Sånn, det var sytingen!

Ellers så er stoffskiftet helt fint. Har spist 4 grain de siste dagene, følte jeg måtte det for å kompensere for stresset med huden. Merket nemlig tedenser til å være trøtt og "tung" i helgen. Så har kjørt fire dager med 4 grain. Og i dag merker jeg det er nok, har fått energien tilbake og kjenner hjertet litt. Så da blir det 3 grain fra i morgen igjen. Føler jeg har fått mer draget på selvmedisineringen nå, og det hjelper jo på tryggheten at jeg vet at jeg har mye å gå på også i forhold til blodverdiene. Og at jeg har en drøm av en fastlege som virkelig støtter meg og som stiller opp!10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
14-09-10, 15:19 #110
Dette er ikke syting. Det er veldig plagsomt med tilstander som er så synlig som de man kan se midt i ansiktet. Alle vil gjerne kommenterer. Føler med deg

Lurte bare om du hadde prøvd A-krem eller andre tilskudd av A vitaminer hvis du får lov av hudlegen å smøre deg med den da? A vitaminer skal være veldig bra for huden, men det er sikkert lurt å konsultere hudlegen hvis han har iverksatt annen behandling.
Lignende tråder
-
Maikas dagbok
Av maika i forumet DagbokerSvar: 17Siste melding: 09-03-12, 14:12 -
Orca's dagbok
Av Orca i forumet DagbokerSvar: 10Siste melding: 17-03-11, 20:37 -
Vimselitens dagbok
Av Vimseliten i forumet DagbokerSvar: 8Siste melding: 06-02-09, 01:29 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14 -
Lave verdier av vit. D og stoffskifte problemer
Av Shanita i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 16-10-07, 06:39

Svar med sitat
Bokmerker