Side 11 av 12 Først 123456789101112 Siste
Viser søkeresultater 101 til 110 av 112
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    69

Standard

TUSEN TAKK FOR SVAR ALLE SAMMEN

Det betyr mye for meg.

Leddene er blitt bittelitt bedre, men verker enda. Har legetime på tirsdag.

Magen min er ikke så bra. Før hadde jeg problemer med forstoppelse, men det siste året (ca) har jeg i stedet mer løs avføring. Jeg kan få ganske store knipesmerter i magen, for så å få diare/grøtaktig avføring.

Jeg klarer ikke helt å se sammenhengen når disse episodene kommer, men har en liten tanke på om det kommer når jeg har drukket ren melk.

Men i tillegg så flyter avføringen min alltid. Og noen ganger er det vanskelig å skylle ned. Det flyter, selv om det er normal konsistens og når den er bløt.

Min mann skjønner ikke hvorfor jeg ikke går opp i vekt, for jeg spiser en god del. (De rundt meg vil jeg skal gå litt opp i vekt igjen) Men det er ikke slik at jeg alltid må løpe på do etter jeg har spist. Kan ha avføring kanskje 3 ganger ene dagen, for så å hoppe over en dag.

Kan dette være cøliaki eller noe? Tatt den hjemmetesten, men den var negativ.

(Har hatt anoreksi for ca 7 år siden, men er nå frisk, så legen vil nok ikke tro meg helt når jeg sier at jeg prøver å gå litt opp i vekt. Er ikke så tynn (165 høy og 49.5kg), men tynn nok, og er villig til å gå opp litt i vekt igjen. (Veide 69kilo for 3 år siden - det var da de oppdaget at jeg hadde hypotyreose). Men vært stabil på 50 kg ca i 1 år.

Er sliten. Veldig sliten:(

Vildemor

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard

Et middel mod tynd mave er:

- ingen te og kaffe
    - kun 1/4 mælkeprodukter om dagen (mælk, smør, ost mv.)
    - spis fiberrigt eller tag HUSK på morgenmaden
    - drik rigeligt med vand

Få din læge til at tage en blodprøve og se om der skulle kunne konstateres cøliaki.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard

Hov, jeg glemte at jeg ville give et link, hvoraf man kan læse meget af det, som hører med til lavt (og højt) stofskifte:

http://www.neuro.wustl.edu/neuromuscular/msys/mend.htm

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Vilde...

Det at du ikke går opp i vekt kan tyde på problemer i tynntarm. Det er der alt av fett og næringstoffer blir tatt opp. Hvis cølaki prøvene ikke slår ut ville jeg bedt om en tynntarmsrøntgen, colonskopi og gastroskopi for å se om det kan være noe annet.

Avføring som er vanskelig å skylle ned, kommer av at det er mye fett i avføringen. Dette er jo noe som kan være med å bekrefte at noe er feil i tynntarm da alt fett blir tatt opp der.

Du bør også be om å få prøver av vitaminer. Når du skal ta de bør du møte fastende da det er flere av vitaminene som viser feil verdier dersom du har spist.

Når du er bløt i magen så bør du spise banan og ris. Begge deler hjelper til med å forme avføringen og du får mindre luftsmerter.

Håper du finner kjappe svar!!

Håper
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    69

Standard Avføringsprøver

Hei.

Nå har jeg vært hos legen, og tatt diverse blodprøver. Pga magen min, fikk jeg beskjed om å ta avføringsprøver.

Fikk med meg Hemo fec test som jeg skal ta tre dager. Der står det at jeg ikke kan spise det og det fire dager før prøven tas, bla dispril. Er det det samme som paracetter?

Så har jeg fått to andre glass. En som skal undersøkes for tarmpatogene bakterier og en til som jeg ikke vet hva er til. Skjønner ikke hva legen har skrevet, noe med calmofecfrin eller noe.

Men når skal jeg ta disse prøvene? Må vel vente i fire dager da? Og hva om jeg ikke har avføring tre dager på rad?

Hm...

