Viser søkeresultater 1 til 10 av 132

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Smile Jeg har fibromyalgi og vil behandles med Armour Thyroid

Hej
    Jeg er ny på dette forum og har i sidste uge fået min læge til at udskrive Armour Thyroid for min meget slemme fibromyalgi.
    Nu ringede apotekeren i dag for at fortælle at han ikke kan få det hjem til mig før min læge har søgt
    Lægemiddelstyrelsen om bevilling til at jeg kan få det.
    Er der andre der er løbet ind i dette problem?
    Håber meget at alle jer gæve og søde mennesker kan hjælpe mig
    Med venlig hilsen
    Majsen fra DK

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Hej
    Det er ikke rigtigt. Enhver læge kan skrive recept på det, og så står du selv for importen. Eller du kan få recept på thyroid fra Glostrup Apotek og få det derfra uden problemer. Problemet plejer at være at få recepten, ikke mindst når man er dansker.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Smile Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Hej Nielsine!!
    Tusind tak for svar. Min apoteker ringede ingen og sagde at det ikke ville blive et problem. Det var en formalitet. Leverandøren skulle 'bare' vide at der stod en læge bag min behandling. -lyder mystisk, for selvfølgelig gør der det, når man har en recept.

Er der nogle der kan fortælle mig, hvor hurtigt jeg ska øge dosis?
    Min læge og jeg blev enige om at jeg starter på 1 grain og inden jeg skal ned og have taget blodprøver om 3 måneder, regner jeg med at være steget til 2 grain. -lyder det fornuftigt?

Nogle der kan fortælle mig hvilke blodprøver min læge skal bestille, når det drejer sig om fibromyalgi,
    altså at jeg ikk kan konvertere t4 til t3?

Tusind tak for et skønt forum der rummer meget viden og hjælp!
    Kram Majsen
    Sist endret av majsen; 07-09-11 kl 19:00

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Du har slet ikke brug for et dansk apotek for at få Armour. Jeg gætter på, at effekten af et sådan samarbejde nok bliver øgede udgifter til dig ....
    Jeg talte en gang med en apoteker om det samme, og prisen var i hvert fald en hel del højere, end det, jeg giver nu.

Du kan sende en email til et apotek i Tyskland og aftale med dem, at du sender en recept. Jeg bruger dette: http://www.pharmacy-international.de/ Det er flinke folk og nemme at skrive sammen med på engelsk - om ikke andet ;-)

Mht. dosis kan du jo ta' et halvt grain og mærke efter - og evt. ta' endnu et halvt senere på dagen. Men læs godt op herinde, der ligger guld på siderne

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Smile Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Tusind tak for svar Nielsine
    Jeg gav 270 kr for 100 stk 1 grain armour. Apotekeren er ekstrem sød og hjælpsom.
    Men hvis det er billigere at få hjem fra Tyskland, er det da helt klart noget jeg vil overveje.
    Fungerer det sådan, at jeg skal sende en ny recept derned, hver gang jeg skal have en ny sending, eller kan recepten ligge dernede og så sender de en ny sending, når jeg henvender mig?
    Tusind tak for svar. -du kan tro jeg har læst og læst her på forumet de sidste måneder. Det tog mig flere måneder at tage mig sammen, og tage mod til mig, til at gå til lægen og bede om hjælp til behandling med Armour for min fibromyalgi. Jeg havde fundet alt det Dr.Lowe har skrevet om emnet med hjælp fra min veninde! Tænk sig han sage ja til at forsøge!!!!

Kram Majsen

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Jeg har givet 800 kr. pr. bøtte med 500 stks. Erfa, så du betaler da noget mere, så vidt jeg kan se.

Om Armour så er stærkere eller virker stærkere på dig, ved jeg ikke. Jeg har læst, nogle ikke længere kan bruge Armour i det hele taget, fordi det blev lavet om.

Men i hvert fald, mht. det med, hvor meget, du skal bruge, så pas på ikke at forcere noget. Man har mest ud af at tage det roligt og prøve sig lidt frem. Rask på én dag blir man alligevel ikke .... Thyroid er jo heller ikke rent t3, så der kommer jo noget ekstra t4 at "tage stilling til". Men hvor er det fedt, at der findes mindst én læge, der kan finde på at hjælpe en patient med fibromyalgi med thyroid. Super.

Ps. Mht. prisen på medicin: Jeg har også haft udgifter til læge i privat regi og til recepter, så det var ikke sådan mega-billigt for mig heller. Men bare for at sige, at hvis din læge er i offentligt regi, så kan du altså godt få det billigere end det, du nævner her.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av majsen Vis post
    Er der nogle der kan fortælle mig, hvor hurtigt jeg ska øge dosis?
    Min læge og jeg blev enige om at jeg starter på 1 grain og inden jeg skal ned og have taget blodprøver om 3 måneder, regner jeg med at være steget til 2 grain. -lyder det fornuftigt?
    Hei Majsen

Jeg startet med Thyroid Erfa for 5 uker siden og har øket med 1/2 grain hver 14. dag. Jeg har laget en oversikt over hvordan øke med Thyroid. Jeg går utifra at dette gjøres på samme måte med Armour.

