Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
01-01-07, 22:02 #10
Hei. Jo, takk. Det går riktige veien nå ihverfall. FT4 på vei ned og gode greier... Har tilogmed lagt på meg et helt kg!
Du må bare 'stå på krava' når det gjelder ultralyd. Både fastlegen og endo'en min nektet på at det var nødvendig. Jeg måtte virkelig si kraftig ifra, jeg var litt høy på den tiden så det var lett
Fikk samtidig beskjed om å dra på privat klinikk og ta UL, "jeg måtte ikke regne med å komme inn på mange måneder" osv... Det står tilogmed på henvisningen at "pasienten er engstelig for adenom", men legen var det tydeligvis ikke så viktig for da... Det er jo godt å vite at legene passer så godt på :twisted:
Fikk forøverig time på etter to uker på Sentrum Røntgeninst. og de fant ihverfall en knute på 1,5*7mm pluss mange små, og hun som tok ultralyd lurte veldig på når jeg tok bilder sist...
Det virker som legene er mye mer redd for å henvise en gang for mye, enn en gang for lite. Jeg vet ihvertfall at de har strammet inn på Scientigrafi fordi det var så mange leger som henviste unødvendig.
Bare si at hvis du ikke får skikkelig hjelp så bytter du lege, det pleier å hjelpe.
Jeg vet ikke hvor i landet du bor og hvor mange du har å velge imellom av endo'er. Men prøv å hør litt rundt, det er jo fritt sykehusvalg, og refusjon av transport til og fra... Det viktigste er at legen er intr. i det han driver med og bryr seg om hvordan DU føler deg. Bare én time med en lege som forstår deg og lytter hjelper utrolig mye.
Både antidepresiva (ihverfall SSRI) og høyt stoffskifte virker på korttidshukommelsen. Jeg gikk på Cipralex for noen år siden (det var ingen som tenkte på å teste stoffskifte da, f.... leger) og jeg ble helt i tåkeheimen av de. Jeg glemte masse, og jeg var liksom ikke klar over at jeg hadde glemt noe heller. Jeg kom aldri på at 'oj, det hadde jeg vist glemt' før noen fortalte meg det...
Jeg merker at når jeg er innenfor normalen så husker jeg ganske greit, det er bare når FT4 kommer over 20 at jeg merker noe til det. Men det har jo sikkert mye med konsentrasjonen også... Håper bare det ikke blir permanent hvis man går med det i mange år...
----Felleskatalogen.no - Neo-Mercazole--------------
Dosering: Voksne: Initialt 20-60 mg fordelt på 2-3 doser.
Overdosering/Forgiftning: Det er ikke sannsynlig at det oppstår symptomer etter en stor enkeltdose.
----------------------------------------------------------
Startdose er altså vanligvis 4-12(!) tab/dag.
Forutsatt at du ikke er allergisk da, eller merker mye bivirkninger så kan du jo prøve å ta begge samtidig om morgenen (før frokost). Ellers så må du bare være litt ulydig
Jeg ville prøvd å ta 2*2 i en dag eller to. Det skal mye til å ta for mye, ihverfall over kort tid. Du behøver ikke fortelle legen hvis det ikke hjelper...
Jeg tar mye mer en det legen sier hvis jeg kjenner at det raser oppover, man får jo hele tiden svar på hvordan det var for en uke siden. Jeg prøver å se trenden på prøvene og regulere doseringen FØR det går før det galt. Legen venter til jeg er for høy eller for lav før de gjør noe...Jeg føler iallefall at det funker fint for meg, kan også ta et par ekstra en dag hvis jeg stresser mye med jobb eller er veldig oppjaget på hvelden.
Får du prøvesvar i løpet av et par dager så kan du jo prøve å holde ut hvis du vil...
PS. Kjenn på kjertelen med jevne mellomrom. Så vet du både hvor fort den vokser, samtidig som du kjenner om den er 'knudrete' eller har noen harde kuler. Min vokser ganske mye når jeg er høy, og det tar lang tid før den går ned etterpå.
Take Care!Jeg har diagnosen Graves siden Feb. 2005. Ukjent knute Des.06. 45mg Neo-Mercazole + 60mg Pranolol. Radiojod 600MBq Jan.07. Blokkerende og stimulerende TRAS?
Lignende tråder
-
Neo - Mercazole
Av nettisen i forumet Høyt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 04-04-09, 22:38 -
effekt av Neo mercazole?
Av april i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 23-05-08, 07:55 -
Etter ett år på Neo Mercazole...
Av Kikkeline i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 28-03-08, 17:51 -
Neo-mercazole: bivirkninger
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 34Siste melding: 09-02-07, 22:10 -
Andre forums
Av nora i forumet Nyttige linkerSvar: 2Siste melding: 02-09-05, 14:51