Vildemor

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Paracet er det som du kan ta, siden det ikke inneholder acetylsalisylsyre.
    (dispril osv, som er beryktetor å kunne gi mageblødning hvis magen er irritiert)
    calprotectin er vel den andre prøven.
    Dukan kanskje finne noe om prøvene på www.capio.no surf til laboratoriemedisin og du må lete litt rundt. De pleier å ha end el forklaringer på nettsidene sine.
    De antar at man er på do og gjør bommelom en gang hver dag....jeg pleide da å gå annenhver dag før jeg begynte å reagere på melk og gluten. Det kan være normalt for noen å ha opphold noen dager. Det varierer. Bare fortsett med prøvetakingen neste gang du har avføring, vet ikke hva ellers jeg kan si. Du kan jø spørre laboratoriedama hos legen.
    nora

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    69

Standard Kan dette komme av det lave stoffskiftet?

Hei.

Jeg har lavt stoffskifte og har hatt det i vel 3 år nå og tar levaxin.
    Det er ikke så lenge siden jeg tok nye prøver og de var fine, i de verdier jeg har opplevd å være bra før.

I januar fikk jeg smerter i høyre håndledd. Det var som om jeg var sliten i håndleddet, men når jeg tok bandasje på det og ikke "klarte å bevege det, men hadde det stivt", hjalp det. Etter en stund gikk dette over.

Fikk smerter i rygg og ble sykemeldt i 3 uker. Dette ble etterhvert bedre. Eneste som henger igjen, er ilinger i ryggen når jeg bøyer nakken. Dette var først bare når jeg satt, men er nå også kommet når jeg står. Er litt plagsomt.

Men det som er vondest og mest slitsomt, er ledd og musklene mine.

Bare det å skrive dette, har gjort at begge håndleddene mine føles helt ødelagt. I tillegg blir beina mine så utrolig fort sliten. Det er en enorm tyngdefølelse. Det å kjøre bil er blitt vanskelig. For å holde inn clutchen når jeg feks står i lyskryss og venter, er vondt. Blir så sliten. Det samme er å sykle. Etter 5 minutter føles knærne mine vonde.

Kan dette komme av det lave stoffskiftet, som nå likevel er normalisert?

Vilde

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Heisann Vilde,

Jeg har også gått på Thyrax/Levothyroxin siden mars 2005. Jeg har fremdeles mye smerter i kropp/muskler/ledd etc.
    Jeg bruker også B12 injeksjoner hver måned, og må innrømme at dette er det som har hjulpet mest.

Har du fått sjekket opp Vitamin B12 i kroppen?

Uansett tror jeg at det flere av oss med Hypo som fremdeles har en del symptomer etter en del års behandling.

Uheldigvis

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

En ting er å ha nok hormoner i blodet, en annen er vel om de brukes ?
    Og om de i det heletatt kan brukes - laboratoriets analyseinstrumenter vet ikke hva som er brukbart eller ikke.

I blodet foregår jo bare transport og komunikasjon, stoffskiftet er inne i cellene og dem har vi mange slag av. Kanskje noen typer ikke motar de kunstige hormonene like godt som dine egene ?

Med sånne symptomer hadde jeg prøvd Armour eller Westriod, men som sivcat sier er B12 ferritin og D vitamin mye viktigere for oss enn for de som har sin egen hormonproduksjon. Mål dem og sørg for å få dem over mitten i referanseområdet før du eventuellt skifte hormontype.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    63

Standard

Jeg også sliter med hånleddene,spesielt det høyre.Har prøvd alle mulige behandlinger snart,og ingen finner ut av det.Har hatt vondt i 2 år.Sliter også med nakke/arm til tider.Har hatt lavt stoffskifte siden 2000 etter første svangerskap.Blir gal snart i allefall.Vært sykemeldt i et år,så har ikke mer sykemelding igjen så jeg jobber.Søkte yrkestettet attføring,men fikk det ikke for ingen finner en diagnose :twisted:

Side 11 av 12 Først 123456789101112 Siste

Lignende tråder

1. Dårlig holdning av det lave stoffskiftet?
    Av Vår i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 14
    Siste melding: 27-03-10, 07:44
  2. Det lave stoffskiftet ikke har slått ut enda?
    Av Marielle i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 09-03-10, 10:08
  3. Når dere er slitne eller utmattet...pga stoffskiftet
    Av Marina73 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 4
    Siste melding: 26-04-08, 21:40
  4. Når får man komme til endolkrinolog?
    Av Hsn i forumet Hos legen
    Svar: 8
    Siste melding: 19-02-07, 14:12
  5. Kan laft stoffskifte komme og gå?
    Av dolla i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 10-01-07, 22:09

Bokmerker

Regler for innlegg