Det viktigste er å ikke bli stående på startdosen for lenge, men øke gradvis slik at symptomene etterhvert forsvinner.
    Min lege kjenner antakelig ikke til dette - han skrev på resepten 1 tablett dgl. og jeg fikk 500 stk/60 mg (= 1 grain).

1 grain skal visstnok være en gammel regnemåte på salg og kjøp av krutt - en interessant sammenligning !

Ved å lese boka Stop the Thyroid Madness av Janie A. Bowthorpe, har jeg funnet mye interessant stoff bl.a når det gjelder viktigheten av å øke langsomt - i starten hver annen uke og ikke mer enn en 1/2 grain eller for noen enda lavere økning som 1/4 grain.

Jeg anbefaler også boka Hypothyroidism Type 2: The Epidemic av dr. Mark Starr, spesialist i smertebehandling som selv har hypotyreose og som oppdaget hvordan smerte og hypotyreose ofte henger sammen.

Her på forumet har noen uttalt seg om bl.a Armour og flere sammenlignbare, naturlige merker.

Lykke til !!

-lig hilsen Elbeth

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Standard Sv: Jeg har laget meg en foreløpig doseringsoversikt med Thyroid ERFA

Hej Elbeth og andre der måske kan hjælpe mig

Elbeth, vi har vist før skrevet sammen om øgning af Armour/erfa.
    Du skrev om vigtigheden af at øge langsomt, og det har jeg også gjort, jeg har nu været på 2 gran Armour om dagen i 6 uger. jeg har ikke tabt mig 1 gram, nærmere taget 1,5 kg på Jeg har/har haft en smule hjertebanken, men kun hvis jeg feks har taget min nr.2 dosis for sent (senere end 12.15), eller hvis jeg drikker for meget kaffe inden sengetid.
    jeg har kun haft en meget lille effekt af thyroid indtil videre, men gør mig meget umagen for at bemærke enhver lille bedring. -Jeg har desværre haft en rigtig træls periode, hvor jeg ikke har kunnet ret meget
    Jeg tager D-vitamin, selen, magnesium, isoCort, 5-htp, 7-keto og B-vitamin hver dag...

ville det være en ide at droppe selen, for måske helt at slippe for hjertebanken? -det er ikke ret meget og ikke ret tit jeg har hjertebanken, men det er da alligevel træls... tager selen, da jeg har fibromyalgi og har svært ved at omdanne t4 til t3, eller faktisk slet ikke kan.
    Hvad med dosis af Armour? Kan jeg øge denne nu? Som sagt har jeg været på 2 grain/dag i 6 uger nu. Jeg tager 1,5 grain kl.7 og 0,5 grain kl.12...
    Jeg tænker også om jeg måske skulle prøve at tage dosis til natten? Men skal man så tage hele dosis til natten eller hvordan? Jeg er ret sikker på jeg har trætte binyrer, men det er ikke undersøgt.
    Vil være meget taknemmelig, hvis der er nogen der kan hjælpe mig med mine spørgsmål. -Ved godt at alt er individuelt , men der er alligevel mange af jer der ved så meget mere om stofskiftet/thyroid/dosis osv end mig.

En hilsen fra Majsen

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Hvis du opplever deg underdosert, ville jeg økt dosen på thyroid. Følg symtomene. Hvor mye selen tar du? Hvis du tar 100 mg hver dag , er ikke det mye. Tror jeg har lest om kun en her inne som har nevnt at hun har opplevd ubehag ved for mye selen. Det jeg har lest om selen er at man kan ta 100-400 mg hver dag. Jeg har variert med å ta 100-200 mg hver dag.

Mener Finn her inne skrev at du kan ta en test: En dag tar du 1 grain/60 mg thyroid ekstra. Hvis det får deg til å føle deg mye bedre, er du klar for økning. MEN, kun så høy dose en dag, som en test, øk 15-30 mg eller 1/4-1/2 grain, dette ut fra symptomer og dose.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Hej Vigdis
    Tusind tak for din tilbagemelding.
    God ide med den måde at tjekke om det er tid at øge. Det vil jeg prøve i morgen.
    Angående selen, tager jeg 200 mg pr dag.

Go dag til alle

Lignende tråder

1. Svar: 48
    Siste melding: 30-10-13, 20:52
  2. Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelser
    Svar: 6
    Siste melding: 20-02-10, 22:46
  3. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  4. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  5. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine